Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GAMBIT DROGI KRAJOWE STRATEGIA BRD.
Advertisements

KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
W ramach studium wykonalności zostały przeprowadzone obszerne analizy poprawy bezpieczeństwa oparte na doświadczeniach krajowych i zagranicznych, których.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Zasady dotyczące ruchu drogowego rowerzystów
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Warszawa, 14 października 2009 r.
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
INSPEKCJA TRANSPORTU DROGOWEGO
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
Roman Jaworski Zastępca Głównego Inspektora Ochrony Środowiska
Prędkość i hamowanie.
Bezpieczna jazda rowerem
Cel projektu Projekt polega na zakupie sprzętu medycznego, zabezpieczającego bieżącą pracę Centrum Urazowego w Wojskowym Instytucie Medycznym w Warszawie.
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Seminarium Zarządzanie Prędkością Speed Management 17 –
„Drzewa przydrożne – sytuacja w Polsce i Europie”
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
Szpital Specjalistyczny im. J. K. Łukowicza w Chojnicach
Jak moje miasto jeździ z głową !
Autorka: Sylwia Palonek
INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
KIA SAFETY SYSTEM GENEZA POWSTANIA.
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Jak pogonić wszystkie konie
Obszar działania Policji ruchu drogowego w Holandii
Remont – odnowa nawierzchni drogi powiatowej nr 1405G Szemud-Karczemki, odcinek Kamień-Kielno Projekt Z/2.22/III/3.1/476/05 Projekt współfinansowany przez.
„WYPADEK TO NIE PRZYPADEK”
Rola litewskiej Policji w Narodowym Programie Poprawy Bezpieczeństwa Drogowego na Litwie Warszawa.
Podstawowe pojęcia z ruchu drogowego.
Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
STREFA DYLEMATU Prezentację wykonali studenci specjalności DUA gr. 2:
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
DZIAŁANIA WITD W RZESZOWIE W ZAKRESIE BRD W 2013 ROKU Rzeszów, wrzesień 2013.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
I kwartał 1. Informacja o wykonaniu budżetów WORD w części przeznaczonej na bezpieczeństwo ruchu drogowego w roku 2011 i zatwierdzenie planu wydatków.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
Czy prawem możemy zapewnić bezpieczeństwo?
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Bydgoszcz,
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Poznań
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie połowa kierowców w Polsce przekracza dozwolone prędkości, a nadmierna bądź niedostosowana do warunków na drodze prędkość jest przyczyną prawie jednej trzeciej wypadków śmiertelnych. Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12

Dla Twojego bezpiecze ń stwa Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu jest główną przyczyną wypadków i ofiar w Polsce. Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12 W 2013 roku z tego powodu poniosło śmierć 966 osób (blisko 43% wszystkich ofiar śmiertelnych), a ponad 11 tysięcy osób odniosło obrażenia (30% ogółu ofiar rannych). Wypadki te cechują się również znacznie większą ciężkością, liczba ofiar śmiertelnych na wypadek jest o ponad 25% większa od średniej.

Dla Twojego bezpiecze ń stwa Wybiórczy i sporadyczny nadzór statyczny oraz ograniczone możliwości nadzoru dynamicznego przesądzają o niewielkiej jego skuteczności. Niewielkie ryzyko zatrzymania kierowcy łamiącego przepisy powoduje u niego przekonanie, że niebezpieczne zachowanie jest bardzo rzadko wykrywane. Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12 W tej sytuacji subiektywnie pojmowana korzyść w postaci przyspieszenia jazdy i skrócenia jej czasu przewyższa mało prawdopodobną stratę w wyniku zatrzymania i kary.

Dla Twojego bezpiecze ń stwa Nadzór automatyczny, polegający na automatycznym zapisie na odpowiednich nośnikach przewinień kierowców w sposób umożliwiający identyfikację pojazdu oraz rejestrujących czas i miejsce zapisu informacji staje się niezbędnym elementem nadzoru na najbardziej ruchliwych odcinkach dróg. Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12

Dla Twojego bezpiecze ń stwa Zastosowane działania powodujące zarządzanie prędkością zmniejszyły liczbę ofiar śmiertelnych wypadków drogowych o 832 w 2013 roku w porównaniu z 2011 rokiem. Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12

Dla Twojego bezpiecze ń stwa Wjazd pojazdu na skrzyżowanie podczas wyświetlania czerwonego sygnału jest kolejnym niebezpiecznym zachowaniem kierowców. Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12 Wykorzystywanie urządzeń monitorujących wjazd na czerwonym świetle na niektórych skrzyżowaniach zmniejsza dwukrotnie liczbę naruszeń przepisów dotyczących stosowania się do sygnalizacji świetlnej.

Dla Twojego bezpiecze ń stwa Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12 Myślisz, że jadąc szybciej zaoszczędzisz czas ?... Przestrzeganie prawa przynosi korzyści – życie Nie pędź, daj szansę życiu

Dla Twojego bezpiecze ń stwa Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12 Dla jego bezpiecze ń stwa Dla bezpiecze ń stwa nas wszystkich

Dla Twojego bezpiecze ń stwa Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12 Dla bezpiecze ń stwa nas wszystkich Dla jego bezpiecze ń stwa Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym

Główny Inspektorat Transportu Drogowego ul. Postępu Warszawa Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym ul. Przyczółkowa 109A Warszawa Centrum Unijnych Projektów Transportowych Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Projekt indywidualny POIS /12 Priorytet: VIII - Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe Działanie: Bezpieczeństwo ruchu drogowego Data zawarcia umowy: r. Wartość całkowita projektu: ,11 PLN Wartość dofinansowania projektu z UE (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego): ,74 PLN Głównym celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych wypadków poprzez wdrożenie skutecznego i efektywnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Przedsięwzięcie obejmuje realizację trzech kluczowych zadań: 1. Infrastruktura fotoradarowa oraz wyposażenie optoelektroniczne do sprawowania stacjonarnego oraz mobilnego nadzoru nad ruchem drogowym W ramach tego zadania planowany jest zakup: - stacjonarnych urządzeń rejestrujących (minimum 400 sztuk); - urządzeń rejestrujących monitorujących przejazd na czerwonym świetle (co najmniej 20 kompletów); - urządzeń rejestrujących do odcinkowego pomiaru prędkości (co najmniej 29 sztuk); - mobilnych urządzeń rejestrujących (29 sztuk). 2. Utworzenie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Zadanie obejmuje utworzenie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym oraz zakup, adaptację i wyposażenie budynku na potrzeby funkcjonowania centrum (wraz z przygotowaniem dokumentacji technicznej do przeprowadzenia koniecznych prac remontowych). 3. Oprogramowania systemowe, infrastruktura sieciowa Zadanie obejmuje stworzenie oprogramowania systemowego umożliwiającego gromadzenie, przechowywanie i automatyczne przetwarzanie danych pozyskiwanych z urządzeń rejestrujących.