Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie połowa kierowców w Polsce przekracza dozwolone prędkości, a nadmierna bądź niedostosowana do warunków na drodze prędkość jest przyczyną prawie jednej trzeciej wypadków śmiertelnych. Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu jest główną przyczyną wypadków i ofiar w Polsce. Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12 W 2013 roku z tego powodu poniosło śmierć 966 osób (blisko 43% wszystkich ofiar śmiertelnych), a ponad 11 tysięcy osób odniosło obrażenia (30% ogółu ofiar rannych). Wypadki te cechują się również znacznie większą ciężkością, liczba ofiar śmiertelnych na wypadek jest o ponad 25% większa od średniej.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Wybiórczy i sporadyczny nadzór statyczny oraz ograniczone możliwości nadzoru dynamicznego przesądzają o niewielkiej jego skuteczności. Niewielkie ryzyko zatrzymania kierowcy łamiącego przepisy powoduje u niego przekonanie, że niebezpieczne zachowanie jest bardzo rzadko wykrywane. Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12 W tej sytuacji subiektywnie pojmowana korzyść w postaci przyspieszenia jazdy i skrócenia jej czasu przewyższa mało prawdopodobną stratę w wyniku zatrzymania i kary.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Nadzór automatyczny, polegający na automatycznym zapisie na odpowiednich nośnikach przewinień kierowców w sposób umożliwiający identyfikację pojazdu oraz rejestrujących czas i miejsce zapisu informacji staje się niezbędnym elementem nadzoru na najbardziej ruchliwych odcinkach dróg. Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Zastosowane działania powodujące zarządzanie prędkością zmniejszyły liczbę ofiar śmiertelnych wypadków drogowych o 832 w 2013 roku w porównaniu z 2011 rokiem. Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Wjazd pojazdu na skrzyżowanie podczas wyświetlania czerwonego sygnału jest kolejnym niebezpiecznym zachowaniem kierowców. Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12 Wykorzystywanie urządzeń monitorujących wjazd na czerwonym świetle na niektórych skrzyżowaniach zmniejsza dwukrotnie liczbę naruszeń przepisów dotyczących stosowania się do sygnalizacji świetlnej.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12 Myślisz, że jadąc szybciej zaoszczędzisz czas ?... Przestrzeganie prawa przynosi korzyści – życie Nie pędź, daj szansę życiu
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12 Dla jego bezpiecze ń stwa Dla bezpiecze ń stwa nas wszystkich
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym POIS /12 Dla bezpiecze ń stwa nas wszystkich Dla jego bezpiecze ń stwa Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym
Główny Inspektorat Transportu Drogowego ul. Postępu Warszawa Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym ul. Przyczółkowa 109A Warszawa Centrum Unijnych Projektów Transportowych Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Projekt indywidualny POIS /12 Priorytet: VIII - Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe Działanie: Bezpieczeństwo ruchu drogowego Data zawarcia umowy: r. Wartość całkowita projektu: ,11 PLN Wartość dofinansowania projektu z UE (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego): ,74 PLN Głównym celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych wypadków poprzez wdrożenie skutecznego i efektywnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Przedsięwzięcie obejmuje realizację trzech kluczowych zadań: 1. Infrastruktura fotoradarowa oraz wyposażenie optoelektroniczne do sprawowania stacjonarnego oraz mobilnego nadzoru nad ruchem drogowym W ramach tego zadania planowany jest zakup: - stacjonarnych urządzeń rejestrujących (minimum 400 sztuk); - urządzeń rejestrujących monitorujących przejazd na czerwonym świetle (co najmniej 20 kompletów); - urządzeń rejestrujących do odcinkowego pomiaru prędkości (co najmniej 29 sztuk); - mobilnych urządzeń rejestrujących (29 sztuk). 2. Utworzenie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Zadanie obejmuje utworzenie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym oraz zakup, adaptację i wyposażenie budynku na potrzeby funkcjonowania centrum (wraz z przygotowaniem dokumentacji technicznej do przeprowadzenia koniecznych prac remontowych). 3. Oprogramowania systemowe, infrastruktura sieciowa Zadanie obejmuje stworzenie oprogramowania systemowego umożliwiającego gromadzenie, przechowywanie i automatyczne przetwarzanie danych pozyskiwanych z urządzeń rejestrujących.