Baza narzędzi diagnostycznych doradcy zawodowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Znaki informacyjne.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Baza narzędzi diagnostycznych doradcy zawodowego
Ludwik Antal - Numeryczna analiza pól elektromagnetycznych –W10
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
  WZBOGACANIE WARSZTATU PRACY CZŁONKIŃ I CZŁONKÓW SDSiZ RP poprzez
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Ksantypa2: Architektura
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Pytania konkursowe.
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 4. OBLICZANIE WYNIKÓW SRP I ICH INTERPRETACJA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
Podsumowanie inicjatyw lokalnych w powiecie nowomiejskim podjętych w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery 2011 przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
OBLICZANIE WYNIKÓW SRP
KSZTAŁCENIE W ZAWODACH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Baza narzędzi diagnostycznych doradcy zawodowego dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki i Psychologii

Doradztwo zawodowe Test diagnostyczny 2017-04-07

Co to jest test? Zbiory pytań lub sytuacje, służące do badania własności jednostek lub grup ludzkich przez wywołanie u nich określonych obserwowalnych reakcji werbalnych lub niewerbalnych, będących w miarę możliwości reprezentatywnymi próbkami ich zachowania się. 2017-04-07

Jest świadoma celu badania, Test Badanie testowe to taka sytuacja, w której osoba badana uczestniczy dobrowolnie, Jest świadoma celu badania, Jest to sytuacja tworzona specjalnie dla celów diagnostycznych, w której wywołuje się zachowania typowe pod względem tej charakterystyki jaka ma być przedmiotem celowej obserwacji, 2017-04-07

Test w doradztwie zawodowym Jest specyficzną procedurą diagnozowania, Może on być zbiorem zadań lub pytań, które w standardowych warunkach mają wywoływać określone rodzaje zachowań, odpowiedzi i dostarczać wyników o pożądanych właściwościach psychometrycznych, 2017-04-07

Z greckiego: psyche – dusza, metria – miara), Psychometria Z greckiego: psyche – dusza, metria – miara), Dział psychologii zajmujący się teorią i opracowaniem testów psychologicznych, Opiera się na zdobyczach statystyki i matematyki, Wykształca procedury badania testowego lub właściwą adaptację narzędzi badawczych, 2017-04-07

Właściwości psychometryczne testu Obiektywność, Standaryzacja, Rzetelność, Trafność, Normalizacja, Adaptacja, 2017-04-07

Obiektywność Test jest obiektywny, jeżeli dwie różne osoby opracowujące jego wyniki dochodzą do tego samego rezultatu, Aby było to możliwe, test musi posiadać jasno określony klucz oceniania odpowiedzi, zmniejszający do minimum wpływ subiektywnych interpretacji, 2017-04-07

Standaryzacja Aby wyniki danego testu można było ze sobą porównywać, dany test powinien być zawsze przeprowadzany w identycznych warunkach, Tylko wtedy, różnice w wynikach testowych badanych osób można przypisać czynnikom indywidualnym a nie np. zewnętrznym warunkom badania, 2017-04-07

Procedury standaryzacji Wskazówki dotyczące badania testem powinny być przedstawione na tyle jasno i wyraźnie, aby testujący mógł i chciał powtórzyć sposób badania zastosowany przy ustalaniu norm, Stosując metody testowe należy dokładnie przestrzegać procedury badania testem opisanej w podręczniku, 2017-04-07

Procedury standaryzacji W instrukcji należy omówić: fakt badania indywidualnego lub grupowego, liczebność badanej grupy, limity czasowe, sposoby zaznaczania odpowiedzi na arkuszach, możliwość powrotu do poprzednich zadań lub pytań, kolejność wypełniania, zakres pomocy udzielanej badanemu, 2017-04-07

Rzetelność W języku potocznym termin „rzetelność” oznacza niezawodność (dokładność), Rzetelność oznacza zgodność wyników otrzymanych przez te same osoby, które zostały przebadane kilka razy tym samym testem, 2017-04-07

Trafność jest to dokładność z jaką test mierzy to, co ma mierzyć, Trafność jest to stopień, w jakim test jest w stanie osiągnąć stawiane mu cele, Trafność testu wskazuje na wielkość błędu spowodowanego rozbieżnością między zamierzeniami autora testu a tym, co test faktycznie mierzy, 2017-04-07

Normy czyli nadawanie znaczenia wynikom testu Termin „norma" wyznaczona jest przez jakąś teorię (koncepcję). Zasadniczym znaczeniem terminu norma jest pewien wzór (model) wynikający z przyjętej teorii, pozostałe zaś znaczenia mieszczą się w tych ramach. Powinny być opracowane normy przy pomocy, których oceniamy uzyskany wynik surowy, 2017-04-07

Normy czyli nadawanie znaczenia wynikom testu Według kryterium statystycznego normą jest to, co jest opisywane jako „zachowanie większości” Normą – w sensie psychometrycznym – jest standard ilościowy, wyznaczony przez średnią, medianę lub inną miarę tendencji centralnej obliczoną dla grupy przedstawicieli danego typu (gatunku), 2017-04-07

Adaptacja Spora część testów stosowanych w Polsce to testy obcojęzyczne. Aby takie testy mogły być stosowane u nas powinny zostać nie tylko przetłumaczone ale także zaadaptowane do warunków kultury polskiej. Adaptacja to proces przystosowania wersji pierwotnej do specyfiki kultury lokalnej i nie sprowadza się ona tylko do przetłumaczenia tekstu, 2017-04-07

Test musi mieć legalną dystrybucję, Test diagnostyczny Test musi mieć autora. Test zagraniczny ma również autora polskiej adaptacji, Test musi mieć legalną dystrybucję, Test musi mieć podręcznik, który zawiera: opis teorii i sposobu doboru grup empirycznych, opis grupy, na której przeprowadzono badania standaryzacyjne, 2017-04-07

Test diagnostyczny opis procedury badania i interpretowania wyniku, opis badań dotyczących rzetelności i błędu standardowego pomiaru, opis badań dotyczących trafności zalecanej interpretacji, opis procedury normalizacji, 2017-04-07

Baza narzędzi diagnostycznych Doradca zawodowy Baza narzędzi diagnostycznych 2017-04-07

Narzędzia diagnostyczne opracowane w ramach projektów współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty. 2017-04-07

Uczniowie szkół podstawowych: klasy 1 – 3, klasy 4 – 6, Adresaci projektów Uczniowie szkół podstawowych: klasy 1 – 3, klasy 4 – 6, Uczniowie gimnazjum, Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, 2017-04-07

Nauczyciele, pedagodzy szkolni i doradcy zawodowi, Adresaci projektów Nauczyciele, pedagodzy szkolni i doradcy zawodowi, odbiorcy instytucjonalni: instytucje oświatowe prowadzące doradztwo edukacyjno-zawodowe, szkoły i placówki oświatowe, poradnie psychologiczno-pedagogiczne. 2017-04-07

new.koweziu.edu.pl/strony-statyczne/poradnictwo-zawodowe Narzędzia diagnostyczne – 9 projektów new.koweziu.edu.pl/strony-statyczne/poradnictwo-zawodowe 2017-04-07

Kwestionariusz Preferencji i Zainteresowań Zawodowych Diaprazamus Kwestionariusz Preferencji i Zainteresowań Zawodowych 2017-04-07

Niewerbalny test predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów Labirynt zawodów Niewerbalny test predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów 2017-04-07

Fundacja Realizacji Programów Społecznych MŁOKOZZ Fundacja Realizacji Programów Społecznych 2017-04-07

Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań Powiatowe Centrum Edukacyjne w Lubaniu 2017-04-07

Zintegrowana ocena zainteresowań zawodowych uczniów 2017-04-07

Kwestionariusz predyspozycji zawodowych Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego 2017-04-07

Poznaj swoje zainteresowania i świat szkolnictwa zawodowego 2017-04-07

IDEA Management Consulting Sp. z o.o. Talent Game IDEA Management Consulting Sp. z o.o. 2017-04-07

Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego „Opracowanie i udostępnienie spójnego pakietu narzędzi diagnostycznych i materiałów dydaktycznych wspomagających proces rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów” Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego 2017-04-07

www.wybieramzawod.pl 2017-04-07

„Produkty” projektu 4 wystandaryzowane narzędzia diagnostyczne do badania predyspozycji i zainteresowań dla 4 różnych grup wiekowych – łącznie: 16 wersji uczniów różnych typów szkół i placówek, 16 podręczników do korzystania z narzędzi diagnostycznych do badania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów należących do różnych grup wiekowych, 2017-04-07

„Produkty” projektu Materiały wspomagające (9 poradników,10 filmów wideo, 1 niezbędnik) dla uczniów, rodziców, doradców (nauczycieli) w rozpoznawaniu predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów. 2017-04-07

Doradztwo zawodowe Testy diagnostyczne 2017-04-07

Testy 2017-04-07

Test „Barwy Preferencji zawodowych” Wersja dla gimnazjum 2017-04-07

Sfery aktywności Nauka, Przyroda, Artystyczno-twórcza, Techniczno-manualna, Ludzie: obszar zarządzania i organizowania, tzw. „chłodny kontakt”, obszar kontaktu bezpośredniego, tzw. „ciepły kontakt”. 2017-04-07

Wersje testu BPZ Wersja elektroniczna, Wersja papier – ołówek. 2017-04-07

Wersja elektroniczna 2017-04-07

Wersja papierowa - arkusz testu 2017-04-07

Wersja papierowa - arkusz testu 2017-04-07

Doradztwo zawodowe Filmy o zawodach 2017-04-07

Filmy 2017-04-07

Filmy o zawodach Filmy o zawodach w oparciu o koncepcję B. A. Klimowa: zawody w relacji człowiek – człowiek: strażak, pielęgniarka; zawody w relacji człowiek – przyroda: weterynarz, ogrodnik; zawody w relacji człowiek – zawody artystyczne: muzyk, malarz; zawody w relacji człowiek – rzeczy: fryzjerka, piekarz; zawody w relacji człowiek – dane: programista, geodeta. 2017-04-07

Filmy o zawodach Filmy o zawodach w oparciu o koncepcję Johna Hollanda: zawody środowiska realistycznego (R): inżynier budownictwa, mechanik samochodowy, zawody środowiska badawczego (B): biotechnolog, archeolog, zawody środowiska artystycznego (A): fotograf, projektant mody, zawody środowiska społecznego i przedsiębiorczego (S,P): kucharz, prawnik, zawody środowiska konwencjonalnego (K): agent celny, archiwista. 2017-04-07

Doradztwo zawodowe poradniki 2017-04-07

Poradnik dla gimnazjalisty 2017-04-07

Poradnik dla doradcy zawodowego 2017-04-07

Poradnik dla rodziców 2017-04-07

2017-04-07

2017-04-07

Niezbędnik na „Zieloną szkołę” 2017-04-07

Dziękuję za uwagę mp.krakow@interia.pl 2017-04-07