 Stowarzyszenie powstało z inicjatywy rodziców dzieci i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Widomej.  Członkami-założycielami jest 21 osób. Stowarzyszenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
>>MoJa SzKoŁa I Ja<<
Advertisements

Strona internetowa projektu:
No cóż, partnerstwo … Mirosław Górczyński psycholog, doradca zawodowy
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Szkoła Podstawowa im. Ryszarda Wyrzykowskiego w Bełdowie
Młodzieżowa Rada Gminy Wartkowice
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
„Sześciolatek w przyjaznej szkole”
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Od bierności ku aktywności,
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Alina Kozińska-Bałdyga Rymanów, 13 luty O czym będę mówiła? Małe Szkoły – inicjatywy obywatelskie na wsi Małe Przedszkole w Każdej Wsi – program.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
I Konferencja Oświatowo – Samorządowa SZKOŁA LIDEREM ZMIAN.
Festiwal Małych Form Teatralnych Radom 2014 Projekt realizowany przez Gimnazjum Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Radomiu w ramach Międzynarodowego Projektu.
Podsumowanie projektu Stanisław Baska Koordynator Projektu
Spotkanie mieszkańcówSpotkanie mieszkańców z Burmistrzem Byczyny z Burmistrzem Byczyny Spotkanie dotyczyć usprawnienia przepływu informacji i poprawy przekazu.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Jak funkcjonuje nasza szkoła ?
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Wychowanie patriotyczne i obywatelskie
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Obywatele dla Demokracji czerwiec Obywatele dla Demokracji Program finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Partycypacja w tworzeniu i wdrażaniu Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów.
RODZICE W SZKOLE.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
Z C OMENIUSEM W T URCJI Adana, 3-9 listopada 2013 r.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt działania lokalnego koordynowany przez wolontariuszy z Gimnazjum w Starym Kurowie.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Stowarzyszenie Przyjazna Szkoła ma na celu: Wprowadzenie i promowanie kształcenia innowacyjnego Równanie szans edukacyjnych Kształcenie i promowanie.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
Zespół Szkolno – Przedszkolny im. św. Wojciecha we Włodowicach to bezpieczne i przyjazne dla dziecka miejsce, w którym: panuje dobry „klimat wychowawczy”;
FUNDUSZ SOŁECKI. Najważniejsze fakty: fundusz sołecki to pieniądze w budżecie gminy zagwarantowane dla sołectwa na wykonanie przedsięwzięć służących poprawie.
„Pomagamy pomagać” Kampania realizowana przez MOPR w Gdańsku od do roku.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
STOSUNKI PARTNERSKIE POMIĘDZY MIASTEM HEL
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Edukacja dla dialogu międzykulturowego w województwie zachodniopomorskim mgr Agnieszka Żyszkiewicz Dyrektor OKU TWP.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

 Stowarzyszenie powstało z inicjatywy rodziców dzieci i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Widomej.  Członkami-założycielami jest 21 osób. Stowarzyszenie jest młodą organizacją, zarejestrowaną w dniu 5 kwietnia 2013 r.  Głównym celem jest wspieranie działalności wychowawczej w placówkach oświatowych zlokalizowanych w Szkole w Widomej.

Zgodnie z założeniami jego realizacja trwa od 3 marca do 30 września 2014 r.

 Realizacja projektu jest możliwa dzięki dofinansowaniu Fundacji im. Stefana Batorego oraz Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży.  Projekt skierowany jest do uczniów klas IV-VI Szkoły Podstawowej w Widomej, Iwanowicach i Sieciechowicach.  Głównym celem przedsięwzięcia jest rozwijanie postaw obywatelskich wśród dzieci i młodzieży. Zadanie to jest realizowane poprzez różnorodne działania.

Warsztaty dla uczniów W warsztatach o tematyce obywatelskiej bierze udział 45 uczniów klas IV-VI z trzech szkół z terenu Gminy. Zajęcia są prowadzone przez przedstawiciela Stowarzyszenia Meritum. Zajęcia odbywają się zgodnie z trzema wiodącymi tematami: ‘Ja i moja szkoła’ ‘Moja Mała Ojczyzna’ ‘ Polska demokracja’

Cel warsztatu: Zobrazowanie funkcjonowania wspólnoty lokalnej na bazie mikrośrodowiska – przestrzeni szkoły

Cele zajęć: Zobrazowanie funkcjonowania Małej Ojczyzny – Gminy

Cel zajęć: Zobrazowanie funkcjonowania państwa demokratycznego Program:  Co to jest demokracja?  Wyjaśnienie różnic pomiędzy państwem totalitarnym, autorytarnym i demokratycznym  Jak powinno wyglądać idealne Państwo  Tworzenie Klasowej Konstytucji

 Zajęcia pozalekcyjne oraz opracowanie mini – projektów w trzech szkołach  Wyjazd do Sejmu RP oraz zwiedzanie Warszawy  Spotkania z Radami Sołeckimi, Radnymi oraz Wójtem Gminy ( wizyty uczniów na Sesji Rady Gminy)  Utworzenie Młodzieżowych Rad Sołeckich

Strony internetowe: