Nauczyciel - uczeń Nieodpowiedzialny Praca to zabawa Nie można na nim polegać Wszystko wie najlepiej Nie uznaje kompromisów Często niekompetentny Ma czas.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Odbywanie stażu przez nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach.
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Szkoła wspomaga wychowanie
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
ale (a może przede wszystkim)
Zadania samorządu uczniowskiego
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
RODZICE W SZKOLE.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
ASYSTENTURA RODZINY.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Dziecko romskie w szkole
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Zadania realizowane w Wydziale Szkół Ponadpodstawowych,
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zadania pedagoga szkolnego
Dualne kształcenie zawodowe
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Nauczyciel - uczeń Nieodpowiedzialny Praca to zabawa Nie można na nim polegać Wszystko wie najlepiej Nie uznaje kompromisów Często niekompetentny Ma czas dla ucznia Umie słuchać Szanuje godność ROZUMIE Kompetencja Komunikacja Sprawiedliwość Rzetelność Mistrz i przewo dnik Powiernik, przyjaciel „Wieczne dziecko” „ex catedra ”

Szacunek dla pracy i osiągnięć innych, Współpraca i porozumienie,Wymiana doświadczeń, wzajemne wspieranie,Stałe doskonalenie –poszerzenie kompetencji,Umie przyznać się do błędu,Uczciwy w kontaktach, także z przełożonymiBierze udział we wszystkich inicjatywach szkolnych, nie wykorzystuje NAUCZYCIEL-NAUCZYCIEL

Rzetelnie wykonuje polecenia,Nie jest bezkrytyczny, Odmienne zdanie wyraża w sposób taktowny, do Dyrektora, a nie do grona pedag. Nie krytykuje Dyrektora wobec Nauczycieli, Pracowników i Rodziców,Dokumenty podpisuje w sposób świadomy, Dba o właściwy przepływ informacji do Dyrektora Występuje we wszystkich sprawach związanych z zatrudnieniem, oceną awansem zawodowym NAUCZYCIEL - DYREKTOR

Stała, ciągła i ścisła współpracaCzęste kontaktyŻyczliwość wobec problemów ucznia-dzieckaKonsekwencja,Uczciwość w przekazie informacjiPomoc w poszukiwaniu wsparcia potrzeb/zdolności dziecka,Kompetencja ( wiedza nie tylko pedagogiczna NAUCZYCIEL - RODZIC

Nauczyciel – organ prowadzący Zna przedstawicieli, nazwy instytucji, które działają w imieniu organu prowadzącego, Wie, jakie sprawy służbowe i gdzie należy załatwić, Współpracuje w kwestiach dotyczących uczniów, np. stypendia, zapomogi losowe, pomoc materialna, Zdaje egzamin na nauczyciela mianowanego

Nauczyciel – organ nadzoru pedagogicznego Oczekuje od wizytatorów nie tylko ewaluacji, ale też wsparcia, pomocy metodycznej i prawnej Odbywa rozmowę kwalifikacyjna na nauczyciela dyplomowanegoMoże ubiegać się o nagrody, wyróżnieniaJest oceniany, może występowaćWspółpracuje w organizacji konkursów, olimpiad, pomocy

Zna lokalne instytucje kultury, z którymi ściśle współpracuje w celu rozwoju intelektualnego swych uczniów, Zna i współpracuje z lokalnymi instytucjami pomocy dziecku i rodzinie, Współpracuje ze specjalistycznymi poradniami, służbą zdrowia, policją, organizacjami pożytku publicznego NAUCZYCIEL - ŚRODOWISKO