Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011.
Advertisements

Najważniejsze projekty i programy krajów europejskich noszą nazwy:
W ramach studium wykonalności zostały przeprowadzone obszerne analizy poprawy bezpieczeństwa oparte na doświadczeniach krajowych i zagranicznych, których.
Autorzy: Karolina Kopka, Sabina Napierała, Patryk Dutkowski.
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Szansa na uratowanie ludzkiego życia
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
Prezentacja – Daria Staś
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Jak moje miasto jeździ z głową?
Murowana Goślina Czy jeździmy bezpiecznie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy podczas MTB Maraton Murowana Goślina (117 ankiet)
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
Prędkość i hamowanie.
Przygotowanie projektu technicznego
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Działania w zakresie poprawy brd na sieci dróg powiatowych Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Strzyżów, 6.III.2012 r.Krzysztof Piękoś
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Projekt klasy VI Szkoły Podstawowej w Golinie
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
Jak moje miasto jeździ z głową !
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ
Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
JEŻDŻĘ Z GŁOWĄ.
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Program „O” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Im. Polskich Noblistów w Policach. W naszej ankiecie wzięło udział: 47 pieszych 39 kierowców 21 rowerzystów.
Schweizerische Eidgenossenschaft Confédération suisse Confederazione Svizzera Confederaziun svizra Confoederatio Helvetica Konfederacja Szwajcarska Zurych,
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
STREFA DYLEMATU Prezentację wykonali studenci specjalności DUA gr. 2:
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
PRZYCZYNY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH ZAISTNIAŁYCH NA TERENIE WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO W OKRESIE OD STYCZNIA DO WRZEŚNIA 2014 r.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Ruch uliczny.
Zakaz ruchu w obu kierunkach.
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI ŁÓDŹ WSCHÓD. POSTERUNEK POLICJI W ANDRESPOLU SWOIM DZIAŁANIEM OBEJMUJE DWIE GMINY GMINĘ ANDRESPOL GMINĘ NOWOSOLNA.
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Zadanie dofinansowane w ramach
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zapis prezentacji:

Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza

WYPADKI - WOJEWÓDZTWA

Z badań wynika, że największe zagrożenie na drogach stanowi nadmierna prędkość.

Ulica Liczba Zdarzeń Liczba Wypadków Liczba Zabitych Liczba Rannych Liczba Kolizji Sienkiewicza Armii Krajowej Wojska Polskiego Jana Pawła II POW Al. Grunwaldzka Al. Pokoju Zdarzenia drogowe na terenie Sieradza z podziałem na ulice (Styczeń – Listopad 2013) Źródło: Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KPP w Sieradzu kom. Grzegorz Będkowski.

Ul. Sienkiewicza w Sieradzu

 Droga została poddana przebudowie przez co została zmniejszona ilość pasów ruchu o połowę. Było to działanie przyszłościowe ze względu na powstającą drogę S8, której głównym celem będzie przejęcie ruchu transportowego w szczególności pojazdów ciężarowych. W skutek czego zmniejszy się ruch lokalny zapewniając poprawę bezpieczeństwa na drodze. Ul. Sienkiewicza

 Niestety przez powstanie magazynów Centrum Logistycznego Biedronki na tej trasie wzrosła liczba przejeżdżających pojazdów ciężarowych do ok. 300 dziennie (do samego Centrum). Ul. Sienkiewicza jest jedyną drogą krajową prowadzącą bezpośrednio z kierunku Kalisza oraz Warty do Łodzi przez Zduńską Wolę. Ul. Sienkiewicza

 Dzięki zmniejszeniu przepustowości na Ul. Sienkiewicza i zmniejszenia natężenia ruchu zmniejszy się zużycie asfaltu dzięki czemu nie będą potrzebne częste naprawy jej ubytków bądź uszkodzeń. Zostanie w ten sposób zaoszczędzony budżet, który będzie można ukierunkować na poprawę bezpieczeństwa. Ul. Sienkiewicza

 Pomiar prędkości (nie fotoradary).  Budowa dróg rowerowych i chodników oraz poprawa bezpieczeństwa na istniejących.  Poprawa infrastruktury w rejonie Centrum Logistycznego Biedronki.  Wdrożenie analizy miejsc niebezpiecznych i przyczyn zdarzeń wypadków i kolizji. Poprawa bezpieczeństwa na ul. Sienkiewicza

 Zamontowanie urządzenia sygnalizacyjnego do wskazywania prędkości rzeczywistej.  Pozwoli to na kontrolowanie prędkości przejeżdżających pojazdów. Pomiar prędkości

 Dużą rolę odgrywa bezpieczeństwo pieszych, które jest w złym stanie. Do poprawy bezpieczeństwa może służyć wcześniej pokazane urządzenie, które poprzez sprzężenie z dekoderami i kamerą sygnalizacji świetlnej w przypadku przekroczenia prędkości przez kierującego pojazdem zaczyna nadawać czerwony sygnał zmuszający do zatrzymania się przed przejściem dla pieszych. Bezpieczeństwo pieszych

 Przed każdym przejściem dla pieszych można również zamontować PEO.  Można również zamontować tzw.: „kocie oczko”

Bezpieczeństwo pieszych

Brak chodników oraz dróg rowerowych  Na odcinku 1km trasy w odległości od końca mostu do skrzyżowania Sienkiewicza- Widawska-Uniejowska zauważamy brak części chodnika. Uniemożliwia to pieszym dotarcie do ww skrzyżowania w pobliżu którego znajduje się przystanek autobusowy. Istnieje możliwość dobudowania chodnika obustronnie dzięki czemu zostanie zażegnany problem pieszych jak i rowerzystów.

Brak chodników oraz dróg rowerowych

Poprawa Infrastruktury w rejonie Centrum Logistycznego Biedronki.  Na skrzyżowaniu drogi powiatowej (Ul. Sienkiewicza) z drogą od Centrum Logistycznego Biedronka, powinna zostać zainstalowana sygnalizacja świetlna kierująca ruchem drogowym oraz ruchem pieszych. Miało by to pozytywny wpływ na funkcjonowanie ww skrzyżowania ponieważ w chwili obecnej tworzą się tam największe zatory spowodowane właśnie brakiem organizacji ruchu.

Podsumowanie  Omówiona przez nas Ul. Sienkiewicza nie jest jedyną, w której należało by zreorganizować infrastrukturę drogową. Istnieje więcej miejsc potencjalnie niebezpiecznych wymagających poprawy. Powyższe przykłady mogą służyć poprawie bezpieczeństwa również na innych drogach, skrzyżowaniach itp. Mamy nadzieje, iż ww przykłady i opcje poprawy bezpieczeństwa zostaną tam wprowadzone.

WYKONAWCY  Natalia Amrozińska  Piotr Łukomski  Karolina Werner  Paweł Kamola  Marcin Krawczyk  Paulina Antoniewicz  Artur Gwizdała