Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Advertisements

Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
TEMPERAMENT.
PIELĘGNIARKA Opiekuje się chorymi i niesie pomoc cierpiącym. Na zlecenie lekarza wykonuje różnorodne zabiegi, które pozwalają określić stan zdrowia pacjentów.
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Sprawdzian także dla rodziców
1.
Emocje i uczucia Stres opracowała dr Agata Gąsiorowska
Doradztwo zawodowe w gimnazjum
Kształcenie zawodowe a kadra pedagogiczna
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
RODZAJE KLIENTÓW.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Wywiad Pytały: Katarzyna Załupska, Julia Kowalska i Weronika Błażejewska. Wywiadu udzieliła: Mirosława Salamon.
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
O korzeniach i skrzydłach…
Jak wybrać zawód?.
Zawody gastronomiczne
Przedszkolanka.
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Temperament – czyli trudny świat emocji
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
Planowanie własnej przyszłości
PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH „Jeśli potrafisz o tym marzyć, to potrafisz także tego dokonać” Walt.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych „Szczęście to jest to.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ Program zajęć dla uczniów szkoły podstawowej 2 spotkanie „Naszą największą słabością jest poddawanie się. Najpewniejszą.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Test z komentarzem Postawa życiowa.
„Pomóż Kubie zostać przedsiębiorcą” II DZIELNICOWY KONKURS DORADZTWA ZAWODOWEGO „Pomóż Kubie zostać przedsiębiorcą” Warszawa - Wola.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Funkcja i jej zaburzenia Maciej Kopera
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 2 Moja.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 4 WARTOŚCI.
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
Opiekun w domu pomocy społecznej Czas trwania nauki: 2 lata.
Psychospołeczne warunki pracy jako źródła stresu u pracowników sądów, na podstawie danych z badania Temida 2015 mgr Dominik Gołuch, Instytut Psychologii.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
„Sposoby radzenia sobie ze stresem”
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Moja przyszłość edukacyjno – zawodowa
Przykłady dobrych praktyk
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Zapis prezentacji:

Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! „Potrzeba pasji i zaangażowania, żeby naprawdę dogłębnie coś zrozumieć, przeżuć, a nie tylko szybko przełknąć. Większość ludzi nie poświęca na to czasu” Steve Jobs - amerykański informatyk, współzałożyciel i były prezes firmy Apple Inc. Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! Program zajęć dla Uczniów gimnazjum 5 spotkanie

Temperament Podaj skojarzenia do słowa temperament. Ważne: nie krytykować skojarzeń uczniów !!

Temperament powinien mieć duże znaczenie przy wyborze zawodu Zespół dziedziczonych cech osobowości, zdeterminowanych genetycznie i ujawniających się już w pierwszym roku życia człowieka Cechy temperamentu są dość trwałe Nie mamy wpływu na to jaki mamy temperament Temperament powinien mieć duże znaczenie przy wyborze zawodu

Podstawowe cechy Temperamentu Siła Ruchliwość Równowaga Źródło: Przygotowanie uczniów gimnazjum do wyboru zawodu pod red. Grażyny Sołtysińskiej i Julii Woronieckiej KOWEZIU 2003

Cechy temperamentu Siła - określa cechy Twojego organizmu, sposób wykonywania pracy. Określa Twoje fizyczne i psychiczne możliwości i predyspozycje. Ruchliwość - mówi o Twoim refleksie, prędkości reagowania, szybkości wykonywania podejmowanych zadań, aktywności i tempie przemęczania organizmu podczas pracy. Równowaga - określa poziom koncentracji, wyrozumiałość, umiejętność opanowania się w różnych sytuacjach, kontrolowania własnych uczuć i emocji. Wyróżnia ludzi spokojnych, cierpliwych i opanowanych. Źródło: http://testy-zawodowe.pl/testy/test-temperamentu [dostęp 30.07.2014]

Instrukcja Wstaw w odpowiednie pole znak X - jeżeli się zgadzasz w pole TAK, jeżeli się nie zgadzasz w pole NIE Po wypełnieniu całego kwestionariusza, wpisz tylko sumę odpowiedzi TAK dla siły sumę odpowiedzi TAK dla ruchliwości oraz sumę odpowiedzi TAK dla równowagi

Karta odpowiedzi

Siła 1. Nie robię przerw w czasie odrabiania lekcji. 2. Szybko regeneruję siły. 3. Głośno mówię. 4. Potrafię być długo skoncentrowany na jednym zajęciu. 5. Niepowodzenia mnie mobilizują. 6. Klasówki nie denerwują mnie. 7. Czasami lubię się porządnie zmęczyć. 8. Dochodzący hałas, rozmowy nie przeszkadzają mi w pracy. 9. Wolę mówić niż pisać. 10. Nie drażni mnie zbytnio, gdy ktoś patrzy, jak coś robię.

Ruchliwość 1. Mam szybki refleks. 2 . W czasie lekcji zmieniam często pozycje. 3. Łatwo przechodzę od smutku do radości. 4. Nie lubię wolno jeść. 5. Moje ruchy są żywe i zdecydowane. 6. Lubię wykonywać różnorodne czynności. 7. Nie lubię marnować czasu na różne wstępne czynności. Od razu wolę działać. 8. Łatwo powracam do przerwanego zadania. 9. Lubię, gdy wokół mnie coś się dzieje. 10. Chętnie oglądam filmy przygodowe.

Równowaga 1. Do klasówek przygotowuję się spokojnie. 2. Łatwo się koncentruję. 3. Potrafię kontrolować swoją mimikę i gesty. 4. Mogę się odprężyć, wypocząć nawet w warunkach temu niesprzyjających. 5. Potrafię zachować spokój, gdy dzieje się coś złego. 6. Umiem być wyrozumiały. 7. Nie jestem wybuchowy, trudno wyprowadzić mnie z równowagi. 8. Lubię działać zgodnie z planem i przed podjęciem pracy wszystko sobie przemyśleć. 9. Lubię czynności wymagające opanowania. 10. Chętnie przyjmuję i wykonuję odpowiedzialne zadania

Cechy temperamentu - analiza wyników 0 - 3 odpowiedzi: tak – słabe natężenie cechy (wynik należy brać pod uwagę przy podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych) 4 - 6 odpowiedzi: tak – średnie natężenie cechy 7 – 10 odpowiedzi: tak – silne natężenie cechy (wynik należy brać pod uwagę przy podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych)

SIŁA Niskie wyniki (0-3) Wysokie wyniki (7-10) Wskazane są zawody, które nie stwarzają obciążeń fizycznych, psychicznych, umożliwiające indywidualny rytm pracy Wskazane są zawody wymagające zarówno wysiłku fizycznego, jak i psychicznego Zawody związane z usługami, naprawami (np. elektronicznymi) zawody precyzyjne lub ekonomiczne Przykładowe zawody: mechanik, hutnik, lekarz, nauczyciel, pedagog, zawody związane z budownictwem Źródło: Przygotowanie uczniów gimnazjum do wyboru zawodu pod red. Grażyny Sołtysińskiej i Julii Woronieckiej KOWEZIU 2003

Ruchliwość Niskie wyniki (0-3) Wysokie wyniki (7-10) Wskazane są zawody wymagające cierpliwości i staranności Wskazane są zawody wymagające kontaktów z ludźmi oraz zawody charakteryzujące się zmiennością sytuacji Przykładowe zawody: laborant, kreślarz, kartograf, zegarmistrz, monter elektroniczny, zawody ekonomiczne Przykładowe zawody: nauczyciel, fryzjer, sprzedawca, pielęgniarka, dziennikarz, kierowca, policjant. Źródło: Przygotowanie uczniów gimnazjum do wyboru zawodu pod red. Grażyny Sołtysińskiej i Julii Woronieckiej KOWEZIU 2003

równowaga Niskie wyniki (0-3) Wysokie wyniki (7-10) Należy unikać zawodów, w których występują duże napięcia nerwowe, gdzie ma się do czynienia z ludźmi, zwłaszcza chorymi, starszymi lub dziećmi Wskazane są zawody wymagające odpowiedzialności, częstych kontaktów z ludźmi Przykładowe zawody: kelner, pielęgniarka, nauczyciel, sprzedawca, stewardesa Źródło: Przygotowanie uczniów gimnazjum do wyboru zawodu pod red. Grażyny Sołtysińskiej i Julii Woronieckiej KOWEZIU 2003

A jaki jest twój temperament?

Bardzo dziękujemy Do zobaczenia wkrótce  Prezentację przygotowały: Małgorzata Polkowska, Beata Grzelak i Radosława Kompowska-Marek