PROJEKT EDUKACYJNY ORTOFRAJDA
H brązowe bardzo modnie, Ó różowe od dziś będzie, Granatowe rz wszędzie, Ż zielone niezawodnie, H brązowe bardzo modnie, I czerwone bramki, Dla wyjątków z ramki, A u zwykłe i ch, Czarny kolor ma…
Czas realizacji: październik 2013- czerwiec 2014
SKŁAD ZESPOŁU UCZNIOWSKIEGO: Dominika Kwiring Bartek Wypych Magda Ciszewska Julia Kędziera Jagoda Hakman Jakub Śliwa Piotr Solga Wiktoria Kocełak Ola Oparska
Problem do rozwiązania w projekcie: Czy nauczę się ortografii , za pomocą gier, zabaw, wiersza, rysunku i piosenki? Cel główny: Uczeń zna pisownię z „u-ż-ch” i stosuje w praktyce.
z realizacji projektu: Sprawozdanie z realizacji projektu:
Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od występu na „Kluczborskich Kasztankach”
Praca odbywała się w różnych formach:
MUZYKUJEMY
Przykładowy tekst do wyuczenia: Muzykalny zastęp 1. Jeden zuch w zastępie gra na okarynie, drugi w całym hufcu z gry na flecie słynie. Ref. Taki talent chłopak ma, że na flecie pięknie gra, 1,2,3,4 taki talent ma! 2. Trzeci ma klarnecik, czwarty wiolonczelę, piąty swój kontrabas przynosi w niedzielę. 3. Sami muzykanci i same wesołki, kiedy w szkole gramy — podskakują stołki. Ref .Stołek także talent ma, tańczy, skacze, gdy się gra, 1,2,3,4 taki talent ma!
27.03.2014 - Dzień Teatru; występy dla przedszkolaków
Metoda ruchu rozwijającego wg W. Sherborne
„Skała” „Paczka” „Tunel”
Praca przy stolikach też bywa ciekawa, zwłaszcza w grupie.
Wyjście na konkurs „Dziecięca poezja śpiewana i mówiona”.
Grupowe zdjęcia na pożegnanie. Występy wspaniałe a zachowanie uczniów REWELACYJNE.
Efekty naszej pracy w sali nr 23. Gazetka z rysowanym słowniczkiem, mapami myśli, wierszykami.
DZIĘKUJEMY
Wnioski z realizacji: Uczniowie poznali: pisownie z „u- ż- ch” przy pomocy różnych aktywnych form pracy; zilustrowali słownik ortograficzny, utrwalili słownictwo za pomocą muzyki; nauczyli się współpracy w grupie; potrafią gromadzić i selekcjonować informacje; brali udział w prezentacji na zakończenie; potrafią opracowywać mapy myśli z zebranych informacji.
Dziękuję za uwagę Opracowała: Regina Hadryś nauczyciel terapii pedagogicznej Kluczbork 2014