SIECI WSPÓŁPRACY content/uploads/2013/12/post_dzieci_sieci_20-580x578.jpg.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Aktywna edukacja.
ABC e-learningu.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Sieć współpracy i samokształcenia
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
MERYTORYCZNY ASPEKT PRACY SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Europejscy Mistrzowie Cyfrowego Włączenia Platforma DigiPlace4All IE1-LEO
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
SIECI WSPÓŁPRACY content/uploads/2013/12/post_dzieci_sieci_20-580x578.jpg.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
TIK w pracy nauczyciela
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Sieć współpracy i samokształcenia Nowa forma doskonalenia nauczycieli i rozwoju szkoły dr Danuta Elsner.
Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Człowiek- najlepsza inwestycja Tytuł projektu: Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Lubelskim Nr projektu: UDA-POKL /12-00.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
Rola sieci współpracy i samokształcenia w nowym systemie doskonalenia nauczycieli Ciechanów, 28 listopada 2014r. mgr inż. Piotr Praczukowski.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
IDEA SIECI I RADY POMIOTÓW REINTEGRACYJNYCH. To Zjawisko polegające na łączeniu w bardziej lub mniej formalny sposób. Jest obecne w Polsce od momentu.
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
Kurs - OK zeszyt.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Projekty zrealizowane w ZS1
SIEĆ DYREKTORSKA maj-grudzień 2017 r.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

SIECI WSPÓŁPRACY content/uploads/2013/12/post_dzieci_sieci_20-580x578.jpg

CELE WARSZTATU: Zapoznanie z ideą sieciowania, Zapoznanie z ideą sieciowania, Dlaczego warto tworzyć sieci? Dlaczego warto tworzyć sieci? Rola moderatora w organizacji i prowadzeniu szkolenia, Rola moderatora w organizacji i prowadzeniu szkolenia, Wypracowanie materiałów potrzebnych do zorganizowania spotkania sieci współpracy. Wypracowanie materiałów potrzebnych do zorganizowania spotkania sieci współpracy.

SIEĆ To forma pracy, która umożliwia samokształcenie i kooperację. Ułatwia wymianę doświadczeń, tworzenie nowych rozwiązań oraz poszerzenie kompetencji. To działanie oparte na partnerstwie i wzajemności.

Cechy sieci: Powstaje z potrzeb grupy osób bądź instytucji, Powstaje z potrzeb grupy osób bądź instytucji, Powołanie nie wymaga żadnych czynności prawnych, Powołanie nie wymaga żadnych czynności prawnych, Działa na zasadach samoorganizacji, Działa na zasadach samoorganizacji, Działa w oparciu o aktywność współpracujących ze sobą członków, Działa w oparciu o aktywność współpracujących ze sobą członków, Jest bardziej procesem grupowym (relacją, interakcją, więzią) niż „twardym” efektem, Jest bardziej procesem grupowym (relacją, interakcją, więzią) niż „twardym” efektem, Nie jest projektem Nie jest projektem

Sieć jako społeczność ucząca się: Zaangażowanie wszystkich członków w procesy uczenia się, Zaangażowanie wszystkich członków w procesy uczenia się, Uczenie się zespołowo – z innymi i od innych, Uczenie się zespołowo – z innymi i od innych, Uczenie się poprzez działanie i działanie poprzez uczenie się, Uczenie się poprzez działanie i działanie poprzez uczenie się, Uczenie się w oparciu o problemy wynikające z praktyki, Uczenie się w oparciu o problemy wynikające z praktyki, Uczenie się ukierunkowane na postępy uczniów, Uczenie się ukierunkowane na postępy uczniów, Korzystanie z różnych form i metod zespołowego uczenia się. Korzystanie z różnych form i metod zespołowego uczenia się.

SIECIOWANIE Sieciowanie, to nawiązywanie i podtrzymywanie relacji wzajemnego wspierania się oraz pozyskiwania informacji. Jest to proces wymiany doświadczeń i zasobów, opierający się na zasadzie partnerstwa.

PO CO TWORZYĆ SIECI? Sieci dają możliwość: Wymiany doświadczeń między uczestnikami, Wymiany doświadczeń między uczestnikami, Analizy przykładów dobrych praktyk, Analizy przykładów dobrych praktyk, Poszerzania kompetencji uczestników, Poszerzania kompetencji uczestników, Tworzenia nowych rozwiązań na potrzeby szkół i nauczycieli uczestniczących w sieci, Tworzenia nowych rozwiązań na potrzeby szkół i nauczycieli uczestniczących w sieci, Nawiązywania kontaktów i współpracę, Nawiązywania kontaktów i współpracę, Korzystania z metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów. Korzystania z metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów.

Koordynator sieci To osoba, która jest odpowiedzialna za aranżowanie pracy. Do jego zadań należą: Proponowanie inicjatyw, tematów spotkań i zasobów, Proponowanie inicjatyw, tematów spotkań i zasobów, Planowanie i organizowanie działań, Planowanie i organizowanie działań, Motywowanie uczestników do aktywnego udziału, Motywowanie uczestników do aktywnego udziału, Moderowanie zajęć, Moderowanie zajęć, Moderowanie aktywności uczestników, Moderowanie aktywności uczestników, Zapraszanie „ekspertów” Zapraszanie „ekspertów”

LIST POWITALNY Opiekun sieci wysyła do uczestników maila z prośbą o zastanowienie się nad tym, jakie mają potrzeby, co ich interesuje w związku z działaniami w programie. Istotne jest otrzymanie od uczestnika odpowiedzi z konkretnymi potrzebami. … rplFG4EF1oOsmAou6HErTq- EdKeqoKtsb98v42J8/edit?usp=sharing rplFG4EF1oOsmAou6HErTq- EdKeqoKtsb98v42J8/edit?usp=sharing

ANKIETA Konstruując powitalnego maila warto się zastanowić na jakie pytania chcemy uzyskać odpowiedzi od uczestników. W tym celu możemy przygotować prostą ankietę. … Kj4DaEvt0DiEiqI9h39Gp683nZ50xlmvcQ/edit? usp=sharing Kj4DaEvt0DiEiqI9h39Gp683nZ50xlmvcQ/edit? usp=sharing

SOJUSZNICY W wykonywaniu swoich zadań nie musimy być sami. Warto zastanowić się gdzie znaleźć sojuszników. Do kogo warto się zwrócić? …

PODSUMOWANIE Dziękuję za uwagę Mariola Paluszek XqJvbYqyk17XhF6lWGJDs8pdl4WgpWdnW5rUVJd7Y51ma1eolVHOupSNca8)/ pl/defaultopisy/179/1/1/s jpg