Dom Pomocy Społecznej os. Sportowe 9 Kraków Nowa Huta

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Klub Pod Kasztanami działał od do w lokalu Środowiskowego Domu Samopomocy Pod Kasztanami w Ełku. Klub był czynny w soboty (16 spotkań),
Akcja sprzedaży ozdób i kartek Bożonarodzeniowych.
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Metoda kierowanego nauczania
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka na przykładzie Przedszkola w Kolbuszowej Górnej Bogusława Augustyn.
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Konferencja „TACY SAMI”
Integracja poprzez wspólne działanie
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Ośrodek Pomocy Społecznej w Uściu Gorlickim
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY W ŚWIECIU
Przykład dobrej pracy świetlicy szkolnej
Usługi turystyczno-rekreacyjne świadczone w agroturystyce
Dla kogo jesteśmy? Działalność Klubu dedykowana jest osobom chorującym psychicznie oraz po kryzysach psychicznych.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
PROJEKT: „STAĆ MNIE NA WIĘCEJ”
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
ZAJĘCIA MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI.
Planowanie i dokumentowanie pracy świetlicy szkolnej
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
"Techniki plastyczne" Nazwy technik plastycznych przyjęto od materiałów i narzędzi używanych w pracy . Wyodrębniamy techniki : rysunkowo – graficzne, malarskie.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
Przedszkolanka.
Formy pracy z książką (lekturą)
Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
DOGOTERAPIA we wspomaganiu terapii osób z niepełnosprawnością
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Jak pomagać dziecku w nauce?
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
Zespół rewalidacyjno- wychowawczy przeznaczony jest dla młodzieży posiadającej orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia.
BIBLIOTERAPIA JAKO FORMA TERAPII PEDAGOGICZNEJ
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Środowiskowy Dom Samopomocy
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W SOPOCIE
Środowiskowy Dom Samopomocy
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY W EWANGELICKIM CENTRUM DIAKONII I EDUKACJI UL. WEJHEROWSKA WROCŁAW WROCŁAW 2011.
Opiekun w domu pomocy społecznej Czas trwania nauki: 2 lata.
Koniec edukacji Dzieci i młodzież Dorośli. praca czas wolny rodzina Obszary aktywności w dorosłości.
Czas wolny dawniej a dziś.
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
METODY i FORMY pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie 20 września 2018 r.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zespół rewalidacyjno-wychowawczy
Pomoc osobom bezdomnym w Gminie Miejskiej Kraków
Oferta edukacyjna Na rok szkolny 2019/20
Projekty realizowane w Specjalistycznym Ośrodku Wsparcia w Puławach przy ul. Kołłątaja 64.
Zapis prezentacji:

Dom Pomocy Społecznej os. Sportowe 9 Kraków Nowa Huta

Statut Domu Pomocy Społecznej os. Szkolne 28 w Krakowie, Dział II, §3 Statut Domu Pomocy Społecznej os. Szkolne 28 w Krakowie, Dział II, §3. pkt. 3 Celem Domu jest zapewnienie osobą przewlekle somatycznie chorym , wymagającym całodobowej opieki usług bytowych, opiekuńczych wspomagających na poziomie obowiązującego standardu, w zakresie i formach wynikających z indywidualnych potrzeb oraz umożliwianie korzystania ze świadczeń przysługujących z tytułu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego.

Statut Domu Pomocy Społecznej os. Szkolne 28 w Krakowie, Dział I, §2 Statut Domu Pomocy Społecznej os. Szkolne 28 w Krakowie, Dział I, §2. pkt. 1 Dom jest samodzielną jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, działająca jako wyodrębniona jednostka budżetowa Gminy Miejskiej Kraków.

Terapia Zajęciowa Terapeuta zajęciowy zajmuje się usprawnianiem i podtrzymywaniem sprawności fizycznej, psychicznej i społecznej swoich podopiecznych

Terapia zajęciowa Indywidualny plan wsparcia mieszkańca: I cześć – informacje o pacjencie II część – planowanie działania III część – realizacja zadań

Terapia zajęciowa Wykonywanie prac plastycznych Wykonywanie ćwiczeń ogólno usprawniających/ kinezyterapia. Rękodzieło Oglądanie seriali i filmów i rozmawianie o nich Czytanie książek i rozmawianie o nich Czytanie prasy codziennej i rozmawianie o problemie Wykonywanie zadań intelektualnych (krzyżówki, puzzle, układanki) Organizowanie przedstawień okolicznościowych Organizacja świąt - wykonanie prac plastycznych, dekoracja domu Organizacja wydarzeń okazjonalnych Organizacja i umożliwienie uczestnictwa w wydarzeniach kulturalno – turystycznych

Terapia zajęciowa Terapeuta zajęciowy prowadzi również terapię indywidualną w zakresie czynności dnia codziennego. Pomaga, poprawia, podtrzymuje samodzielność mieszkańców w wykonywaniu podstawowych czynności/zajęć dnia codziennego tj.: Higiena Załatwianie potrzeb filologicznych Ubieranie się Spożywanie/ jedzenie posiłków Utrzymywanie czystości wokół siebie Utrzymywanie lub/i poprawa sprawności manualnej Utrzymywanie lub/i poprawa sprawności ruchowej

Rodzaje terapii zajęciowej ERGOTERAPIA -terapia pracą, terapia przez zajęcia manualne SOCJOTERAPIA - terapia zaburzeń zachowania i zaburzeń emocjonalnych w toku spotkań grupowych, towarzyskich ARTETERAPIA - terapia sztuką, kontakt bierny lub czynny ze sztuką i kulturą

Techniki terapii zajęciowej ELEMENTY DZIEWIARSTWA ERGOTERAPIA Metoda Techniki terapii zajęciowej ELEMENTY DZIEWIARSTWA szydełkowanie robienie na drutach ELEMENTY KRAWIECTWA przeróbki odzieży reperowanie odzieży OGRODNICTWO prace ogrodnicze i porządkowe – sadzenie, kopanie, sianie

SOCJOTERAPIA Metoda Techniki terapii zajęciowej LUDOTERAPIA (ZABAWOTERAPIA) zabawy i gry dydaktyczne TERAPIA RUCHEM ćwiczenia ogólno usprawniające, oddechowe, poranne, itp. nauka czynności życia codziennego REKREACJA spacery zwiedzanie TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH nawiązywanie relacji prowadzenie i podtrzymywanie rozmowy aktywne słuchanie asertywność rozwiązywanie konfliktów ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE PAMIĘĆ gry pamięciowe ćwiczenia (testy) pamięciowe

Techniki terapii zajęciowej ARTETERAPIA Metoda Techniki terapii zajęciowej RYSUNEK rysowanie kredkami ołówkowymi, świecowymi, pastelami, ołówkiem, kredą, węglem, itp. MALARSTWO malowanie farbami plakatowymi, akwarelowymi, witrażowymi, olejnymi, itp. SZTUKI UŻYTKOWE kolaż – wycinanie, wyklejanie, wydzieranie z papieru i tworzenie pracy łączonej różnymi technikami plastycznymi FILMOTERAPIA projekcja filmów i dyskusja po niej

ARTETERAPIA Metoda Techniki terapii zajęciowej ZDOBNICTWO I DEKORATORSTWO ikebana – układanie kompozycji z suszonych i żywych kwiatów, roślin, owoców, itp. dekoracje – okolicznościowe, świąteczne zdobienie różnych przedmiotów, np. ramek ELEMENTY BIBLIOTERAPII głośne czytanie fragmentów lub całości książki (tekstu) przez pacjentów lub terapeutę i rozmowa po przeczytaniu ELEMENTY TEATROTERAPII oglądanie spektakli przygotowanie przedstawień ELEMENTY MUZYKOTERAPII muzykoterapia bierna – muzyka aktywizująca, relaksacyjna muzykoterapia czynna – muzykowanie pacjentów, nauka śpiewania nowych piosenek, śpiewanie utworów znanych i lubianych, ludowych, biesiadnych

Czy terapeuta zajęciowy może spełnić się Pytanie do grupy Czy praca terapeuty zajęciowego w takim środowisku wydaje wam się łatwa czy trudna? Czy terapeuta zajęciowy może spełnić się w takiej pracy?

Przygotowali: Katarzyna Przybyłek Gabriela Tucznio Emilia Topolska Konrad Książek