Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza
WYPADKI - WOJEWÓDZTWA
Z badań wynika, że największe zagrożenie na drogach stanowi nadmierna prędkość.
Ulica Liczba Zdarzeń Liczba Wypadków Liczba Zabitych Liczba Rannych Liczba Kolizji Sienkiewicza Armii Krajowej Wojska Polskiego Jana Pawła II POW Al. Grunwaldzka Al. Pokoju Zdarzenia drogowe na terenie Sieradza z podziałem na ulice (Styczeń – Listopad 2013) Źródło: Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KPP w Sieradzu kom. Grzegorz Będkowski.
Ul. Sienkiewicza w Sieradzu
Droga została poddana przebudowie przez co została zmniejszona ilość pasów ruchu o połowę. Było to działanie przyszłościowe ze względu na powstającą drogę S8, której głównym celem będzie przejęcie ruchu transportowego w szczególności pojazdów ciężarowych. W skutek czego zmniejszy się ruch lokalny zapewniając poprawę bezpieczeństwa na drodze. Ul. Sienkiewicza
Niestety przez powstanie magazynów Centrum Logistycznego Biedronki na tej trasie wzrosła liczba przejeżdżających pojazdów ciężarowych do ok. 300 dziennie (do samego Centrum). Ul. Sienkiewicza jest jedyną drogą krajową prowadzącą bezpośrednio z kierunku Kalisza oraz Warty do Łodzi przez Zduńską Wolę. Ul. Sienkiewicza
Dzięki zmniejszeniu przepustowości na Ul. Sienkiewicza i zmniejszenia natężenia ruchu zmniejszy się zużycie asfaltu dzięki czemu nie będą potrzebne częste naprawy jej ubytków bądź uszkodzeń. Zostanie w ten sposób zaoszczędzony budżet, który będzie można ukierunkować na poprawę bezpieczeństwa. Ul. Sienkiewicza
Pomiar prędkości (nie fotoradary). Budowa dróg rowerowych i chodników oraz poprawa bezpieczeństwa na istniejących. Poprawa infrastruktury w rejonie Centrum Logistycznego Biedronki. Wdrożenie analizy miejsc niebezpiecznych i przyczyn zdarzeń wypadków i kolizji. Poprawa bezpieczeństwa na ul. Sienkiewicza
Zamontowanie urządzenia sygnalizacyjnego do wskazywania prędkości rzeczywistej. Pozwoli to na kontrolowanie prędkości przejeżdżających pojazdów. Pomiar prędkości
Dużą rolę odgrywa bezpieczeństwo pieszych, które jest w złym stanie. Do poprawy bezpieczeństwa może służyć wcześniej pokazane urządzenie, które poprzez sprzężenie z dekoderami i kamerą sygnalizacji świetlnej w przypadku przekroczenia prędkości przez kierującego pojazdem zaczyna nadawać czerwony sygnał zmuszający do zatrzymania się przed przejściem dla pieszych. Bezpieczeństwo pieszych
Przed każdym przejściem dla pieszych można również zamontować PEO. Można również zamontować tzw.: „kocie oczko”
Bezpieczeństwo pieszych
Brak chodników oraz dróg rowerowych Na odcinku 1km trasy w odległości od końca mostu do skrzyżowania Sienkiewicza- Widawska-Uniejowska zauważamy brak części chodnika. Uniemożliwia to pieszym dotarcie do ww skrzyżowania w pobliżu którego znajduje się przystanek autobusowy. Istnieje możliwość dobudowania chodnika obustronnie dzięki czemu zostanie zażegnany problem pieszych jak i rowerzystów.
Brak chodników oraz dróg rowerowych
Poprawa Infrastruktury w rejonie Centrum Logistycznego Biedronki. Na skrzyżowaniu drogi powiatowej (Ul. Sienkiewicza) z drogą od Centrum Logistycznego Biedronka, powinna zostać zainstalowana sygnalizacja świetlna kierująca ruchem drogowym oraz ruchem pieszych. Miało by to pozytywny wpływ na funkcjonowanie ww skrzyżowania ponieważ w chwili obecnej tworzą się tam największe zatory spowodowane właśnie brakiem organizacji ruchu.
Podsumowanie Omówiona przez nas Ul. Sienkiewicza nie jest jedyną, w której należało by zreorganizować infrastrukturę drogową. Istnieje więcej miejsc potencjalnie niebezpiecznych wymagających poprawy. Powyższe przykłady mogą służyć poprawie bezpieczeństwa również na innych drogach, skrzyżowaniach itp. Mamy nadzieje, iż ww przykłady i opcje poprawy bezpieczeństwa zostaną tam wprowadzone.
WYKONAWCY Natalia Amrozińska Piotr Łukomski Karolina Werner Paweł Kamola Marcin Krawczyk Paulina Antoniewicz Artur Gwizdała