RODZICE W SZKOLE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego nie należy się bać rodziców?
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Prawa i obowiązki rodziców w świetle ustawy o systemie oświaty
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 im. Stanisława Jachowicza w Bełchatowie Wrzesień 2003 rok.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Rodzice - Szkoła Wspieranie przez szkołę wychowawczej funkcji rodziny, ze zwróceniem uwagi na udział rodziców w planowaniu i realizacji zadań statutowych.
Szkoła jako środowisko pracy nauczyciela
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Rada Rodziców jako organ szkoły
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
P RAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW P RAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW § 25 S TATUTU P RZEDSZKOLA Rodzice mają prawo do: 1. uzyskania rzetelnej informacji na temat zachowania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ROLA RODZICÓW W SZKOLE Szkoła jest instytucją, która wspiera rodziców w ich funkcji wychowawczej. Umożliwia także rodzicom ich udział w planowaniu i realizacji.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Rada Rodziców działająca przy Zespole Szkół w Wielowsi w roku szkolny 2011/12.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zmiany w prawie oświatowym
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
§ 3 Organami przedszkola są:
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

RODZICE W SZKOLE

Konwencja o prawach dziecka Ustawa o systemie oświaty W polskim systemie oświaty prawa i obowiązki rodziców regulują następujące akty prawne: Konstytucja RP Konwencja o prawach dziecka Ustawa o systemie oświaty Karta Nauczyciela

Ustawa o systemie oświaty – art. 53 i 54 W szkole i placówce może działać rada rodziców, stanowiąca reprezentację rodziców uczniów. Zasady tworzenia rady rodziców uchwala ogół rodziców uczniów tej szkoły lub placówki. Rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem szkoły lub placówki.

Rada Rodziców w szkole Zadaniem Rady Rodziców jest zapewnienie rodzicom rzeczywistego wpływu na funkcjonowanie szkoły. Zgodnie z Konstytucją RP rodzice są pierwszymi i najważniejszymi wychowawcami dzieci. Szkoła jest sojusznikiem rodziców w wychowaniu dziecka, a Rada Rodziców ma wpływ na tworzenie dokumentów regulujących tę sferę działalności szkoły.

RADA RODZICÓW ma prawo do wyrażania swoich oczekiwań związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą szkoły, ma prawo do wyrażania opinii na temat potrzeb finansowych szkoły i poziomu ich zaspokajania. ma wpływ na jakość działań dydaktyczno-wychowawczych szkoły.

Do kompetencji Rady Rodziców należy: uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną: a) programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli, b) programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska,

Kompetencje Rady Rodziców c.d. opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły lub placówki, a także opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.

Obowiązki Rodziców dopełnienie czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły, zapewnienie regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia szkolne, zapewnienie dziecku warunków umożliwiających przygotowywanie się do zajęć szkolnych,

Rodzice mają prawo do: wyboru szkoły dla swojego dziecka wystąpienia z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki wnioskowania o rozpoczęcie nauki w szkole przez sześcioletnie dziecko lub na spełnianie przez dziecko obowiązku nauki poza szkołą

Obowiązki szkoły wobec rodziców: dostarczenie informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia; przekazanie na początku roku szkolnego informacji o wymaganiach edukacyjnych z poszczególnych przedmiotów nauczania oraz sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych ucznia;

Obowiązki szkoły wobec rodziców: przekazanie informacji o zasadach oceniania zachowania oraz o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania; przekazanie informacji o przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych

Rada Rodziców współpracuje ze szkołą Opiniuje ocenę dorobku zawodowego za okres stażu nauczyciela; Opiniuje szkolny zestaw programów nauczania; Współtworzy szkolny program wychowawczy i program profilaktyki; Wyraża opinie o jakości pracy szkoły w badaniu ewaluacyjnym.

Szkoła pozyskuje od rodziców opinię (badanie ankietowe) o swojej działalności w celu podnoszenia jakości pracy szkoły, zachęca rodziców do zgłaszania propozycji działań oraz realizuje inicjatywy rodziców podejmowane na rzecz rozwoju uczniów (np. organizowanie dni zdrowej żywności)

W trosce o dobro dzieci nauczyciele i rodzice muszą być partnerami.