 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Advertisements

Komunikacja interpersonalna
SP 8SP 20SP 44 SP 50SP 67SP 74SP 78 SP 83SP 93SP 107 ZSzP 4 SOSzW 10 SP 98 SSzP Optimum III GRUPA ZSz 15 SP 12.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Program wychowawczy Gimnazjum na rok szkolny 2011/2012 UCZĘ SIĘ ODPOWIEDZIALNOSCI ZA SIEBIE I NNNYCH Rozwój ucznia INTELEKTUALNYPSYCHICZNYSPOŁECZNYFIZYCZNY.
Poprawienie relacji miedzy ludzkich – prezentacja .
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Wyzwania przedsiębiorczości
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Problemy wychowawcze szkoły
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
 Uważam, że powinny się zmienić stosunki między niektórymi dziećmi i rodzicami. Jeżeli jakieś dziecko coś "zbroi" lub dostanie jakąś złą ocenę, czy też.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Idea oceniania kształtującego
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Nauczyciel - uczeń Nieodpowiedzialny Praca to zabawa Nie można na nim polegać Wszystko wie najlepiej Nie uznaje kompromisów Często niekompetentny Ma czas.
EWALUACJA PROGRAMU SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE 2013/ 2014
Kuba Mikołajczyk VIa Każdy człowiek ma swoje prawa, które go chronią, pozwalają funkcjonować w społeczeństwie. Prawa mamy również my – dzieci. Nie jesteśmy.
NIWELOWANIE TRUDNOŚCI INTERPERSONALNYCH WE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI BOŻENA PARUCH PEDAGOG SZKOLNY Gimnazjum nr 7 w Krakowie.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
Metody komunikacji mi ę dzyludzkiej autor: Jakub Durasik.
Metody komunikowania się
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Tylko zdrowy uczeń jest w stanie rozwijać się wszechstronnie i osiągać wysokie wyniki. To nasza szkoła jest tą, w której panuje dobra atmosfera i obowiązują.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
Rola opiekuna praktyk, jako MENTORA dla studenta- praktykanta.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Doskonalenie nauczycieli granty
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
„Między tablicą a smartphone”-
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania uczuć własnych  brak empatii  nieuwaga, lenistwo uczniów  brak wzorców do naśladowania  niesprawiedliwe ocenianie w szkole  brak tolerancji

 chcąc być zrozumianym, należy wysyłać jasne i czytelne komunikaty, a także umieć słuchać innych  w kontaktach międzyludzkich bardzo ważne jest porozumienie werbalne, nie można jednak zapominać o równie ważnej komunikacji niewerbalnej,  starajmy się wykazywać życzliwą postawą i tolerancją wobec drugiego człowieka  powinniśmy rzetelnie wywiązywać się ze swojej roli: nauczyciela, ucznia, rodzica itp.,  należy przestrzegać ustalonych norm: wspólnie spożywamy posiłek, nie spóźniamy się na lekcje, przestrzegamy ciszy nocnej, itp.,  nie wolno zamykać się „na swoje problemy”, musimy wykazać się empatią,  nie możemy zapominać, że takie prawa jak my, ma każdy inny człowiek!  spędzać dużo czasu razem i integrować się z innymi

Jakub Radoń