Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
UCHWAŁA RADY IS UW W SPRAWIE ORGANIZACJI STUDIÓW II STOPNIA 2 marca 2010 r.
Nabór Optivum Narzędzie do zarządzania procesem rekrutacji elektronicznej do szkół ponadgimnazjalnych 26 marca 2017.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
PRACE LICENCJACKIE 2009/10 I PROGRAM III ROKU STUDIÓW LICENCJACKICH 2009/10 Uchwała Rady Instytutu Socjologii z 6 stycznia 2009 Uwaga: stosuje się tylko.
Kto ?Co? Kiedy? Wybory przedmiotów fakultatywnych na rok akademicki 2011_12.
Semestr 6 Semestr 7 Semestr 8 i 9 Semestr 10.
Projektowanie programów studiów
Poradnik rekrutacyjny 2013/2014 GIMNAZJALISTO! Z nami zaplanujesz swoją przyszłość. POMAGAMY, WSPIERAMY, UDZIELAMY PORAD.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2012/13.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2013/2014.
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Studium Podyplomowe Nauczania Języka Polskiego jako Obcego
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Harmonogram prac Do 28 lutego 2012 – każdy Instytut, w ramach prac Zespołu ds. Jakości Kształcenia, opracowuje opis efektów.
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie
Definiowanie wymagań USOS. Dlaczego ważne jest precyzyjne definiowanie wymagań w USOS? Wymagania są odzwierciedleniem programu studiów. Przyczynia się
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Dostosowanie programów kształcenia i profili do nowych przepisów
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
Co dalej…..
Filologia germańska I rok II stopien 2015/2016. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Zanim wybierzesz szkołę ponadgimnazjalną. Liceum: Liceum ogólnokształcące da ogólną wiedzę lepiej przygotuje do matury i dalszego kształcenia Umożliwi.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Opiekunowie roczników
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14 studiują na III roku studiów II stopnia

Drodzy Studenci Podejmując studia na II stopniu (magisterskie) rozpoczynacie jednocześnie kształcenie według nowego programu. W znacznie większym niż dotąd stopniu uzyskujecie prawo do zaplanowania części programu i obowiązek wyboru kilku modułów. W tej prezentacji znajdziecie podstawowe informacje o zasadach wyboru modułów oraz wykaz przedmiotów na stałe wpisanych do Waszego programu studiów.

Zasady wyboru modułów 1.Dlaczego wybieramy? 2.Kiedy i jak wybieramy? 3.Ile modułów należy wybrać? 4.Czym się kierujemy? 5.Dlaczego każdy student musi dokonać wyboru?

1.Dlaczego wybieramy? Zgodnie z zasadami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego programy kształcenia we wszystkich uniwersytetach muszą obejmować moduły, które wybierają studenci, w wymiarze nie mniejszym niż 30% wszystkich punktów ECTS. Zasada ta odpowiada na wielokrotnie zgłaszany przez studentów postulat indywidualizacji programów kształcenia. Zasada ta jest zgodna również z założeniami „Strategii rozwoju Wydziału Biologii”, dokumentu w którym zapisano, że system studiów na naszym Wydziale powinien być elastyczny, i stwarzać możliwości formowania przez studenta „ indywidualnej ścieżki kształcenia”.

2.Jak i kiedy wybieramy? Zapisy na moduły wybieralne są prowadzone wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez specjalnie w tym celu przygotowaną platformę internetową. Procedura zapisu jest dwuetapowa: – etap I – studentom zostanie udostępniona pełna lista modułów zgłoszonych przez wykładowców na kolejny rok akademicki. Etap ten pozwoli wyłonić moduły cieszące się największym zainteresowaniem studentów (zakwalifikowane do realizacji), ale także przedmioty, na które zapisały się tylko nieliczne osoby. Te ostatnie moduły będą usunięte z listy, a studenci zostaną poproszeni o przepisanie się na przedmioty zakwalifikowane do realizacji w roku 2014/15; – etap II – studenci, którzy wybrali moduły usunięte z listy po I etapie, zapisują się na moduły zakwalifikowane do realizacji w roku 2014/15.

2.Jak i kiedy wybieramy? Harmonogram zapisów na moduły wybieralne na Wydziale Biologii r. – ogłoszenie „Katalogu wyboru modułów” r. godz – I etap; początek zapisów na moduły wybieralne r. godz – I etap; zakończenie r. godz – II etap; początek zapisów na moduły wybieralne r. godz – II etap; zakończenie

3.Ile modułów należy wybrać? Na następnym slajdzie znajduje się Wasz ramowy plan studiów na rok akademicki 2014/2015 oraz 2015/2016. Wynika z niego, że należy wybrać moduły równoważne 13 punktom ECTS: -w sem. zimowym – 10 punktów ECTS -w sem. letnim – 3 punktów ECTS Uwaga! cały limit punktów (13 ECTS) można wykorzystać na moduły specjalistyczne lub 3 ECTS na semestr przeznaczyć na moduły monograficzne i moduły z oferty AMU-PIE

Biologia – nauczanie biologii plan studiów II stopnia Stopień. Semestr Nazwa modułuWSKL/PSumaECTSE 2.1Metodologia i metodyka badań przyrodniczych Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych Metody statystyczne w biologii i nauczaniu E 2.1Analiza filogenetyczna E 2.1Język obcy Psychologia Pedagogika Praktyka pedagogiczna Moduły do wyboru Integracja wewnątrz- i międzykomórkowa E 2.2Dydaktyka biologii E 2.2Seminarium/Journal Club Pracownia magisterska Praktyka zawodowa w gimnazjum Moduły do wyboru 3 2.3Biologia interakcji E 2.3Prawne i etyczne aspekty pracy nauczyciela Pracownia magisterska Seminarium magisterskie Praktyka zawodowa w szkole ponadgimnazjalnej Moduły do wyboru 9 2.4Pracownia magisterska Seminarium magisterskie Moduły do wyboru 12

4.Czym się kierujemy przy wyborze? Zainteresowaniami – każdy moduł jest szczegółowo opisany w tzw. sylabusie, m.in. pod względem celów, efektów i treści kształcenia. Przydatnością do pracy magisterskiej – dokonując wyboru modułów warto uwzględnić ich przydatność pod kątem tematyki pracy magisterskiej. Limitem punktowym – czyli minimalną liczbą punktów, które są niezbędne do zaliczenia semestru (30 ECTS) i roku (60 ECTS). Uwaga! Nie można – co oczywiste – wybierać modułów zaliczonych na I roku studiów.

5.Dlaczego każdy student musi dokonać wyboru i co ten wybór oznacza? Zapisanie się na moduły wybieralne pozwala skompletować indywidualny program kształcenia oraz wymaganą do zaliczenia semestru/roku liczbę punktów ECTS. Uwaga! Nie dokonanie wyboru w określonym terminie skutkuje niedopuszczeniem do innych zajęć. Z chwilą dokonania wyboru i przypisania studenta do grupy przedmiot ten staje się obowiązkowy!