Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Metody tradycyjne i aktywizujące w szkole podstawowej i gimnazjum
Pajdokracja, czyli… rządy dzieci.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Metody tradycyjne i aktywizujące w szkole podstawowej i gimnazjum
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Aktywizujące metody nauczania na zajęciach z optyki
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Metody aktywizujące.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja postępu rzeczowego komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Poznawana przez uczniów rzeczywistość jest wieloraka, wielostronna. Skoro tak, to aby ją poznać trzeba podążać różnymi drogami. Proces kształcenia winien.
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Metody nauczania.
Dydaktyka teoria nauczania i uczenia się Przedmiotem zainteresowań dydaktyki jest wychowanie umysłowe, czyli metody, formy, środki,
Opis wybranych metod – metody impresji i ekspresji Metoda projektu
Metody nauczania.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
1 Realizacja kształcenia zawodowego w oparciu o modułowe programy nauczania mgr inż. Elżbieta Hejłasz Strzelce Opolskie, 4 marca 2011 r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty www.nauczyciele.org.pl

Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy

Ludzie potrafią zastosować w praktyce Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy Ludzie potrafią zastosować w praktyce 10% tego co słyszą 20% tego co widzą 40% tego o czym rozmawiają 75% tego co robią 90% z tego kiedy uczą innych

Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy Metody aktywizujące to taki sposób nauczania, w którym nauczyciel stwarza warunki do samodzielnego uczenia się.

PODZIAŁ METOD NAUCZANIA Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy PODZIAŁ METOD NAUCZANIA wg. Franciszka Szloska podające problemowe programowane eksponujące praktyczne

Metody podające Wykład informacyjny Pogadanka Opowiadanie Opis Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy Metody podające Wykład informacyjny Pogadanka Opowiadanie Opis Prelekcja Odczyt Objaśnienie lub wyjaśnienie

Metody problemowe Wykład problemowy Wykład konwersatoryjny Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy Metody problemowe Wykład problemowy Wykład konwersatoryjny Klasyczna metoda problemowa Aktywizujące:  Metoda przypadków Metoda sytuacyjna Inscenizacja  Gry dydaktyczne Seminarium Dyskusja dydaktyczna 

Metody programowane Z użyciem komputera Z użyciem maszyny dydaktycznej Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy Metody programowane Z użyciem komputera Z użyciem maszyny dydaktycznej Z użyciem podręcznika programowanego

Metody eksponujące Pokaz łączony z przeżyciem Film Sztuka teatralna Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy Metody eksponujące Pokaz łączony z przeżyciem Film Sztuka teatralna Ekspozycja

Metody praktyczne Pokaz z objaśnieniami Pokaz z instruktażem Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy Metody praktyczne Pokaz z objaśnieniami Pokaz z instruktażem Ćwiczenia przedmiotowe Ćwiczenia laboratoryjne Ćwiczenia produkcyjne Metoda projektów Metoda przewodniego tekstu Próba pracy

na zmianę rolę aktywnego uczestnika dyskusji, protokolanta Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy Metody aktywizujące pociągają za sobą zmianę ról: dawniej "konsumujący" uczeń przyjmuje na zmianę rolę aktywnego uczestnika dyskusji, protokolanta lub przewodniczącego grupy.

Kiedy uczeń będzie aktywny? Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy Kiedy uczeń będzie aktywny? Co powinniśmy zrobić aby pobudzać aktywność uczniów?

PROBLEM To luka między istniejącym, a pożądanym stanem rzeczy. Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy PROBLEM To luka między istniejącym, a pożądanym stanem rzeczy. Dobrze sformułowany problem to problem w połowie rozwiązany. Rozpoznanie i zdefiniowanie problemu jest często bardzo trudne.

ETAPY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy ETAPY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW Rozpoznanie i sformułowanie problemu. Zgromadzenie potrzebnych informacji. Określenie przeszkód i ograniczeń. Szukanie możliwych rozwiązań. Ocena poszczególnych rozwiązań. Wybór i sprawdzenie rozwiązania.

METODY PROBLEMOWE - ZALETY Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy –  METODY PROBLEMOWE - ZALETY doskonalenie umiejętności myślenia analitycznego i krytycznego, łączenia zdarzeń i faktów w związki przyczynowo-skutkowe, wyciągania wniosków, umiejętności właściwego zachowania się w nowej sytuacji, komunikatywności, kreatywności.

METODA PRZEWODNIEGO TEKSTU Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy METODA PRZEWODNIEGO TEKSTU Problem przedstawiony jest jako struktura o niewystarczającej ilości danych, która musi być uzupełniona przez ucznia drogą poszukiwań. Przeznaczona jest do samodzielnej pracy (nauki) lub do pracy w małych grupach.

Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy TEKST PRZEWODNI Jest rodzajem scenariusza, przewodnikiem ucznia, który zawiera zapis poszczególnych kroków, etapów jakie trzeba przejść, aby zrealizować zadanie.

METODA PROJEKTÓW Uczniowie samodzielnie realizują „duże zadania”. Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy METODA PROJEKTÓW Uczniowie samodzielnie realizują „duże zadania”. Nauczyciel określa jedynie ramy projektu i czuwa nad przebiegiem pracy. Projekt może być realizowany indywidualnie i zespołowo.

„Wykładowca na ogół “mówi, mówi, ale co mówi – nie mówi”. Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy WYKŁAD „Wykładowca na ogół “mówi, mówi, ale co mówi – nie mówi”. Czy na tablicy po twoim wykładzie znajduje uporządkowany, logiczny ciąg informacji - czy też panuje “uroczy” bałagan informacyjny?

Bezpieczeństwo w różnorodności !!! Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy Bezpieczeństwo w różnorodności !!!

Metody nauczania sprzyjające przygotowaniu absolwenta do funkcjonowania na rynku pracy

BIURO PROJEKTU ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p. 35 70-236 Szczecin Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p. 35 70-236 Szczecin tel.: 091/435 06 29 e-mail: biuro@nauczyciele.org.pl www.nauczyciele.org.pl