Polskie Centrum Mediacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konflikt w negocjacjach
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Konferencja „Polska rodzina- wyzwania, działania, perspektywy” Organizatorzy: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Polityki Społecznej, Ośrodek.
Psychologia Zarządzania
Konflikty.
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
O aktywności dorosłych i seniorów
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 im. Stanisława Jachowicza w Bełchatowie Wrzesień 2003 rok.
KULTURA ORGANIZACYJNA
PRAWA CZŁOWIEKA.
Konfliktowi towarzyszą zwykle silne emocje.
Dr Anna Okońska-Walkowicz
Opracował J. Stryjkowski
Mediacja Maciej Bobrowicz.
Konflikty jako procesy społeczne
Wyzwania przedsiębiorczości
Konflikt społeczny - przyczyny, dynamika rozwoju, metody rozwiązywania
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
PEDAGOG SZKOLNY.
Rozwiązywanie konfliktów
Rozwiązywanie konfliktów
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Zastosowanie techniki Motywacyjnej Analizy Potencjału Pracowniczego (MAPP) na bazie systemu w wersji MAPP3 Konferencja “Skuteczna rekrutacja – intuicja,
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
Zawód mediator – alternatywą dla pedagoga Urszula Wirkus III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych.
To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygnięcia...
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
konflikty w pracy i sposoby ich rozwiązywania
Życie społeczne jednostki
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Konflikty w organizacjach Pojęcie konflikt wywodzi się z łacińskiego - „confliktus”, co oznacza dosłownie „zderzenie”. Interpretuje się go także jako:
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
TEMAT: Wzorce osobowe dowódcy, etyka i psychologia w dowodzeniu.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Działania podejmowane na rzecz dzieci romskich w ramach Programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce na terenie woj. lubuskiego.
Stres w pracy nauczyciela
Konflikty rówieśnicze
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA III SSA, III SNA licencjat
Centrum Arbitrażu i Mediacji
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Zapis prezentacji:

Polskie Centrum Mediacji Nauczyciel w kole konfliktu Katarzyna Stryjek Polskie Centrum Mediacji Oddział Sopot Al. Niepodległości 797B 81-801 SOPOT (058) 342-42-05

Polskie Centrum Mediacji Z.G. © WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE 3 Polskie Centrum Mediacji Z.G. © WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE

Działania jakie podejmują ludzie w sytuacji konfliktu: Unikanie, wycofywanie, odraczanie Rezygnacja z dążeń Szukanie wsparcia ( autorytet. koalicja) Odwołanie się do trzeciej strony, by rozstrzygnęła spór (arbitraż, droga prawna) Podjęcie walki w celu zniszczenia przeciwnika Potraktowanie konfliktu jako problemu do rozwiązania ( negocjacje, facylitacje, mediacje)

rodzaje konfliktów powstających na płaszczyźnie zawodowej (J.A.F. Stoner I Ch. Wankel )

Konflikt wewnętrzny u danego człowieka Konflikt między konkretnymi osobami w tej samej organizacji Konflikt między jednostką a grupą Konflikt między grupami w tej samej organizacji Konflikt między organizacjami

Sylwetki nauczycieli wywołujących konflikty (wg Jana Poplucza )

nauczyciele mało obowiązkowi nauczyciele skłonni do intryg, obmowni i interesowni nauczyciele rygorystyczni i zarozumiali nauczyciele mało opanowani nauczyciele nieprzystępni nauczyciele niezaradni nauczyciele zmienni

Przyczyny konfliktów między nauczycielami: Nierównomierne i niesprawiedliwe obciążenie nauczycieli zadaniami i obowiązkami; Nieodpowiedni dobór członków do zadań i ról pełnionych w szkole; Nadmierny wzrost wymagań i przeciążenie obowiązkami; Niski ( choć zróżnicowany ) poziom zaspokojenia potrzeb materialnych i kulturalnych nauczycieli;

Niski poziom uspołecznienia niektórych nauczycieli(brak, talentu, kultury osobistej,nieumiejętność współpracy, nerwowość) Różnice w poglądach na uczniów,pracę dydaktyczno – wychowawczą, niejednolitość stawianych wymagań; Różnice w uznawanych systemach wartości; Dążenie do zaspokajania własnych potrzeb;

Negatywne (destrukcyjne) skutki konfliktu: Utrwalają negatywne postawy stron w konflikcie; Powodują dezintegrację stosunków interpersonalnych; Utrudniają realizację celów indywidualnych i zespołowych Przynoszą szkody instytucji;

Korzyści wynikające z konfliktu: Aktywizacja ludzi; Przyspieszenie biegu/rozwoju wydarzeń; Integracja i zacieśnianie więzi; Zdobywanie, uzyskiwanie informacji; Rozwiązania !!! Poprawa funkcjonowania instytucji.

Konflikty można: ROZSTRZYGAĆ ( arbitraż, sąd) ROZWIĄZYWAĆ ( negocjacje, facylitacje, mediacje, koncyliacje)

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ