Nowoczesne środki komunikacji elektronicznej a metodyka konsultacji wewnętrznych w urzędzie publicznym. Dostęp do poszczególnych elementów procesu konsultacyjnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Dostęp do informacji publicznej z punktu widzenia obywatela”
Advertisements

Dział Zasobów Archiwalnych
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
Poufność czy jawność arbitrażu inwestycyjnego
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Administracja publiczna
TRAKTAT LIZBOŃSKI.
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Ekonometria Menedżerska I
Krajowy plan gospodarki odpadami 2014 – zadania dla resortów
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Aktualne zagadnienia prawne.
Alan Bacarese, Martin Polaine, czerwiec 2005
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Plan wdrażania systemu e-Obiegu MunSol
Przygotował Andrzej Potucha
Plan prezentacji Informacje wprowadzające
12 września 2008 r. II wspólna konferencja
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
GAŁĘZIE I DZIEDZINY PRAWA. Podział prawa PRAWO Prawo wewnętrzne Prawo międzynarodowe Prawo kościelne Prawo zwyczajowe.
Regionalny Program Operacyjny
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
VIII. POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE Zmierza do wymuszenia na administratorze realizacji obowiązków nałożonych prawem.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Poznań, 15 października 2014 r. Andrzej Tyszecki Wybrane uwarunkowania formalno-proceduralne i systemowe eksploatacji gazu z łupków.
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
GAŁĘZIE I DZIEDZINY PRAWA
PRAWO WTÓRNE ROZPORZĄDZENIA, DYREKTYWY, DECYZJE
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Przygotowali: Anna Farion Dariusz Droździel
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
ZASADY PRAWA ADMINISTRACYJNEGO
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
Rola edukacji finansowej w szkołach Agnieszka Kubryn Departament Komunikacji Społecznej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego r. 1 Autorskie prawa.
Źródła Prawa Wspólnotowego Centrum Informacji Europejskiej Aleksander PARZYCH.
Bezpieczeństwo informacyjne i informatyczne państwa
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
MODEL WEBEROWSKI we współczesnej administracji
Karol Ważny Stowarzyszenie Forum Rad Dzielnic, Katedra Prawa Administracyjnego Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego Debata na temat funkcjonowania.
Prawa człowieka i systemy ich ochrony
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Rada szkoleniowa „Cyfrowe bezpieczeństwo danych osobowych w szkole”
TOWARY CITES GRUPA: Daria Chmielewska Sylwia Byczkowska Agata Bewicz Katarzyna Chamik Tomasz Butkowski.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
O ochronie danych osobowych
Prawo gospodarcze UE – Prawo celne
O ochronie danych osobowych
Odpowiedzialność za naruszenie przepisów o ochronie informacji niejawnych Ustawa o ochronie informacji niejawnych, mimo uregulowania wielu najistotniejszych.
Włącznie inspektora ochrony danych w proces zarządzania projektami
DZIAŁANIA GRUPY ROBOCZEJ ART.29
Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) stosowane od dnia r.
systemów zabezpieczenia społecznego
Prawo ubezpieczeń gospodarczych - Ramy Prawne
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Andrzej Rybus-Tołłoczko
„Bezpieczeństwo informacji w IPN.
Zapis prezentacji:

Nowoczesne środki komunikacji elektronicznej a metodyka konsultacji wewnętrznych w urzędzie publicznym. Dostęp do poszczególnych elementów procesu konsultacyjnego i ich archiwizacja Wydział Prawa i Administracji,, Uniwersytet Gdański Generalny Inspektor Ochrony Dany Osobowych Dr Wojciech R. Wiewiórowski "Tajemnica pracodawcy i inne tajemnice prawnie chronione w podmiotach publicznych, a dostęp do informacji publicznej” Lubliniec 8-9 października 2013 r.

Nota: Niniejsza prezentacja stanowi uzupełnienie wykładu zaprezentowanego podczas seminarium „Tajemnica pracodawcy i inne tajemnice prawnie chronione w podmiotach publicznych, a dostęp do informacji publicznej” zorganizowanego w ramach projektu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju "Model regulacji jawności i jej ograniczeń w demokratycznym państwie prawnym" w Lublińcu w dniach 8-9 października 2013 r. " Prezentację można kopiować i wykorzystywać w całości lub w części tylko pod warunkiem podania pełnej informacji o utworze w poniższym brzmieniu: W.R.Wiewiórowski, „Nowoczesne środki komunikacji elektronicznej a metodyka konsultacji wewnętrznych w urzędzie publicznym. Dostęp do poszczególnych elementów procesu konsultacyjnego i ich archiwizacja”, WPiA Uniwersytet Gdański 2013 (wersja z 5 października 2013 r.) © W.R.Wiewiórowski,

© M. Narojek dla Biura GIODO 2011

e Biurokracja Elementy biurokracji M.WeberaElementy wirtualnej biurokracji Funkcjonalne podziały, precyzyjny rozdział pracy, jasne granice jurysdykcji Informacja uporządkowana raczej pod kontem systemów ICT a nie ludzi Hierarchia stanowisk i osóbNieformalna i elektroniczna komunikacja; praca grupowa; wspólne decyzje Teczki, dokumenty oraz ludzie zajmujący się ich przenoszeniem Cyfrowe akta w zmiennych postaciach, współdzielone lub przenoszone z wykorzystaniem kodów kreskowych, sensorów, transponderów oraz informatycznych nośników danych. Ludzie obsługują systemy ICT. Urzędnik jest neutralny, bezosobowy i przypisany do biura Urzędnicy są „wielo-wydziałowi”; granice ich obowiązków wyznacza zakres możliwości systemu ICT Instrukcje kancelaryjneProcesy „zaszyte” w systemach ICT, zasady niewidoczne Wolne przetwarzanie danychSzybkie przetwarzanie a wręcz real-time-processing Długie okresy rozliczenioweStały monitoring i kontrola J.E.Fountain: Building the Virtual State. Information Technology and Institutional Change, Brooking Institution Press 2001, s. 61

Konsultacje w instytucjach UE ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1049/2001 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 30 maja 2001 r. w sprawie publicznego dostępu do dokumentów Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji (11) Zasadniczo wszelkie dokumenty instytucji powinny być publicznie dostępne. Jednakże w niektórych wypadkach należy chronić interes prywatny i publiczny za pomocą wyjątków. Instytucje powinny być uprawnione do ochrony swoich wewnętrznych konsultacji i rozważań tam, gdzie niezbędne jest chronienie ich możliwości wykonywania tych zadań. Przy ustanawianiu wyjątków instytucje powinny wziąć pod uwagę zasady ustawodawcze Wspólnoty dotyczące ochrony danych osobistych na wszelkich obszarach działalności Unii.

Konsultacje w instytucjach UE Artykuł 4 - Wyjątki 1. Instytucja odmówi dostępu do dokumentu, jeśli ujawnienie go naruszyłoby ochronę: a) interesu publicznego w odniesieniu do: - bezpieczeństwa publicznego, - kwestii obronnych i wojskowych, - stosunków międzynarodowych, - finansowej, monetarnej czy ekonomicznej polityki Wspólnoty lub Państwa Członkowskiego; (…) 3. Dostęp do dokumentu sporządzonego przez instytucję do celów wewnętrznych lub otrzymanego przez instytucję, który odnosi się do spraw, w przypadku których decyzja nie została wydana przez instytucję, może zostać nieudzielony, jeśli ujawnienie takiego dokumentu poważnie naruszyłoby proces podejmowania decyzji przez tę instytucję, chyba że za ujawnieniem przemawia interes publiczny. Dostęp do dokumentu zawierającego opinie do wykorzystania wewnętrznego jako część rozważań i konsultacji wstępnych w obrębie rzeczonej instytucji nie zostanie udzielony nawet po podjęciu decyzji, jeśli ujawnienie takiego dokumentu poważnie naruszyłoby proces podejmowania decyzji przez tę instytucję, chyba że za ujawnieniem przemawia interes publiczny. (…) 6. Jeśli wyjątki dotyczą jedynie części tego dokumentu, pozostałe części dokumentu powinny być ujawnione. (…)

dr Wojciech R. Wiewiórowski ul. J.Bażyńskiego 6, pok Gdańsk Dr Wojciech R. Wiewiórowski I tym optymistycznym akcentem kończąc zachęcam do dyskusji Warunki dopuszczalności wykorzystania rozwiązań chmurowych w serwisach WWW administracji publicznej Wydział Prawa i Administracji,, Uniwersytet Gdański Generalny Inspektor Ochrony Dany Osobowych