„ Moja gmina”. Cele projektu:  * ogólne:  - przyswajanie wiedzy na temat własnej gminy,  - poznanie kompetencji organów administracji samorządowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
SZKOLENIE BIBLIOTECZNE
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
EWIDENCJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Młodzieżowa Akcja Obywatelska „20 lat wspólnie” w gimnazjum nr 3 im
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
Karta członkowska ZHP.
PORADNIK DLA OSÓB ZAKŁADAJĄCYCH WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Krok po kroku… …do WŁASNEJ FIRMY Zakładanie działalności gospodarczej
BILETY OKRESOWE Z RABATEM 10 %. Od 1. kwietnia 2012 r. został wprowadzony system promocyjnej sprzedaży biletów okresowych komunikacji miejskiej w Stalowej.
1. UTWORZENIE ZESPOŁU Powołanie Zespołu do przygotowania oraz wprowadzenia nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (Zarządzenie Nr
Segreguj odpady według nowej zasady
Karta członkowska ZHP.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
Agata Papis Kaja Pilarska
sprawdź jakie to proste!!!
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Współpraca dla Pracy O SZKOLENIACH Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
W GIMNAZJUM NR 1 W SROKOWIE W ROKU SZKOLNYM 2007/2008
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Liczba bezrobotnych na przełomie roku Miesiąc dolnośląskie 2010kraj 2010Powiat 2010 styczeń 13,70%12,90%13,90% luty 14,10%13,20%14,40% marzec 14,10%13,00%14,40%
Włocławski Obszar funkcjonalny
Konkurs matematyczny. Małgosia Kosińska Jakich dni tygodnia brakuje?.………………………………… czwartek ………………………………….
Urząd Skarbowy w Rybniku
Prezentacja o stanowisku Pani Sekretarz Gminy.
Procedura podejmowania działalności gospodarczej
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Kalendarz 2020.
Projekt działania lokalnego koordynowany przez wolontariuszy z Gimnazjum w Starym Kurowie.
Adam Antoszków Życiorys. Data urodzi. 5 lipiec 1984 r. w Rybnik nazywam się Adam Antoszków Od urodzenia jestem niepełnosprawny choruje na dziecięce porażenie.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Rola KDPW w obsłudze walnych zgromadzeń Pierwsze doświadczenia po zmianie KSH.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
LOGO Powiatowy Urząd Pracy w Siedlcach ul. Kazimierza Pułaskiego 19/21, Siedlce CENISZ SWÓJ CZAS? NIE CHCESZ STAĆ W KOLEJKACH? ZAREJESTRUJ SIĘ PRZEZ.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Partner projektu.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Temat: Samorząd gminny.
to 500 złotych miesięcznie na drugie i kolejne dziecko do ukończenia 18 roku życia Rodziny o niskich dochodach otrzymają także wsparcie na pierwsze dziecko.
Jak założyć organizację pozarządową? Od nitki do kłębka
30 GRUDNIA Część 4  W dniach odbyły się szkolenia pn. „Gmina Przyjazna Środowisku”
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Informacja o projekcie
Praca metodą projektu edukacyjnego
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Uzyskiwnie podstawowych dokumentów
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
GIŻYCKI BUDŻET OBYWATELSKI 2017 SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE
Styczeń 2010 PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
Sierpień 2009 PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne w Narodowym Funduszu Zdrowia (NFZ)
Zapis prezentacji:

„ Moja gmina”

Cele projektu:  * ogólne:  - przyswajanie wiedzy na temat własnej gminy,  - poznanie kompetencji organów administracji samorządowej oraz innych instytucji znajdujących się w Pruchniku;  * szczegółowe:  - znajomość najważniejszych wydarzeń z historii gminy,  - uzyskanie wiedzy na temat kompetencji Urzędu Miejskiego  w Pruchniku i innych instytucji,  - rozwijanie umiejętności odszukiwania informacji, ich analizy i selekcji oraz prezentowania innym,  - kształtowanie umiejętności pracy w zespole,  - budowanie zdolności samooceny.

 Czas trwania projektu „Moja gmina” obejmował okres od października 2011r. do stycznia 2012r.  W projekcie brało udział ośmioro uczniów :  troje z klasy II „E” i pięcioro z klasy III „A”.  Wszyscy ukończyli projekt.  Koordynatorem projektu była pani mgr Katarzyna Kos.

 * W trakcie realizacji projektu uczniowie podejmowali różnorodne działania, które realizowali samodzielnie, ale pod kierunkiem nauczyciela oraz według przygotowanego wcześniej planu. Do zadań tych należało min.:  * zebranie informacji na temat ważnych wydarzeń z historii Gminy Pruchnik i przygotowanie prezentacji multimedialnej,  * Sporządzenie listy adresów urzędów znajdujących się  w Pruchniku,  * opracowanie „Zestawu pytań” do wywiadów  z przedstawicielami poszczególnych instytucji,

 * przeprowadzenie wywiadów,  * przygotowanie prezentacji multimedialnych na podstawie materiałów zebranych w trakcie spotkań z pracownikami instytucji,  * opracowanie vademecum : „ Kompetencje urzędów”,  * sporządzenie w formie elektronicznej „ Niezbędnika mieszkańca Gminy Pruchnik” zawierającego informacje dotyczące kompetencji urzędu, danych adresowych, dni i godzin, w których dana placówka jest dostępna dla petentów.

 Krótki poradnik petenta

Z wizyt ą w Urz ę dzie Miejskim w Pruchniku ul. Rynek Pruchnik Tel

Godziny urzędowania Urzędu Miejskiego w Pruchniku. Urząd Miejski: Urząd Miejski: poniedziałek: wtorek: ś roda: czwartek: pi ą tek: 7 00 – Urząd Stanu Cywilnego: Urząd Stanu Cywilnego: poniedziałek-pi ą tek: 7 00 – 15 00

 * dowód osobisty, akt urodzenia, ślubu i zgonu,  * zezwolenie na budowę, rozbudowę czy rozbiórkę domu,  * przydział mieszkania komunalnego i zgodę na wykup,  * decyzję umożliwiającą zakup lub dzierżawę  działki komunalnej bądź lokalu użytkowego,  * zgodę na wycięcie drzewa,  * pozwolenie na publiczną zbiórkę darów w gminie

 * zawrzeć związek małżeński,  * otrzymać koncesję, np. na sprzedaż alkoholu czy uruchomienie prywatnej linii autobusowej,  * zameldować się i wymeldować,  * zarejestrować działalność gospodarczą (prowadzoną jednoosobowo),  * otrzymać numer PESEL,  * zapłacić niektóre podatki (np. od nieruchomości, rolny),  * wnieść opłatę targową,

 * skontaktować się z geodetą,  * poznać plan zagospodarowania przestrzennego,  * interweniować w przypadku złego funkcjonowania instytucji lub usług, za które odpowiadają władze urzędu miejskiego ( np. w sprawie cmentarza komunalnego, braku wysypiska śmieci itp.),  * złożyć zawiadomienie o planowanym zgromadzeniu publicznym

 Adres: Ul. Jana Pawła 12  37 – 560 Pruchnik  Godziny otwarcia:  Poniedziałek – Piątek: 8.00 –  Sobota – Niedziela: – 18.00

* zgłosić kradzież * złożyć skargę prywatną * zawiadomić o przestępstwie lub wykroczeniu * zgłosić wypadek drogowy lub kolizję drogową Ponadto Posterunek Policji w Pruchniku zabezpiecza imprezy masowe i sportowe.

Adres: Ul. Jana Pawła II 1 Godziny urzędowania: Poń – Pt 7:30-15:30 Sb – Nd --:--

Co możesz załatwić na poczcie ? Za pośrednictwem Poczty Polskiej można wysłać kartkę lub list do 2 kg, można także wysłać paczkę do 10 kg, a w przypadku paczek nadanych za granicą do 20 kg, można wysłać przekazy pocztowe, wpłaty na rachunki bankowe czy składki ZUS, od niedawna poczta oferuje także funkcję e- przesyłki.

GODZINY OTWARCIA: Od poniedziałku do piątku: od 7:00 do14:30 STRONA INTERNETOWA:

Osoby prywatne posiadające dowód osobisty Firmy Dzieci powyżej 13 roku życia – za pośrednictwem opiekunów prawnych

1. Kredyty. 2. Lokaty. 3. Wpłaty i wypłaty pieniędzy. 4. Przelewy internetowe. 5. Opłaty rachunków. 6. Zakładanie kont.

Szybsze płacenie opłat Mniejsza opłata poborowa Możliwość robienia opłat przez Internet Szybko działająca poczta elektroniczna

Ulica ks. B. Markiewicza Pruchnik Godziny otwarcia: Wtorek: 10-20, Środa: 12-20, Czwartek: 8-20, Piątek 8-20, Sobota: 13-18, W ramach potrzeb jest czynne w niedziele.

 * styczeń - przegląd szkół pod hasłem „ Pójdźmy do Betlejem”  * luty – „Zjazd na byle czym”  * marzec – kwiecień – „Misteria Wielkopostne”  * kwiecień – Bieg o memoriał ks. B. Markiewicza  * maj – „Koszyk Malin”  * czerwiec – „Dni Pruchnika”  * lipiec – „ Zlot Rowerowy im. generała Marka Papały”  * sierpień – jarmark „Pruchnickie Sochaczki”  * wrzesień – dożynki  * październik – rajd pieszy szkół im Jana Pawła II  * listopad – biesiada towarzyska

Pruchnickie SochaczkiRajd pieszy szkół im. Jana Pawła II Misterium Wielkopostne„Pójdźmy do Betlejem”

Dziękujemy za obejrzenie prezentacji.