FILM REKLAMOWY Telewizja i kino.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

PYRLANDIA 2010 ul. Zgoda 14/8, Poznań; tel
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Obcy na ulicy i w sieci.
opiekun grupy:Beata Winiarska
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Szacunek dla siebie i innych
realizacja VIII punktu
Kolor i wielkość reklamy
Autorzy: Magdalena S Patrycja P Aneta W
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
Michał Kociankowski synergion
MOBILNA REKLAMA ELE TAXI
Wystąpienia publiczne.
Copywriter.
Moje refleksje w oparciu o film pt. „Gol” i „Gol 2”
REKLAMY Autorki: Ilona Lebiedzińska Ewelina Krasnowska Daria Sak
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Prezentacja Zając Martyna
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Festiwal filmowy DEKADY FILMU OFERTA DLA KONESERÓW KINA I MECENASÓW KULTURY + Copyright by Kultura +
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski
Jak ujarzmić burzę mózgów?
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Mamy wieloletnie doświadczenie w zakresie świadczenia usług reklamowych z wieloma sukcesami w innych formach takich jak mailing oraz kampanie SMS. Open-AD.
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Telefony komórkowe w szkole
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
Filmy Tima Burtona Autor: Magdalena Mikołajczyk. Spis treści Vincent Vincent Vincent Big Fish Big Fish Big Fish Big Fish Gnijąca Panna Młoda Gnijąca Panna.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
SPOT TV 30”. OBRAZDŹWIĘK 1. Nóż trzymany w dłoni rozprowadza po blacie biały proszek. Usypuje z niego podłużne kreski - charakterystyczny sposób przygotowywania.
Jakimi widzami są członkowie naszej grupy docelowej? Oglądają seriale w wolnym czasie Oglądają wybrane seriale Angażują się w serial z emocjonalnie Utożsamiają.
Talent show w świetle definicji kultury popularnej
Metody komunikacji ludzi
Metody komunikacji.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Sytuacja w polskich mediach zmieniła się szybko po 1989 roku, kiedy w Polsce zmieniła się sytuacja polityczna. Media przestały pełnić funkcję propagandową.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Dokumenty audiowizualne – warsztaty 2008 Dobór oznaczeń odpowiedzialności w opisie bibliograficznym filmu.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Ekologiczne torby bez nadruków lub z nadrukami. Skąd wziął się pomysł na produkt? W dzisiejszych czasach coraz większą uwagę zaczynają zwracać rzeczy.
Zawód: Aktor/aktorka. ● Jak zostać aktorem/aktorką? ● Jedną z możliwości jest zgłaszanie się na castingi - zdarza się, że dzięki temu osoby bez wykształcenia.
Campaign Effectiveness Study Raport z kampanii reklamowej Miasta Łodzi.
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show
INNOWACYJNE AKCJE SPECJALNE i EVENTY
Produkt SMART PEOPLE w oparciu rekomendowane scenariusze użycia
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Pasmo filmowe Wiesz Co Dobre
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
Charakterystyka metody Glenna Domana
HOOP - Dzień Przytulania
Pomysł na promocję książki.
Launch Skody Yeti – Sukces masz w naturze Odwaga w planowaniu mediów
Charlie Chaplin.
Okno na Hooptymistyczny świat
Gotuj o wszystko Best use of content.
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
NESCAFE Budzik w iPhone
Nic Nac’s Mixer Innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
Podkarpackie Stowarzyszenie Głuchych
Reklama akustyczna
Komunikacja w reklamie: Reklama ambientowa. Katarzyna
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zapis prezentacji:

FILM REKLAMOWY Telewizja i kino

Mnogość stacji naziemnych oraz stale zwiększająca się liczba kanałów satelitarnych i cyfrowych stwarza reklamodawcy wiele możliwości komunikowania się z coraz bardziej zdywersyfikowaną publicznością. Choć nie każdy może wykorzystać telewizję (najczęściej ze względów budżetowych/kosztowych, ponieważ wyprodukowanie i wyemitowanie reklamy jest drogie), wiele znaczących marek używa tego medium regularnie ze względu na wysoki potencjał dotarcia oraz możliwość budowania silnego wizerunku i świadomości marki.

Odrodzona popularność kina jako formy spędzania wolnego czasu stała się siłą napędową sukcesu reklamy kinowej. Kino pozwala komunikować przekaz marki skupionej publiczności, która oczekuje przyjemnej rozrywki i jest przygotowana na odbiór informacji prezentowanej na dużym ekranie.

Siła reklamy telewizyjnej Reklamodawcy niezmiennie uważają, że reklama telewizyjna i kinowa jest medium o największej sile oddziaływania i perswazji. Praca nad spotem telewizyjnym może być jasnym punktem w karierze każdego zespołu kreatywnego. W przeciwieństwie do bardziej statycznych mediów, takich jak kampanie prasowe i plakatowe, reklama telewizyjna czy kinowa daje szansę na opowiedzenie fabuły zamkniętej w 30- lub 40-sekundowym filmie o marce lub produkcie.

Na podstawie scenariusza i storyboardu zespól kreatywny może zrealizować pomysł w bardzo nośny sposób, używając kombinacji żywej akcji, efektów specjalnych, dialogu, muzyki i głosu. Jeszcze 50 lat temu spoty telewizyjne były bardzo proste i wyglądały niemal jak odgrywane na żywo reklamy prasowe. Wiele z nich przedstawiało prezenterów, którzy mówiąc: bezpośrednio do kamery, demonstrowali produkt i opowiadali o jego zaletach.

Dopiero gdy agencje reklamowe zaczęły pisać scenariusze w pełni wykorzystujące potencjał tego medium, firmy produkcyjne potraktowały ten gatunek filmów poważnie. Reklama telewizyjna dała zespołowi kreatywnemu ogromne możliwości twórcze i medialne.

Rybak i niedźwiedź W tym dowcipnym spocie reklamowym niedźwiedź jest tak biegły w łowieniu fososi, że miejscowy rybak próbuje ukraść mu jego zdobycz. W rezultacie obaj staczają zabawną walkę kung-fu. Świetny sposób na zaprezentowanie przekazu, że firma John West używa tylko najlepszych i najświeższych ryb.

Przykład Koncept, że na dobre rzeczy w życiu warto czekać, doprowadzono do ekstremum w reklamie o trzech smakoszach piwa Guinness cofanych w czasie aż do prehistorii i zmienionych w prymitywne stworzonka z epoki

Ten przyciągający uwagę film łamie schemat typowej reklamy samochodów.

Przez niemal dwie minuty oglądania reklamy Hondy widz zostaje wciągnięty w choreografię baletu kręcących się trybów, poruszających się wycieraczek i innych części samochodowych tańczących swoje partie w tym widowisku, by w końcu ujrzeć Hondę Accord.

Proces produkcyjny proces produkcyjny aż do etapu kręcenia zdjęć do reklamy, relacje pomiędzy agencją reklamową a studiem produkcji filmowej oraz role, jaką odgrywają, w tym procesie.

Producent ze strony agencji reklamowej Jego zadaniem jest stworzenie pomostu pomiędzy agencja. reklamową a studiem filmowym. Producent agencyjny kontaktuje się z zespołem kreatywnym i zapewnia najlepszy dobór reżysera oraz studia filmowego do scenariusza. Podjęcie najwłaściwszej decyzji wymaga wcześniejszego obejrzenia przykładów prac różnych reżyserów i aranżowania wstępnych spotkań z wybranymi reżyserami oraz domami produkcyjnymi..

Spotkania te są bardzo ważne, ponieważ dają możliwość sprawdzenia wspólnej wizji odnośnie do sposobu, w jaki zostanie nakręcony i wyprodukowany scenariusz reklamy. Agencje zapraszają zwykle trzy studia produkcyjne do przetargu i wygrywa najlepsza oferta. Producent agencyjny jest odpowiedzialny za przygotowanie i monitorowanie budżetu

Producent ze strony studia filmowego głównym zadaniem producenta w studiu filmowym jest zarządzanie całością projektu produkcji, organizowanie lokalizacji, rekwizytów, wynajmowanie ekipy filmowej wraz ze sprzętem oraz podpisywanie potrzebnych umów. Jest on odpowiedzialny za organizację planu filmowego i całości postprodukcji, łącznie z editingiem, efektami specjalnymi, muzyką i głosem.

Chociaż duże studia zatrudniają przedstawicieli reżyserów, którzy prezentują dokonania reżysera producentom agencyjnym i zespołom kreatywnym, to w mniejszych domach produkcyjnych zadanie to należy do samych producentów. W wielu przypadkach agencja może mieć już wybranego konkretnego reżysera, jednak czasem istnieje konieczność obejrzenia prac innych, także młodych twórców, których dorobek może nie być znany zespołowi kreatywnemu.

Animacja Reklamodawcy zawsze chętnie posługiwali się animacją w reklamach telewizyjnych i kinowych. Animowane postacie przyniosły wielki sukces produktom, które promowały, kreując emocje i tworząc długotrwałe relacje z konsumentem. Animacja umożliwia zespołowi kreatywnemu wymyślenie scenariusza, który przekracza granice wyobraźni widza. Jest to świetne medium do wykreowania fantastycznych scen lub fikcyjnych stworzeń czy postaci i w pewnym stopniu może dać więcej twórczej wolności niż akcja rozgrywająca się w świecie realnym.

Animacja jest szczególnie dobrym medium dla reklam skierowanych do dzieci. Malowane ręcznie czy też generowane komputerowo rysunki animuje się zwykle klatka po klatce. Można manipulować postacią i ożywić ją, stosując animację typu stop-frame. Znany film „Kto wrobił królika Rogera" (1988 r.) spopularyzował interakcję postaci animowanej i aktora, a reklama szybko podchwyciła tę technikę.

Do technik animacji zalicza się także animację w czasie rzeczywistym, która wykorzystuje aktorów lalkowych i ich kukiełki, by stworzyć akcję. Nawet w zwykłych reklamach mamy nieodłączne elementy animacji, gdy logo wiruje lub slogan kampanii pojawia się na ekranie litera po literze.

Przykład scenariusza Widzimy dwóch rozmawiających mężczyzn. Słyszymy słowa o molestowaniu, które układają się w dymek wychodzący z ust mówiącego. Im więcej słów wypowiada mężczyzna, tym większy staje się dymek. Potem odrywa się od jego ust i odpływa.

Z JEDNEJ SCENY DO DRUGIEJ PRZENOSIMY SIĘ WRAZ Z DYMKIEM ZE SŁOWAMI, PRZEPŁYWAJĄCYM PRZEZ KOLEJNE EPIZODY. Cięcie.

Widzimy matkę parkującą samochód w bardzo ciasnym miejscu na ruchliwej ulicy. na tylnym siedzeniu siedzi dziecko. Matka wygląda na bardzo zdenerwowaną. Nadchodzi policjant. dzwoni telefon komórkowy, a jej syn ciągle coś od niej chce. Matka odwraca się i wykonuje gest jakby chciała uderzyć dziecko.

MATKA: CHCESZ DOSTAĆ, CHCESZ? TO SIĘ ZAMKNIJ! ZAMKNIJ SIĘ! Matka wysiada z samochodu i podchodzi do parkometru. Gdy szuka drobnych w portmonetce, odwraca się tyłem do widza. W kadrze pojawia się dymek, wpływa do samochodu i otacza sobą dziecko.

CIĘCIE. POJAWIA SIĘ NASTĘPNA SCENA... Jest wieczór, widzimy ubraną wieczorowo parę, która wkłada płaszcze. Rozmawiają głośno, a przy nich siedzi na podłodze dziewczynka bawiąca się guzikami.

MATKA: Spokojna głowa, ona sobie poradzi... Drzwi się zatrzaskują, a głosy dorosłych odpływają w noc... MĘŻCZYZNA: Zostaniesz u mnie na noc? KOBIETA: Hm, właściwie dlaczego nie? W kadrze pojawia się dymek i łagodnie otula dziewczynkę.

CIĘCIE. POJAWIA SIĘ NASTĘPNA SCENA... Mały chłopiec siedzi w kącie sofy. Jest zesztywniały ze strachu. Jego tata siedzi obok, pijąc piwo z puszki i paląc papierosa. Krzyczy do chłopca. TATA: Ej, przynieś mi jeszcze jedno. Oczy chłopca są szeroko otwarte w kompletnym przerażeniu. Stało się to, czego się obawiał. Chłopiec jest cały skamieniały.

Tata unosi rękę, by uderzyć chłopca Tata unosi rękę, by uderzyć chłopca. Chłopiec robi unik, zrywa się z kanapy i biegnie do kuchni. Otwiera lodówkę, staje na palcach i wyjmuje puszkę piwa. Gdy odwraca się i idzie do pokoju, przed chłopcem opada jeden z dymków. Chłopiec jest tak roztrzęsiony, że nie zauważa go i wchodzi prosto do niego. Teraz dymek go chroni. Ojciec wychodzi do przedpokoju. Zaczyna krzyczeć na chłopca.

TATA: Widzę, że ci się nie spieszy. Teraz jednak chłopiec jest bezpieczny w dymku. Krzyki ojca są przytłumione i niewyraźne. CIĘCIE. POJAWIA SIĘ NASTĘPNA SCENA... Jest wczesny ranek. Widzimy chłopca przykrywającego się kołdrą w rogu łóżka, jest zażenowany - widać, że odczuwa emocjonalny i fizyczny ból, widać jednak także jego przywiązanie do prześladowcy. Z przodu kadru, ukryty w ciemności mężczyzna w szlafroku przykłada palec do ust. Potem wychodzi z pokoju.

LEKTOR: A JEŻELI JUŻ O TYM MOWA, MOŻESZ POMÓC UCHRONIĆ DZIECKO PRZED MOLESTOWANIEM... W kadrze pojawia się kolejny dymek, faluje nad chłopcem i wokół niego, otulając go ciepłem i bezpieczeństwem. Dymek z molestowanym chłopcem w środku unosi się do nieba, oddalając go od niebezpieczeństwa.

.. .W CIĄGU TYGODNIA STOP PRZECZYTAJ BROSZURĘ STOP I PRZEKONAJ SIĘ, JAK MOŻNA Z TYM SKOŃCZYĆ. KROPKA Oddalając się, dymek zmienia się w symbol NSPCC. NAPIS: Z OKRUCIEŃSTWEM W STOSUNKU DO DZIECI MOŻNA SKOŃCZYĆ. KROPKA

Storyboard

Kadry z filmu

Zalety madium Reklama telewizyjna ma moc tworzenia wielkich marek dzięki swojemu zasięgowi i sile oddziaływania poprzez akcję/ruch, dźwięk i kolor. Wszystko jest możliwe - nie ma żadnych ograniczeń. Jeżeli scenariusz wymaga, by Marsjanie jedli puree ziemniaczane z paczki, to niech tak będzie. Mamy do wyboru różne długości spotu telewizyjnego. Reklamy trwające 30,40 lub 60 sekund dają różne możliwości. Można także umieścić dwie 15-sekundowe reklamy na pierwszym i ostatnim miejscu bloku reklamowego.

Setki kanałów tematycznych telewizji cyfrowej umożliwiają dotarcie do selektywnie dobranej publiczności. Dobierając odpowiedni spot, reklamodawcy mogą dotrzeć z przekazem marki czy konceptem reklamowym do ogromnej publiczności. Reklamy telewizyjne mogą pokazać produkt w akcji, demonstrując w ten sposób jego skuteczność, Przykładem może być reklama samochodu czy opon samochodowych, pokazująca możliwości manewrowania pojazdem i zalety produktu w różnych warunkach pogodowych.

Spoty telewizyjne iub kinowe mogą pokazywać „prawdziwych" ludzi lub przedstawiać „sceny zżycia", z którymi widz może się identyfikować. Podobnie wykorzystanie znanych ludzi, gwiazd czy postaci fikcyjnych może być bogatym źródłem inspiracji dla zespołu kreatywnego, dając możliwość przedstawienia produktu w korzystnym świetle. Reklamy telewizyjne mogą zawierać dżingle muzyczne lub chwytliwe wyrażenia, które mogą na jakiś czas wejść do obiegu. Na przykład w 1999 r. reklama amerykańskiego piwa Budweiser spopularyzowała powiedzonko „whassup", które zostało szybko podchwycone i można je było usłyszeć w wielu barach.

Odpowiednio dobrana ścieżka muzyczna ilustrująca reklamę może łączyć grupę docelową z marką. Może nawet stać się samodzielnym przebojem wykonawcy (a popularność kojarzona będzie z marką), jak np. „Spaceman" grupy Babylon Zoo czy utwór „Underwater Love" wykonywany przez Smoke City kojarzony potem z marką Levi's.

Wady medium Koszty produkcji i emisji reklamy telewizyjnej są wysokie. Logistyka produkcji obejmująca aktorów, wybudowanie scenografii, dobór lokalizacji, efekty specjalne i postprodukcję wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Cafy proces produkcji, od pomysfu do emisji, jest relatywnie powolny i przeciętnie trwa około trzech miesięcy.

Podczas przerw reklamowych widzowie odchodzą od telewizora lub zmieniają kanał. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że wiele osób nie zobaczy reklamy. Reklama telewizyjna obłożona jest większymi restrykcjami, jeżeli chodzi o to, co można, a czego nie można pokazać, niż reklama w gazecie czy czasopiśmie.

Jeżeli historia jest skomplikowana, przekazanie przesłania czy informacji w ograniczonym czasie reklamowym może okazać się trudne. Jeżeli trzeba dostarczyć widzowi więcej szczegółowych informacji, to spot telewizyjny lub kinowy może okazać się niewystarczający.