Moduł 8 Umiejętność autoprezentacji. Po ukończeniu tego modułu będziesz dysponować wiedzą o:  8.1 Odpowiednim przygotowaniu się do prezentacji  8.2.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Asertywność.
Advertisements

Komunikacja interpersonalna
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
Jak uniknąć większości gaf
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
w edukacji przedszkolnej
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Jak pisać pracę dyplomową?
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Jak prezentować.
Krótki kurs komunikacji niewerbalnej
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Pedagogika szkoły wyższej
Rzecz o efektywności w biznesie
Wystąpienia publiczne.
Zasady przygotowania oraz przedstawiania prezentacji
Ćwiczenia dla umysłu.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Agnieszka Jaroma I B Paulina Bazylewicz I B
NIEWERBALNA KOMUNIKACJA
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
MOWA CIAŁA.
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Moduł 6 Poszukiwanie pracy i techniki rozmowy kwalifikacyjnej.
Moduł 1 Budowanie samoświadomości i pewności siebie.
Moduł 5 Wyznaczanie ścieżki kariery. Na zakończenie tego modułu będziesz posiadał informacje odnośnie:  5.1 Rozpoznania swojego typu inteligencji  5.2.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Moduł 3 Wszystko co potrzebujesz wiedzieć, żeby mieszkać i pracować za granicą.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Co mówi ich ciało? Dziewczyny, kobiety. Sygnały Być może wysyłasz „facetobójcze” sygnały. Oto pięć najczęściej spotykanych odstraszających, nieświadomych.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Komunikacja.
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
Metody komunikowania się
Metody komunikacji ludzi
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Znaczenie mimiki twarzy w kontaktach nauczyciel – uczeń
Mowa ciała w pracy Wybrane zasady.
Mowa ciała w pracy Podsumowanie Zygmunt Korzeniewski.
Przestrzeń i dystans interakcji
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
MODUŁ 2 TEMAT 1 POZIOM 1 Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?
Ukrywanie się za czymś to nasza reakcja obronna
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
KULTURA JĘZYKA.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Rozmowa kwalifikacyjna Dziesięć złotych zasad wywierania doskonałego pierwszego wrażenia.
Pomysł na promocję książki.
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA…
Proste sposoby manipulowania ludźmi
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Postawa i wygląd człowieka
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Moduł 8 Umiejętność autoprezentacji

Po ukończeniu tego modułu będziesz dysponować wiedzą o:  8.1 Odpowiednim przygotowaniu się do prezentacji  8.2 Prawidłowej strukturze poszczególnych elementów prezentacji  8.3 Niezbędnej treści prezentacji  8.4 Prawidłowym podsumowaniu prezentacji  8.5 Panowaniu nad swoją mową ciała

Wprowadzenie Umiejętności przygotowywania prezentacji i publicznego przemawiania są bardzo przydatne w wielu dziedzinach życia. Zdolności związane z publicznymi wystąpieniami są szczególnie ważne w handlu, szkoleniach, edukacji, a także przy wykonywaniu zawodów, które wymagają umiejętności skupienia uwagi publiczności.

Materiał wideo dotyczący umiejętności autoprezentacji h_19TBlo

Przygotowanie i planowanie  Jaki jest cel?  Jaki jest tytuł?  Do kogo przemawiam?  Jakie są najważniejsze kwestie, na które chcę zwrócić uwagę?  Jakiej reakcji spodziewam się po publiczności po zakończeniu mojej prezentacji?

Inne pytania do rozważenia

Struktura prezentacji  Wprowadzenie (wstęp) prezentacji  Rozwinięcie  Wnioski (zakończenie)

Wprowadzenie (wstęp)  Zdobądź uwagę publiczności i zasygnalizuj, że zaczynasz  Przywitaj się z publicznością  Przedstaw się  Nadaj prezentacji tytuł i wprowadź publiczność do tematu  Ustal swoje cele (zamiary, plany)

Rozwinięcie  Treść  Utrzymywanie skupienia publiczności  Zaznaczanie która część prezentacji jest omawiana  Wypunktuj najważniejsze informacje

Wnioski (zakończenie)  Treść  Podziękowanie za uwagę publiczności  Zachęcenie do zadawania pytań  Rozpoczęcie dyskusji

Mowa ciała

Komunikowanie  Znaczenie słów: 7%  Znaczenie tonu głosu: 38%  Znaczenie mowy ciała: 55%

Materiał wideo dotyczący umiejętności autoprezentacji 5O-6_73I

Mowa ciała Julius Fast był pierwszym autorem, który napisał książkę pt. „Mowa ciała” w roku 1971 Komunikacja ciałem nazywa się naukowo kinetyką

Co komunikuje nasze ciało? Jak w każdym języku mówionym, mowa ciała ma słowa, zdania oraz znaki interpunkcyjne. Każdy gest jest jak jedno słowo, a jedno słowo może mieć wiele znaczeń.

W normalnej konwersacji tylko 7 % komunikatu jest przekazywane za pomocą słów, a 38% poprzez ton głosu. 55% jest przekazywane za pomocą języka ciała, a więc poprzez mimikę, gesty, postawę ciała, itp..

Mowa ciała Mowa ciała jest pierwszym językiem, którego używamy od naszego dzieciństwa. Czasami przekazując komunikat w ogóle nie używamy słów.

Co się składa na mowę ciała Gesty Postawa Wyraz twarzy

Gesty dłoni Gest’OK’ oznacza: * ”w porządku” lub ” wszystko dobrze” w większości anglojęzycznych krajów. * ”zero” lub ”bezwartościowy” w niektórych krajach Europy. ”pieniądze” w Japonii ”zniewagę” w Grecji, Brazylii, we Włoszech i Rosji

Gesty z kciukiem W Wielkiej Brytanii, Australii oraz Nowej Zelandii gest kciukiem ma Trzy znaczenia: 1. ”O.K”, ”w porządku”, lub ”dobra robota” 2. ”pięć” w Japonii 3. ”jeden” w Niemczech 4. Gest zniewagi w niektórych krajach: Rosja, Grecja, Australia.

Wskazywanie palcem Ten gest wskazuje na dominację nad podwładnym. Gest agresywny, przez wiele osób nielubiany.

Standardowe skrzyżowanie ramion Standardowy gest wskazujący na nastawienie defensywne lub negatywne względem rozmówcy.

Wzruszanie ramionami Wskazuje, że osoba nie wie albo nie rozumie o czym mówi rozmówca.

Standardowe zakładanie nogi na nogę Okazywanie nerwów, podejście zdystansowane lub postawę obronną.

Przestrzeń Każda osoba ma swoją prywatną przestrzeń. Każdy powinien szanować przestrzeń drugiej osoby. Przestrzeń dotyczy zarówno kwestii zawodowych jak i prywatnych.

Strefy Intymna

Osobista

Społeczna

Publiczna

Zasięg poszczególnych stref Intymna –15 – 45 cm Osobista –45 – 122 cm Społeczna –1.22 – 3.6 m Publiczna –powyżej 3.6m

Przyjrzyjmy się jak ciało komunikuje się od stóp do głów

Głowa Kiwanie głową * ”Tak” w większości społeczeństw * ”Nie” w niektórych częściach Grecji, Bułgarii, Turcji i Jugosławi. Odchylanie głowy do tyłu * „Tak” w Tajlandii, Indiach, Laosie i na Filipinach Wolno kiwając głową: * ”Tak, słucham ciebie”

Twarz Twoja twarz jest obserwowana, gdy z kimś rozmawiasz. Twoja twarz komunikuje Twoje nastawienie, nastrój, uczucia i emocje, mocniej niż czynią to inne części ciała.

Twarz Twarz i oczy przekazują najwięcej informacji względem uczuć takich jak: szczęście, zaskoczenie, strach i złość, zainteresowanie i determinację. To prawda, że „twarz jest wskaźnikiem umysłu”.

Użycie rąk podczas rozmowy Używaj swoich rąk świadomie Używaj rąk, aby coś opisać, wskazać lub wzmocnić przekazywane treści.

Postawa zamknięta i otwarta

Nie krzyżuj swoich nóg i rąk To sprawia, że przyjmujesz postawę obronną i zamkniętą. Trzymaj ręce i nogi w pozycji otwartej.

Nie garb się, siedź prosto Nie garb się – siedź prosto, ale w sposób zrelaksowany, nie bądź spięta.

Nie dotykaj swojej twarzy Może to sprawić, że wydasz się nerwowy, może to rozpraszać Twoich rozmówców.

Trzymaj głowę do góry Nie trzymaj oczu zwróconych w dół. To może sprawiać wrażenie, że jesteś niepewny tego co mówisz.

Czy potrafisz odczytać mowę ciała?

Język ciała różni się ze względu na daną kulturę Zawsze bądź świadom, że znaczenie mowy ciała jest rozpatrywane lokalnie!

Czy dysponujesz już wiedzą o:  8.1 Odpowiednim przygotowaniu się do prezentacji  8.2 Prawidłowej strukturze poszczególnych elementów prezentacji  8.3 Niezbędnej treści prezentacji  8.4 Prawidłowym podsumowaniu prezentacji  8.5 Panowaniu nad swoją mową ciała