Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013
Zakres ewaluacji Ocena poczucia bezpieczeństwa uczniów w szkole oraz w drodze do szkoły.
Cel ewaluacji Pozyskanie informacji: - Czy uczniowie czują się w szkole bezpiecznie. - Co o bezpieczeństwie w naszej szkole sądzą rodzice uczniów? - Czy uczniowie naszej szkoły mogą bezpiecznie do niej dotrzeć?
Wyniki ewaluacji sporządzono na podstawie: Analizy ankiet skierowanych do uczniów. Analizy ankiet skierowanych do rodziców.
Analiza ankiet skierowanych do uczniów naszej szkoły. Analizę prowadzono wśród 52uczniów klas III- VI
Które z wymienionych sytuacji przydarzyły się Tobie w tym roku szkolnym?
Na pytanie: Czy na terenie budynku szkolnego i okolic szkoły znajdują się miejsca niebezpieczne? Dzieci podawały następujące odpowiedzi: staw na ul. Szamotowej, ul. Główna, stare budynki, ul. Cegielniana, przejazd kolejowy, szatnia, zepsute drabinki, krzaki, łazienka, plac szkolny.
Analiza ankiet skierowanych do rodziców uczniów Ankiety przeprowadzono wśród 31 rodziców uczniów kl. III- VI
Co można zrobić, by poprawić bezpieczeństwo dziecka w drodze do szkoły? Rodzice odpowiadali: Przypominać zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, Instalacja sygnalizacji świetlnej na ul. Głównej, Zainstalować „śpiącego policjanta” na skrzyżowaniu ul. Huculskiej i ul. Szamotowej ze względu na dużą prędkość samochodów.
Propozycje dotyczące poprawy bezpieczeństwa dziecka w szkole. Rodzice proponowali: Plac szkolny mógłby być monitorowany (policja, straż miejska) Rozmowy z uczniami, Większe zainteresowanie pedagogów, Odizolować niegrzeczne dzieci.
Wnioski zespołu: Analizując wnioski rodziców i dzieci można stwierdzić, że stan bezpieczeństwa w naszej szkole i w drodze do niej jest dobry. Na niektóre zastrzeżenia nie mamy wpływu. Na lekcjach wychowawczych oraz przerwach zwrócić szczególną uwagę na zachowanie uczniów względem siebie, wyeliminować sytuacje takie jak: przezywanie, oczernianie oraz żarty sprawiające przykrość. Sprawdzać wszystkie zgłoszone przez uczniów niebezpieczne sytuacje, reagować i rozmawiać z uczniami.
Za uwagę dziękują Monika Sołtysiak Joanna Bartkowiak Małgorzata Domańska