Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planowanie kariery zawodowej mój wybór – moja przyszłość
Advertisements

Baza narzędzi diagnostycznych doradcy zawodowego
Zasadnicza Szkoła Zawodowa
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
TRUDNY WYBÓR…. TO WŁAŚNIE W GIMNAZJUM MŁODZIEŻ PO RAZ PIERWSZY PODEJMUJE DECYZJĘ W SPRAWIE WYBORU ZAWODU I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W WIĘKSZOŚCI MŁODZI.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
1.
Kategorie planowania kariery zawodowej
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Północna Izba Gospodarcza Jak przedsiębiorcy postrzegają absolwentów szczecińskich uczelni wyższych? Badanie telefoniczne przeprowadzone.
Moja szkoła w procentach
Kształcenie ustawiczne szansą dla mieszkańców Wielkopolski POKL / Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków.
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Kilka słów o genezie projektu FAMICO
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Mój wymarzony zawód.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM NR 23 W GDAŃSKU
DANE INFORMACYJNE Nazwy szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących Technikum Zawodowe im. T. Kościuszki Świebodzin ID grupy: 97_76_ P_ G2 Opiekun: Dariusz.
„Zawodoznawstwo” MODUŁ Klasa II.
„Zainteresowania i predyspozycje zawodowe”
TYPY OSOBOWOŚCI ZAWODOWEJ
Planowanie kariery zawodowej uczniów
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Co dalej po gimnazjum ? LICEUM..? ZAWODÓWKA..?? TECHNIKUM..?
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Planowanie własnej przyszłości
PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH „Jeśli potrafisz o tym marzyć, to potrafisz także tego dokonać” Walt.
OSOBOWOŚĆ ZAWODOWA Michał Białek TEORIA JOHNA HOLLANDA.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych „Szczęście to jest to.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Maciej Drzewicki, „Gazeta Wyborcza” w Gdańsku Prezentacje wniosków z warsztatów „Przyszłość w edukacji: jak kształcić młodych ludzi, aby pomorski rynek.
ZAWODY PRZYSZŁOŚCI.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ Program zajęć dla uczniów szkoły podstawowej 2 spotkanie „Naszą największą słabością jest poddawanie się. Najpewniejszą.
Co to jest osobowość??? Osobowość to zespół cech psychicznych charakterystycznych dla każdego człowieka. Cechy te w dużej mierze są dziedziczone ale.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ
“ Wymagania rynku pracy XXI wieku ” Wymogi naszego wieku, niezależne od zawodu jaki posiadamy !
WYZWANIA WSPÓŁCZESNEGO RYNKU PRACY. PROGRAM  branże i zawody przyszłości – mit czy realne prognozy?  pożądane umiejętności na rynku pracy – okiem pracodawcy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 2 Moja.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 4 WARTOŚCI.
Co dalej po gimnazjum ? TECHNIKUM..? LICEUM..? ZAWODÓWKA..??
KIM CHCIAŁBYM BYĆ ?. Zanim zostaniesz dyrektorem, prezesem biznesmenem musisz się ciężko napracować i zacząć od samego dołu czyli od początku!!!
Projekt innowacyjny: Poszukiwanie nowych skutecznych metod aktywizacji zawodowej i społecznej grup zawodowych wymagających szczególnego wsparcia PROJEKT.
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
TRUDNY WYBÓR…. TO WŁAŚNIE W GIMNAZJUM MŁODZIEŻ PO RAZ PIERWSZY PODEJMUJE DECYZJĘ W SPRAWIE WYBORU ZAWODU I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W WIĘKSZOŚCI MŁODZI.
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Raz jeszcze, może trochę inaczej
Wszyscy jesteśmy zdolni!
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Raz jeszcze, może trochę inaczej
Zapis prezentacji:

Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! „Inwestowanie w wiedzę zawsze przynosi największe zyski” Benjamin Franklin - amerykański polityk, drukarz, wynalazca, filozof, uczony Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! Program zajęć dla Uczniów gimnazjum 8spotkanie

Osobowość Burza mózgów – co to jest osobowość?

Osobowość Czynniki genetyczne Środowisko Aktywność własna

osobowość Osobowość kształtuje się przez całe życie, szczególnie w okresie dzieciństwa oraz młodości. Ma na nią wpływ: rodzina grupa rówieśnicza szkoła miejsce pracy

Instrukcja - gra towarzyska 1. Przeczytaj opisy znajdujące się na rysunku i wybierz grupę, która najbardziej Ci odpowiada, do której chciałbyś instynktownie dołączyć. Wpisz jej symbol…… 2. Wyobraź sobie, że osoby te po 15 minutach opuszczają przyjęcie i musisz podejść do kolejnej grupy, w której czułbyś się dobrze. Wpisz jej symbol…….. 3. Kiedy ci ludzie także po kolejnych 15 minutach wyjdą wybierz trzecią grupę do której dołączysz. Wpisz jej symbol…… W sześciu częściach Sali porozkładane są symbole poszczególnych typów osobowości: R, B, T, A, P i S. Uczniowie przemieszczają się po sali w zależności od swoich preferencji. Źródło: Materiały metodyczno-dydaktyczne do planowania kariery zawodowej uczniów; Iwona Greiner, Iwona Kania, Ewa Kudanowska, Anna Paszkowska-Rogacz, Małgorzata Tarkowska, KOWEZIU 2006

Gra towarzyska

TYP REALISTYCZNY (R): Cechy: Przykładowe zawody: szczery stolarz uczciwy wytrwały praktyczny nieśmiały Typ realistyczny lubi podejmowanie ryzyka rozwiązywanie konkretnych problemów posługiwać się narzędziami i maszynami Przykładowe zawody: stolarz hydraulik kierowca elektryk grawer mechanik optyk pilot tokarz ogrodnik rolnik

TYP BADAWCZY (B) Cechy: Przykładowe zawody: Typ badawczy lubi ciekawy analityczny krytyczny niezależny racjonalny Typ badawczy lubi studiowanie wyzwania wymianę myśli skomplikowane, abstrakcyjne problemy Przykładowe zawody: Biolog Fizyk Antropolog Farmaceuta Programista Statystyk Socjolog Psycholog Astronom

TYP KONWENCJONALNY (K) CECHY: skuteczny sumienny rozważny wytrwały opanowany Typ konwencjonalny lubi: mieć do czynienia z danymi przestrzegać jasno zdefiniowanych procedur Przykładowe zawody: Urzędnik biurowy Agent ubezpieczeniowy Księgowy Rzeczoznawca Radca prawny Recepcjonista Sekretarka Archiwista Kasjer Syndyk Wizytator Notariusz

TYP ARTYSTYCZNY (A) Cechy: Typ artystyczny lubi: Przykładowe zawody: niepraktyczny oryginalny ekspresyjny idealistyczny intuicyjny Typ artystyczny lubi: kreatywne podejście do rozwiązywania problemów często podejmują decyzje na podstawie intuicji Przykładowe zawody: Malarz Rzeźbiarz Aktor Architekt Dyrygent Projektant mody Dekorator wnętrz Fotograf Kompozytor Pisarz Reżyser Tancerz Wizażysta

TYP PRZEDSIĘBIORCZY (P) Cechy: rozmowny ambitny dominujący energiczny optymistyczny Typ przedsiębiorczy lubi: Wywierać wpływ na innych w celu osiągniecia korzyści materialnych Przykładowe zawody: Przedsiębiorca Przedstawiciel handlowy Adwokat Doradca np. podatkowy Makler Zaopatrzeniowiec Menager Pilot wycieczek

Typ społeczny: TYP SPOŁECZNY (S) Cechy: Przykładowe zawody: Nauczyciel otwartość na kontakty z ludźmi zainteresowanie ludźmi uczuciowość potrzeba wspierania Typ społeczny: lubi kierować się uczuciami jest empatyczny Przykładowe zawody: Nauczyciel Pedagog Doradca zawodowy Pracownik socjalny Fizykoterapeuta Hostessa Lekarz Psycholog Pielęgniarka Stewardesa Policjant

Jakim ty jesteś typem osobowości?

Bardzo dziękujemy Do zobaczenia wkrótce  Prezentację przygotowały: Małgorzata Polkowska, Beata Grzelak i Radosława Kompowska- Marek