MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO www.prototo.pl Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Demokracja w szkole.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Praca metodą projektu edukacyjnego
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Czy jesteś osobą otwartą?
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
W klasach gimnazj alnych przeprowadziliśmy ankietę związaną z telefonem komórkowym. Ankieta zawierała 15 różnych pytań dotyczących użytku telefonu w życiu.
Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
dla klas gimnazjalnych
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej arkusze kalkulacyjne.
Przygotowała: mgr Jolanta Brzozowska-Kłys
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Jak uczyć się skutecznie?
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Idea oceniania kształtującego
MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
NIEPUBLICZNA PLACÓWKA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI PROTOTO WE WROCŁAWIU
Debata Samorządu Uczniowskiego ,,Pomysł na moją szkołę w roku szkolnym 2013/2014 O czym powinniśmy decydować wspólnie”.
Szkolny system wychowawczy
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
Tabela przestawna Tabela przestawna - narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające wybierać i przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
prezentacja multimedialna
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Jacek Pyżalski Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
ANALIZA ANKIET NA TEMAT WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W KRZESZOWICACH.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Ul. Czajkowskiego Łódź GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Szkolny plan zachowania
Socjometria bez tajemnic
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Społeczna Szkoła Podstawowa w Budziskach
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Zapis prezentacji:

MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim i przeznaczone wyłącznie do użytku prywatnego.

Socjometria dr Michał Gułowski

Pozwala uzyskać informację na temat: 1. Różnych stanów charakteryzujących zespół np. spójność 2. O miejscu i pozycji, jakie zajmuje jednostka w zespole Badanie socjometryczne polega na zadaniu pytania każdemu członkowi grupy, kogo obdarza uczuciami sympatii, szacunku, zaufania czy wrogości. Np. Nauczyciel rozdaje kartki, lub wcześniej ma przygotowany arkusz. Należy je podpisać. Polecenie: Wyobraź sobie, że możesz zabrać na … (zabawę, wycieczkę) 3 osoby z klasy. Wybrałbyś… Kryterium socjologiczne: zawiera w sobie wszystkie pytania dotyczące chęci współpracy i wspólnej realizacji zadań. Pytanie: Z kim chciałbyś pracować na działce? Kryterium psychologiczne: zawiera w sobie wszystkie pytania dotyczące chęci wspólnej zabawy, przebywania razem czy rozmawiania. Pytanie: Z kim chciałbyś porozmawiać o swoich kłopotach i zmartwieniach?

Kryterium odnoszące się do kontaktów społecznych: Siedzenia razem w jednej ławce Wspólnego odrabiania lekcji Organizowania wycieczki Wspólnego przygotowania jakiegoś problemu do przedstawienia na lekcji Udziału w grach sportowych Organizowania zabawy Istotne jest odpowiednie wprowadzenie uczniów. Powinni poznać przyczynę pytania o swoje preferencje – realistyczne. Otrzymane wyniki wykorzystane mogą zostać w dwojaki sposób: analizy danych charakteryzujących cały zespół (grupę) lub analizy danych charakteryzujące pozycję dziecka w zespole.

Socjogram kołowy Sporządza się w celu graficznego przedstawienia układu wzajemnych wyborów. Budowany na zasadzie koncentrycznej: osoby otrzymujące największą liczbę wyborów znajdują się bliżej środka koła, najrzadziej wybierani- daleko na zewnątrz. Należy oddzielić płeć badanych w celu orientowania się w zakresie stosunków między dziewczętami, a chłopcami. Prezentacja wyników W przykładowych socjogramach stosuje się następujące oznaczenia: a)Dziewczyna (okrąg), chłopiec (trójkąt) b)Wybór jednostronny (zielona strzałka), wybór dwustronny (fioletowa)

Kryterium: PRZYWÓDCA "Kto z klasy Twoim zdaniem powinien być prawą ręką wychowawcy i kto jeszcze powinien pracować w samorządzie klasowym?"

Socjogram zwykły. Jego zaletą jest to, że możemy wykonać go bez uprzedniego wykonania tabeli, rysujemy tylko znaczki, symbolizujące uczniów i łączące je strzałki. W trakcie odczytywania kartek wypełnionych przez uczniów.

Zalety Kierunek i waga wyboru są bardzo czytelne Wyraźnie widać rodzaje kontaktów między dziewczętami i chłopcami Bez trudu można skoncentrować się na przeanalizowaniu powiązań i pozycji poszczególnych uczniów Możliwe jest wykrycie podgrup lub paczek, osób popularnych tzw. gwiazd socjometrycznych i osób izolowanych. Gdy socjogram dopuszcza wybór osób spoza klasy, wtedy może wskazać osoby marginesowe, które lokowały swoje wybory poza klasą. Nie należy informować uczniów o zebranych informacjach.