Prezentacja testu EXTENDED DISC Analiza Indywidualna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Metoda Development Center w praktyce
Psychologia Zarządzania
CZTERY KROKI DO EFEKTYWNOŚCI ZESPOŁU Romeo Grzębowski Partner – Time for Team Development Consultants Dorota Michalec Dyrektor HR - Sonoco Poland Packaging.
Wielokulturowe aspekty procesów rekrutacyjnych
TEMPERAMENT.
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Grupa to dwie lub więcej osób, które przyjmują na siebie role związane z zaangażowaniem w struktury grupowe; różnią się statusem; wchodzą.
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Anna Paszkowska-Rogacz
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
KULTURA ORGANIZACYJNA
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Psychologiczne aspekty pracy testera oprogramowania
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Lider- Przywódca.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Jak optymalizować procesy. Jak działać efektywniej
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Zadawanie pytań.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Szkolenie dla opiekunów Centów
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Title Slide 1 It starts with you
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Prof. nadzw. dr Edward Wiktor Radecki Zakład Problemów Społecznych
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
ROLA I ZNACZENIE KADRY KIEROWNICZEJ W ORGANIZACJI
Zastosowanie techniki Motywacyjnej Analizy Potencjału Pracowniczego (MAPP) na bazie systemu w wersji MAPP3 Konferencja “Skuteczna rekrutacja – intuicja,
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
8 zasad postępowania lidera
MODELE ZACHOWAŃ Narzędzie, które poznajemy, pozwala identyfikować główne modele zachowań, aby usprawnić interakcje z innymi ludźmi, pomaga nam efektywniej.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
MODUŁ 1 TEMAT 2 POZIOM 2 Współpraca z różnymi osobowościa mi.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Proces przewodzenia i kontrolowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zdrowe Prawo – Zdrowe Firmy – Zdrowi Ludzie – podniesienie jakości i promocja procesu monitorowania legislacji.
Raport po ocenie 360° - fragment
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Prezentacja testu EXTENDED DISC Analiza Indywidualna Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16

Podstawy Teoretyczne Testu Extended DISC Teoria Junga 1920 ,, Typy Psychologiczne” Podział styli zachowań w oparciu o przeciwstawne osie: I Percepcja – Intuicja II Myślenie – Uczucie Percepcja – analizowanie sytuacji, upewnienie się, że każde działanie jest słuszne. Utrzymuje stały rytm pracy Intuicja – szukanie wyzwań, wolności, kreatywność. Rozpoczynanie różnych projektów, wykonywanie kilku czynności na raz Myślenie – analiza faktów, sytuacji, zasad, niezależna praca, dystans dla osiągnięcia swoich celów Uczucie – poznanie opinii innych, dobra atmosfera i poczucie wspólnoty Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 2 2

Podstawy Teoretyczne Testu Extended DISC c.d Na podstawie przeciwności Percepcja – Intuicja Myślenie – Uczucie Powstały 4 główne style zachowań: D - Dominacja I - Towarzyskość S - Spokój, Stabilność C - Szczegółowość Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 3 3

Model graficzny C D S I OBIEKTYWIZM Myślenie SZCZEGÓŁ Zmysły Intuicja OGÓŁ Uczucie SUBIEKTYWIZM C D S I Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16

D Dominance – Dominacja, Zorientowanie na fakty Określenia: Lider, Reorganizator, Pionier, Twórca Pomysłów Charakterystyka osoby z dominującym stylem D Łatwo podejmuje decyzje, twardy, inicjujący Nieustępliwy, odważny Lubi konkurować Jest wymagający w stosunku do innych Niezależny, skoncentrowany na sobie Motywacja: Wolność, wyzwania, rywalizacja, kontrola, poprawa wyników Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 5 5

Jak poznać osobę o stylu D? Często przerywa, nie słucha rozmówcy Śpieszy się, zajmuje się wieloma projektami na raz Nie zawsze jest uprzejmy Lubi rywalizację, dyscyplinę Komunikacja: Jednokierunkowa – od niego do innych Własne opinie komunikowane jako fakty nie podlegające dyskusji Mówi to co myśli, nie przejmuje się innymi Często jest bezpośredni, wybuchowy, Komunikuje się w sposób skrótowy – nie lubi wyjaśniać i motywować Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 6 6

I – Influence - Towarzyskość Określenie: Showman, Dusza Towarzystwa, Kolekcjoner Pomysłów Charakterystyka osoby z dominującym stylem I Towarzyski, rozmowny, komunikatywny Otwarty, lubi rozmawiać Pełen entuzjazmu, energii, żywiołowy Przekonujący Motywacja: Bycie z ludźmi w różnych sytuacjach Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16

Jak poznać osobę o stylu I? Otwarty, entuzjasta Kiedy zgadza się z rozmówcą wyrażą to Podkreśla pozytywne aspekty spraw i problemów Komunikacja: Sprzedaje tematy, inspiruje Uwielbia dużo mówić, ale unika szczegółów Nie lubi poruszać trudnych tematów Dobrze czuje się udzielając pozytywnej informacji zwrotnej Inspiruje innych, wprowadza w dobry nastrój Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16

S – Submission – Spokój, Stabilizacja Określenia : Siła spokoju, Twardo stąpa po ziemi, Coach, Stanowi wsparcie dla zespołu, nie rzuca się w oczy Charakterystyka osoby z dominującym stylem S Spokojny, opanowany Ostrożny, cierpliwy, skromny Dobry słuchacz, wzbudza zaufanie Stabilny, systematyczny Motywacja: Dobrze zdefiniowane cele, zadania, spokój Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 9 9

Jak poznać osobę o stylu S? Spokojny, stabilny, systematyczny Postępuje ostrożnie Słucha i przytakuje Komunikacja: Często jednokierunkowa – on/ona słucha Odpowiada tylko wtedy, kiedy jest pytany Mówi spokojnie, monotonnie Preferuje tematy na których się zna Preferuje rozmowy 1:1 Dobrze instruuje, szkoli Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 10 10

C – Complience – Dokładność, Szczegółowość Określenia : Perfekcjonista, Postępuje zgodnie z zasadami, Obawia się popełnienia błędu Charakterystyka osoby z dominującym stylem C Dokładny, pedantyczny Przestrzega zasad Logiczny, analityczny, ostrożny Formalny, zdyscyplinowany Motywacja: Gruntowne planowanie, przygotowanie zadań do realizacji Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 11 11

Jak poznać osobę o stylu C? Ceni porządek np. na biurku Skupia się na detalach Jest uprzejmy, dyplomatyczny Komunikacja: Preferuje komunikację pisemną Wykazuje dużą dbałość o szczegóły, przez co może stracić główny wątek Nie lubi dyskutować o opiniach i kwestiach abstrakcyjnych Jest opanowanym rozmówcą, nie naśmiewa się z innych, nie atakuje, ale może zbytnio krytykować pracę innych Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 12 12

Diagnoza potencjału pracowników Analiza Indywidualna Analiza Stanowiska Analiza Pary Poziom Rozwoju Zespołu Analiza Zespołu Ocena Kompetencji 3600 Badania Ankietowe Uwarunkowania kulturowe Zachowania nieświadome Filtry Zachowań Zachowania świadome Analiza Indywidualna 3600 Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16

Czym jest Extended DISC? Prosty model identyfikujący podstawowe typy zachowań w celu ułatwienia interakcji między ludźmi Katalog naturalnych reakcji respondenta Dlaczego warto z niego skorzystać? Aby dowiedzieć się więcej na swój temat Aby lepiej zrozumieć innych ludzi Aby zainicjować dyskusję Aby dawać i otrzymywać informacje zwrotną Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 14 14

Co mierzy Extended DISC? Mierzy naturalne (spontaniczne) odpowiedzi respondenta na stymulatory z zewnątrz ( bodźce, specyficzne sytuacje) Czego nie mierzy? Model jest narzędziem służącym do obserwacji i analizowania zachowania - nie do analizowania pełnej osobowości respondenta Model nie klasyfikuje ludzi na dobrych lub złych ani na mniej lub bardziej inteligentnych Nie mierzy wiedzy, ani umiejętności zawodowych Żaden ze stylów zachowań nie jest lepszy, bądź gorszy Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 15 15

Analiza Indywidualna – Krok po kroku Wypełnienie kwestionariusza w języku ojczystym Przygotowanie Raportu Analizy Indywidualnej Prezentacja stylów zachowań i Diamentu Extended DISC Przedstawienie i wyjaśnienie Raportu Zaprezentowanie możliwych modyfikacji zachowania, mających na celu doskonalenie działań Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 16 16

Kwestionariusz testu Extended DISC Kolumna M - opisuje Ciebie najtrafniej Kolumna L - opisuje Ciebie w najmniejszym stopniu X X X X X X X X Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 17 17

Na czym opiera się Analiza Indywidualna? Czterostrefowy model stylów zachowań Extended DISC® Diament Extended DISC® Profile Extended DISC® Procenty Profilu Raport: Profil i Diament Strefy elastyczności Strona tekstowa Część graficzna Czynniki motywujące Dodatkowe strony – style Rola w zespole – 1 z 10 Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 18 18

Profile i Diament Profile Tabela Procentowa Punkty Profilu Diament Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 19 19

Strefy Elastyczności Strefa elastyczności : Twoja strefa komfortu Strefy najłatwiejszego rozwoju Poziomy energii wymaganej do wykonywania różnego typu zadań Obszary wymagające mało energii Obszary wymagające dużo energii Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 20 20

Strona tekstowa Opis jak przedstawiciel danego stylu jest zazwyczaj postrzegany przez innych Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 21 21

Strona Testowa Instrukcja Atrybuty Czynniki motywujące Stara się unikać Idealny przełożony Styl komunikacji Sposób podejmowania decyzji Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 22 22

Część Graficzna Naturalne – wymaga mniej energii – po prawej Nienaturalne – wymaga więcej energii – po lewej To nie jest skala „może – nie może” Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 23 23

Część Graficzna Obszary wymagające dużo energii mało energii Strefa neutralna Profil II Profil I Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16

Czynniki Motywujące Czynniki motywujące - lubi Stara się unikać / Obawia się - nie lubi To nie jest skala typu „może – nie może” Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16

Czynniki Motywujące Mocne strony - wymagają mniej wysiłku Reakcje na sytuacje stresowe - wymagają więcej wysiłku Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 26 26

Style zachowania Styl Zarządzania Styl Zachowań Przywódczych Styl zachowań Przedsiębiorczych Styl Zachowań Administracyjnych Styl Sprzedaży Styl Zachowań na stanowisku Informatycznym Styl Zachowań w Projekcie Styl Zachowań Trenerskich Styl Zachowań w Zespole Styl Obsługi Klienta Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 27 27

Dodatkowe Strony Obsługa Klienta Sprzedaż Zarządzanie Przywództwo Członek Zespołu Administracja i Nadzór Przedsiębiorca Projekt Szkolenie - Trener Informatyka Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16

Analiza Stylu na Stanowisku Porównanie wymagań na danym stanowisku z naturalnymi preferencjami danej osoby Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 29 29

Rola w zespole Opis preferowanej roli w zespole (1 z 10 ról) Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 30 30

Role w zespole Reformator – bezpośredni, zdecydowany, niecierpliwy, podejmuje szybkie decyzje, wie, czego chce zespół Inspirator – pomysłowy, spontaniczny, dużo mówi, nieustannie w ruchu umie przekonać do swoich racji, kieruje się instynktem Planista – ostrożny, skoncentrowany na celu, wymagający, systematyczny postępuje zgodnie z oczekiwaniami zespołu Projektant – skupia się na faktach, jest twórczy, wymagający, zdystansowany, zachowuje zimną krew, dostarcza nowych pomysłów Entuzjasta – ekstrawertyk, otwarty, towarzyski, zawsze ma coś do powiedzenia, zadowolony ze swojego stanowiska, łatwy we współpracy Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 31 31

Role w zespole c.d Uczestnik – przyjemny, koleżeński, spokojny, uczynny nie faworyzuje siebie, rozumie innych Emisariusz – koleżeński, dokładny, wyrozumiały, otwarty pojmuje różne opinie, otwarcie głosi stan rzeczy Realizator – ostrożny, zrównoważony, spokojny, godny zaufania chętnie pomaga innym, Gwarant – ostrożny, dokładny, cichy, przesadnie poprawny nie zdradza negatywnych opinii, nienagannie wykonuje swoją pracę Specjalista – dąży do perfekcjonizmu, pedantyczny, uparty, zadaje dużo pytań zauważa wszystkie detale, szczegóły Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 32 32

Powiązania z pozostałymi narzędziami Extended DISC: Analiza Pary zestawienie wyników 2 Analiz Indywidualnych Analiza Zespołu zestawienie powyżej 2 Analiz Indywidualnych Analiza Stanowiska porównanie Analizy Indywidualnej do wyników Analiza Indywidualna 360 wykorzystanie Analizy Indywidualnej osoby ocenianej i osób oceniających Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16 Slide 33 33

Dziękujemy za uwagę Testy manualne - Xpert Lublin, Marzec 2009r. Katarzyna Mróz Adecco Poland Lublin Sądowa 2/10 081 534 85 16