Dnia 1 września 1993 roku sześćdziesięcioro dzieci (,,zerówka” i dwie klasy pierwsze) rozpoczęło naukę w koedukacyjnej szkole podstawowej Sióstr Niepokalanek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum Publiczne im. Anny Jenke w Błażowej
Advertisements

Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Publiczne Gimnazjum im. ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego ul
Trochę o historii, tradycji i ludziach Norwida
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
ku lepszej przyszłości”
Święta Marcelina.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR ŁÓDŹ, ul. PRAUSSA 2
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - Przez trudy do gwiazd (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
Mój sześciolatek idzie do szkoły
PREZENTACJA DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA
Recepta na sukces nauczyciela
im. bł. Marceliny Darowskiej
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
Zespół Szkół Sportowych nr 72 przy ulicy Konwiktorskiej 5/7 Chcesz uczyć się w szkole przyjaznej, czystej i bezpiecznej? Czy wymagasz wysokiego poziomu.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Poradnik szczęśliwej rodziny
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
SERDECZNIE WITAMY W NASZEJ SZKOLE!
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Samorząd Uczniowski.
PANI BARBARA PRZYJACIEL LASU. Nasza szkoła mieści się na parterze budynku Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. W ”Leśniku” od 1989r. pracuje Pani Barbara.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE nr 6 ZAPEWNIAMY  Opiekę.  Wychowanie.  Uczenie się.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Potoczku 11 czerwiec 2012r. II Diecezjalny Konkurs Pieśni Patriotyczno - Religijnej.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
VIII Przeworskie Forum Wychowawcze 26 stycznia 2007 r.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Animus” Kwiecień 2013.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Mikołaja Kopernika w Radomsku kontynuuje tradycje Szkoły Podstawowej w Bartodziejach. W szkolnym archiwum znajdują.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
SZANOWNI UCZNIOWIE ŁÓDŹ Gimnazjum nr 39 im. Juliana Tuwima ul. Królewska 13/15, Łódź tel.(042)
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
SZANOWNI UCZNIOWIE ŁÓDŹ Gimnazjum nr 39 im. Juliana Tuwima ul. Królewska 13/15, Łódź tel.(042) SZKÓŁ.
Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Publiczna Szkoła Podstawowa
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Kodeks etyczny nauczyciela
Edukacja wczesnoszkolna
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Dnia 1 września 1993 roku sześćdziesięcioro dzieci (,,zerówka” i dwie klasy pierwsze) rozpoczęło naukę w koedukacyjnej szkole podstawowej Sióstr Niepokalanek w Jarosławiu. Uczniowie wraz z rodzicami, siostry, przyjaciele domu – wszyscy spotkali się na Mszy św. odprawionej przez Ks. Kazimierza Gadzałę, nowego kapelana. Po Mszy św. przełożona domu siostra Maria przedstawiła grono nauczycielskie składające się z trzech sióstr i czterech nauczycieli świeckich oraz przywitała dzieci i rodziców słowami: „Z radością i serdecznym wzruszeniem patrzę na tę Młodą Polskę, którą Bóg w dniu dzisiejszym z woli rodziców oddaje w ręce Zgromadzenia, by ją wychowywało i pielęgnowało. Patrzyłam na to, jak czterdzieści lat temu zabierano nam młodzież, bo ówczesny system nie chciał nam powierzyć młodego pokolenia, które jest przyszłością Narodu. Z dniem dzisiejszym wracamy do tradycji Zgromadzenia, którego zadaniem jest wychowanie oparte na zasadach prawa Bożego i tradycji narodowej. Matka Marcelina Darowska kochała dzieci całą siłą uczucia macierzyńskiego. Najpiękniejsze i najczulsze wyrazy wychodziły z jej ust na widok dziecka. Mogę zaręczyć wam, kochani Rodzice, że chociaż od chwili, gdy Założycielka nasza sformułowała te zasady, minęło 140 lat – miłość Zgromadzenia do dzieci nie zmieniła się. Czekałyśmy na ten moment, w którym tu w Jarosławiu będziemy mogły szeroko otworzyć drzwi do dzieci.” MENU

Uroczystość poświęcenia szkoły z udziałem metropolity przemyskiego ks. Józefa Michalika odbyła się 12 września 1993 roku. W roku szkolnym 1999/2000 poświęcono nowy sztandar /projekt p. Jasiewicza/. W 2003 roku oddano do użytku salę sportową z zapleczem i salami lekcyjnymi dla gimnazjalistów. Aktualnie trwają prace związane z budową nowoczesnego boiska sportowego ze sztuczną nawierzchnią. Obecnie w naszej szkole uczy się 179 uczniów. Szkoła stwarza dzieciom możliwość wszechstronnego rozwoju, przygotowując ich do podjęcia w przyszłości zadań społecznych, rodzinnych i zawodowych. MENU

Misją naszej szkoły jest stworzenie środowiska wychowawczego, w którym dziecko będzie mogło się rozwijać w oparciu o wartości ewangeliczne i patriotyczne w celu osiągnięcia dojrzałości i przygotowania go do podjęcia zadań społecznych, rodzinnych i zawodowych. Program pracy wychowawczej opracowany jest na podstawie czterech zasad wychowawczych bł. Marceliny Darowskiej: I Bóg wszystkim, przez wszystko do Boga II Bóg stworzył nas Polakami III Wierność swoim obowiązkom IV Nauczyć dzieci myśleć MENU

Zasada ta ukazuje nam świat wartości chrześcijańskich i ma na celu kształtowanie w dzieciach właściwej postawy chrześcijańskiej. Każde dziecko jest ważnym podmiotem wychowania, każde wymaga właściwego sobie postępowania, indywidualizacji celów, metod i środków wychowania. MENU

Zasada druga odnosi się do narodowości i ojczyzny i ma za zadanie wpajać wychowankom poczucie tożsamości narodowej i uczyć patriotyzmu rozumianego jako identyfikowanie się z chrześcijańskimi korzeniami narodu, z jego najszlachetniejszymi tradycjami. Wychowanie w duchu patriotyzmu powinno kształtować człowieka, który swoją ojczyznę nie tylko kocha, ale szanuje ją i wspiera, umacnia, ubogaca go i podnosi. MENU

Trzecia zasada mówi o wierności obowiązkom i ma na celu kształtowanie odpowiedzialności za siebie i innych. Zdaniem Marceliny Darowskiej tylko przykład i przyjazne tłumaczenie rozwinie w dzieciach poczucie obowiązku, ścisłości i delikatności, nigdy przymus. Należy dodać, że poczucie obowiązkowości ściśle związane jest z pracą nad sobą i silną wolą, czyli z samowychowaniem. MENU

Czwarta zasada mówi o „nauce myślenia” i ma za zadanie kształtować świadome i odpowiedzialne postawy dziecka. Wychowawca powinien tak prowadzić proces wychowania, aby wychowanek w swych wyborach i decyzjach działał zgodnie ze swoim przekonaniem i ze zrozumieniem. Wychowawca powinien więc wyjaśniać sens i celowość stawianych wymagań czy wydawanych poleceń. Nie wolno zmuszać do wykonania czegoś, ale przekonywać, wyjaśniać, by dziecko samo umiało podjąć decyzję. MENU

Grupa ciekawych odkrywców Grupa rowerowa Kółko artystyczne Kółko kulinarne Kółko majsterkowicza Kółko przyrodnicze Kółko szachowe SKS Tenis Stołowy Basen Piłka ręczna

MENU

FORMACJA CHRZEŚCIJAŃSKA I PATRIOTYCZNA; WYSOKI POZIOM NAUCZANIA; BEZPIECZEŃSTWO UCZNIA; ROZWÓJ ZAINTERESOWAŃ; NAUKA JĘZYKÓW OBCYCH; JEDNOLITY STRÓJ; MENU