Potrzeby i możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modernizacja kształcenia zawodowego
Advertisements

Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przykłady dobrej praktyki Opracował:
Zasady konstruowania programów projakościowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Ewa Łukaszyk przy współpracy z Agatą Zalewską
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno–komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Stan realizacji.
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Formy szkolenia nauczycieli o metodzie harcerskiej
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Działamy jako Stowarzyszenie Eko Idea od roku W tym czasie zrealizowaliśmy kilkanaście kampanii edukacyjnych. Ponad 100 wystaw w całym kraju dotyczących.
Powiatowy Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku Zdroju.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Prezentacja finalnej wersji.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Współpraca uczelni ze szkołami w kontekście realizacji Strategii Rozwoju.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
„Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.
TIK w pracy nauczyciela
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa Szkoła - podsumowanie.
Z C OMENIUSEM W T URCJI Adana, 3-9 listopada 2013 r.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
ŻYCIE Z PASJĄ SMAKUJE LEPIEJ!
Szkła z klasą 2.0. Czym jest dziennik internetowy? Jest to witryna zarówno dla uczniów jak i ich Rodziców. Pozwala na komunikację z nauczycielami, pozyskiwanie.
Na bazie japońskiego modelu lekcji: stała współpraca dużej grupy nauczycieli w celu projektowania możliwie skutecznych lekcji, osadzonych w konkretnej.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
Polskie doświadczenia w mediacjach rówieśniczych Agnieszka Rękas sędzia w stanie spoczynku Społeczny Doradca Rzecznika Praw Dziecka Poznań, 23 września.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Lokalny Program Wspierania Uzdolnień w powiecie kartuskim Dorota Granoszewska-Babiańska Departament Edukacji i Sportu UMWP.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PRIORYTETY W OBSZARZE OŚWIATY NA NOWY ROK SZKOLNY 2015/2016 PROGRAM MODERNIZACJI PRACOWNI KOMPUTEROWYCH W GDAŃSKICH PLACÓWKACH. KOMPLEKSOWY PROGRAM PROFILAKTYKI.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Model przedsięwzięcia
Przyszłością edukacji
Struktura Adaptacyjnego Internetowego Systemu Multimedialnego.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Potrzeby i możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych.

1. Stworzenie odpowiedniego środowiska nauki: grupy do 18 osób ponowne przemyślenie programu nauczania nowoczesne - interaktywne metody omawiania skomplikowanych zagadnień

2. Skorelowany z pracą uczelni plan lekcji zdolnych uczniów szkoły średniej, wprowadzający partnerstwo w nauczaniu. wrzesień II B na politechnice, jako pierwszy wzór na dalszą drogę postępowania w tą stronę.

3. Ogólnouczelniany elitarny kierunek studiów ukierunkowany na ponad przeciętnie zdolną młodzież, jako kontynuacja szkoły średniej.

4. Wsparcie dla kadry dydaktycznej: merytoryczne wraz z oceną okresowego rozwoju nauczyciela pracującego z "tą" młodzieżą mobilizujące do takiej pracy

5. Możliwości - dyskusja plenarna.

Bardzo dziękuję za uwagę.