Nasze osiągnięcia rok szkolny 2013/2014

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
XX Jubileuszowy Tydzień Kultury Języka
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
10 września 2009 roku szkolny doradca zawodowy, p. B. Białożyt- Horzela, poinformowała Grono Pedagogiczne Gimnazjum nr 9 o możliwości zgłoszenia szkoły.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Szkoła Odkrywania Talentów
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
SZKOLNE ASY czerwca 2014.
Formy pracy z książką (lekturą)
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
ZESTAWIENIE WYNIKÓW KONKURSÓW W ROKU SZKOLNYM 2013/2014
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Proponujemy:  naukę języka przez 5 godzin w tygodniu  lekcje z wykorzystaniem technik multimedialnych  poznanie kultury krajów anglojęzycznych  zajęcia.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Osiągnięcia naszych uczniów w roku szkolnym 2013/2014
PODSUMOWANIE Wstęp Konkurs odbył się 10 kwietnia Cieszył się dużą popularnością wśród uczniów, wzięło w nim udział 58 uczniów z 18 szkół podstawowych.
Informator dla rodziców
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
OSIĄGNIĘCIA SZKOŁY Z NASZYM UDZIAŁEM SZKOŁA PODSTAWOWA NR 88.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Adama Mickiewicza al. Wojska Polskiego 45
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Codziennie, ucznio- wie otrzymują mleko, a zapisani na obiady smaczne i ciepłe po- siłki.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 110 IM. PARTYZANTÓW ZIEMI ŁÓDZKIEJ 93 – 329 ŁÓDŹ, UL. ZAMKNIĘTA 3 TEL.: (42) 646–31-40 e -mail: ZAPRASZAMY MISJA.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Program eTwinning Planowanie projektów
KLASA I A.
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Wychowawca Magdalena Makarczuk
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 1
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Nasze osiągnięcia rok szkolny 2013/2014

SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY Prywatna Szkoła Podstawowa nr 1 w Białymstoku odkrywa talenty oraz pielęgnuje pasje. Nasi uczniowie osiągają najwyższe wyniki w sprawdzianie kończącym szkołę podstawową. Średni wynik Sprawdzianu w Polsce to 25,79 punktów na 40. W naszej szkole wynosi on 35,5 pkt. Najniższy uzyskany wynik to 26 pkt, a najwyższy 40 pkt. W tym roku 3,7 % szkół w Polsce umieszczonych zostało w 9 – najwyższym staninie. PSP1 znajduje się w tej zaszczytnej grupie kolejny rok z rzędu. Gratulujemy!

Łatwość testu w naszej szkole wynosi 89%

Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasisty OBUT 2014 Odbyło się 20 maja 2014 badano umiejętności matematyczne w dwóch obszarach: sprawność rachunkowa i rozwiązywanie zadań tekstowych. W obszarze sprawności rachunkowej sprawdzano: dodawanie i odejmowanie(94%), mnożenie i dzielenie (100%) oraz tabelę mnożenia(82%). W obszarze rozwiązywania zadań tekstowych: selekcja informacji 100%, wyobrażenia geometryczne – 98%, rozważanie możliwości – 98%, dostrzeganie zależności – 78%

Zestawienie wyników Obut 2014

KONKURSY Nasi uczniowie wzięli udział w wielu konkursach. Były to konkursy międzynarodowe, ogólnopolskie, wojewódzkie, regionalne, międzyszkolne oraz wewnątrzszkolne.

Wojewódzkie Konkursy Przedmiotowe Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego organizowany przez Kuratorium Oświaty   Tytuł laureata otrzymali: Zofia Jabłonowska (kl. VI) Karol Janiuk (kl. VI) Tytuł finalisty otrzymał: Michał Karaszewski (kl. VI) *Wojewódzki Konkurs Języka Polskiego organizowany przez Kuratorium Oświaty Tytuł laureata otrzymali:  

*Wojewódzki Konkurs Matematyczny organizowany przez Kuratorium Oświaty  Tytuł laureata otrzymali:  Michał Borawski (kl. VI) Karol Janiuk (kl. VI) Tomasz Dąbrowski(kl. VI) *Wojewódzki Konkurs Historyczny organizowany przez Kuratorium Oświaty   Tytuł finalisty otrzymał: 

*Wojewódzki Konkurs Informatyczny organizowany przez Kuratorium Oświaty Tytuł laureata otrzymał: Tomasz Dąbrowski(kl. VI) Mateusz Dziatkowski (kl.V) brał udział w finale  

* Ogólnopolski Konkurs Matematyczny Albus Michał Borawski (kl.VI) – 1 miejsce, grawerowany dyplom laureata, nagroda książkowa Karol Janiuk (kl. VI)– 3 miejsce, nagroda książkowa Zofia Jabłonowska (kl. VI) – 9 miejsce, dyplom laureata Jędrzej Wójtowicz (kl. IV) –9 miejsce, dyplom laureata Paweł Kasabuła (kl. IV) – 15 miejsce, dyplom wyróżnienia Oliwier Kamocki (kl. IV) – 15 miejsce, dyplom wyróżnienia Natalia Sawulska (kl. IV) – 15 miejsce, dyplom wyróżnienia  

* Ogólnopolski Konkurs Historyczny Albus Mikołaj Marzewski (kl.IV) – 1 miejsce, grawerowany dyplom laureata, nagroda książkowa Natalia Sawulska (kl.IV) – 1 miejsce, grawerowany dyplom laureata, nagroda książkowa Jakub Stefański (kl. IV)– 5 miejsce, nagroda książkowa Julia Cimoch (kl. IV) –7 miejsce, dyplom laureata Jędrzej Wójtowicz (kl. IV) –9 miejsce, dyplom laureata Oskar Marcinkowski (kl. IV) –9 miejsce, dyplom laureata Nataniel Gogiel (kl. IV) – 13 miejsce, dyplom wyróżnienia Oskar Rutkowski (kl. IV) – 13 miejsce, dyplom wyróżnienia Mateusz Gładkowski (kl. V) – 13 miejsce, dyplom wyróżnienia Radosław Sienkiewicz (kl. IV)–15 miejsce, dyplom wyróżnienia  

*Ogólnopolski Konkurs z Języka Angielskiego Albus Karol Janiuk (kl. VI)– 5 miejsce, nagroda książkowa Julia Cimoch (kl. IV) –13 miejsce, dyplom wyróżnienia Natalia Sawulska (kl. IV) –13 miejsce, dyplom wyróżnienia Mateusz Dziatkowski (kl. V) –13 miejsce, dyplom wyróżnienia Radosław Sienkiewicz (kl. V) –15 miejsce, dyplom wyróżnienia  

*Ogólnopolska Olimpiada Olimpus – sesja jesienna *Konkurs ogólnopolski OLIMPUS Język Polski   Laureaci: Karolina Rutkowska (kl.V) – 9 miejsce, dyplom laureata Emilia Grynczel (kl. V) – 14 miejsce, dyplom laureata  

*Konkurs ogólnopolski OLIMPUS PRZYRODA Laureaci: Karol Janiuk (kl.VI) – 3 miejsce, dyplom laureata, nagroda książkowa Paweł Zdanowicz (kl. V) – 5 miejsce, dyplom laureata, nagroda książkowa Jędrzej Wójtowicz (kl. 4) – 8 miejsce, dyplom laureata Amelia Dąbrowska (kl. 4) – 8 miejsce, dyplom laureata Mateusz Gładkowski (kl. 5) – 8 miejsce, dyplom laureata Michał Borawski (kl. 6) – 8 miejsce, dyplom laureata Mateusz Dziatkowski (kl. 5) – 10 miejsce, dyplom laureata Julia Grygorczuk (kl. 4) – 11 miejsce, dyplom laureata Natalia Jasińska (kl. 5) – 12 miejsce, dyplom laureata Michał Karaszewski (kl. 6) – 14 miejsce, dyplom laureata

*Ogólnopolska Olimpiada Olimpus – sesja zimowa  *Konkurs ogólnopolski OLIMPUS Matematyka   Michał Borawski (kl. VI)– 3 miejsce, dyplom laureata, nagroda książkowa *Konkurs ogólnopolski OLIMPUS Język angielski   Karol Janiuk (kl. VI) – 1 miejsce, grawerowany dyplom laureata, nagroda książkowa Zofia Jabłonowska (kl. VI) – 3 miejsce, dyplom laureata, nagroda książkowa Natalia Sawulska (kl. IV) – 5 miejsce, dyplom laureata, nagroda książkowa Jan Kulik (kl. IV) – 8 miejsce, dyplom laureata Mateusz Dziatkowski (kl. V) – 10 miejsce, dyplom laureata Karolina Rutkowska (kl. V) – 10 miejsce, dyplom laureata

*Konkurs ogólnopolski OLIMPUS PRZYRODA - sesja wiosenna Laureaci: Karol Janiuk (kl.VI) – 3 miejsce, nagroda książkowa Marcelina Karczewska (kl.V) – 5 miejsce, nagroda książkowa Natalia Jasińska (kl. V) – 7 miejsce Paweł Zdanowicz (kl. V) – 8 miejsce Oliwier Kamocki (kl. IV) – 9 miejsce Adrianna Tyburska (kl. VI) – 10 miejsce Michał Karaszewski (kl. VI) – 11 miejsce Mateusz Gładkowski (kl. V) – 11 miejsce Amelia Dąbrowska (kl. IV) – 12 miejsce Julia Grygorczuk (kl. IV) – 12 miejsce Beata Kiełczewska (kl. IV) – 15 miejsce

*Ogólnopolska Olimpiada Mitologiczna Olimpus   Laureaci: Karol Janiuk (kl. VI) – 1 miejsce, nagroda książkowa Mateusz Dziatkowski (kl. V) – 2 miejsce, nagroda książkowa Emilia Grynczel (kl. V) - 6 miejsce Mateusz Gładkowski (kl. V) – 9 miejsce Radosław Sienkiewicz (kl. V) - 9 miejsce  

*Jersz Łowcy Talentów *Ogólnopolski Konkurs Alfik Matematyczny Michał Borawski (kl. VI) – 1 miejsce w województwie Weronika Betiuk (kl. IIb) – 6 miejsce w województwie Dyplom uznania otrzymali: Natalia Sawulska (kl. IV) Radosław Sienkiewicz (kl. V) Natalia Bielecka (kl. III)  

* Ogólnopolski Konkurs Alfik Humanistyczny Karolina Rutkowska (kl. V)– 4 miejsce Karol Janiuk (kl. VI) -7 miejsce Radosław Sienkiewicz (kl. V) – 9 miejsce Michał Karaszewski (kl. VI) – 10 miejsce Mateusz Gładkowski (kl. V) – 11 miejsce Zofia Jabłonowska (kl. VI) – 13 miejsce Mateusz Dziatkowski (kl. V) – 14 miejsce

* Ogólnopolski Konkurs Jersz Język angielski Zofia Jabłonowska (kl. VI) – 3 miejsce Jan Kulik (kl. V) – 13 miejsce

Certyfikat Szkoły Łowców Talentów otrzymało 660 szkół w Polsce, w tym nasza szkoła, w programie edukacyjnym Łowimy Talenty 2013/14.

*Ogólnopolski Konkurs Mitologiczny „Klio” Karol Janiuk (kl. VI) – dyplom laureata Michał Karaszewski (kl. VI) – dyplom laureata Hanna Jaworska (kl. VI) – dyplom laureata  

*Ogólnopolski Test Ortograficzny Wyróżnienia otrzymali: Zofia Jabłonowska (kl. VI) Karol Janiuk (kl.VI)

*Wojewódzki Konkurs Poetycki „Miasto i region w Unii Europejskiej” Wyróżnienie otrzymał: Michał Karaszewski (kl. VI)

*Międzyszkolny Konkurs Literacki „Muzyka budzi w sercu pragnienie dobrych czynów” Gabriela Halicka (kl. VI) – 1 miejsce Karol Janiuk (kl. VI) – wyróżnienie Zuzanna Rogowska (kl. VI) - wyróżnienie  

*Ogólnopolski Konkurs „Z poprawną polszczyzną na co dzień” Wiktoria Wróblewska (kl. III) – wyróżnienie Natalia Bielecka (kl. III) - wyróżnienie Filip Pietraszewski (kl. III) – wyróżnienie Karol Janiuk (kl. VI) – wyróżnienie Wiktoria Skutnik (kl.I) – wyróżnienie Amelia Maria Kamińska (kl.IIb) – wyróżnienie Iga Hajdukiewicz (kl. II a) – wyróżnienie Karolina Sokołowska (kl. II a) – wyróżnienie Emilia Grynczel (kl. V) – wyróżnienie

* Multitest *Konkurs ogólnopolski - Multitest – Matematyka   Michał Borawski (kl.VI) – miejsce 5, dyplom laureata, nagroda książkowa Zofia Jabłonowska (kl.VI) – miejsce 10, dyplom laureata Jędrzej Wójtowicz (kl.IV)– miejsce 13, dyplom wyróżnienia *Konkurs ogólnopolski - Multitest – Język angielski Mikołaj Marzewski (kl.IV) –miejsce 7, dyplom laureata  Zofia Jabłonowska (kl.VI) – miejsce 9, dyplom laureata

*Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur Wyróżnienia otrzymali:   Gabriel Kalinowski (kl. IIa) Weronika Betiuk (kl. IIb) Kuba Żukowski (kl. IIb) Oskar Skutnik (kl. III) Natalia Bielecka (kl. III) Jędrzej Wójtowicz (kl. IV) Michała Borawski (kl. VI) Zofia Jabłonowska (kl. VI)

* Ogólnopolski Konkurs Logicznego Myślenia Gabriel Kalinowski (kl. IIa) – dyplom laureata Dominika Baliczek (kl. IIa) – dyplom wyróżnienia Gustaw Gabrylewski (IIa) – dyplom wyróżnienia Ada Pietraszewska (kl. III) – dyplom wyróżnienia Bartosz Suchocki (kl. III) – dyplom wyróżnienia Adam Chudek (kl. IIa) – dyplom wyróżnienia Wiktoria Brańska (kl. IIa) – dyplom wyróżnienia Iga Hajdukiewicz (kl. IIa) – dyplom wyróżnienia Natalia Bielecka (kl. III) – dyplom wyróżnienia Wiktoria Wróblewska (kl. III) – dyplom wyróżnienia Karol Janiuk (kl. VI) – dyplom wyróżnienia Radosław Sienkiewicz (kl. V) – dyplom wyróżnienia Zofia Jabłonowska (kl.VI) – dyplom wyróżnienia

* Ogólnopolski Konkurs Matematyczny Olimpiada Wiedzy Archimedes Plus Michał Borawski (kl.VI) – laureat I st. z wyróżnieniem Jędrzej Wójtowicz (kl. IV) – laureat I st. Natalia Bielecka (kl.III) – laureat I st. Oskar Skutnik (kl. III) – laureat II st. Bartosz Suchocki (kl. III) – laureat II st. Zofia Jabłonowska (kl. VI) – laureat II st. Karolina Rutkowska (kl. V) – laureat III st. Mateusz Dziatkowski (kl. V) – laureat III st. Adrianna Tyburska (kl. VI) – laureat III st. Paweł Kasabuła (kl. IV) – laureat IV st. Emilia Grynczel (kl. V) – laureat IV st. Tomasz Dąbrowski (kl. VI) – laureat IV st. Michał Karaszewski (kl. VI) – laureat IV st. Mikołaj Marzewski (kl. IV) – laureat V st.  

*Miejski Konkurs „Barwy Matematyki” organizowany przez MODM Adrianna Wójcik (kl. IIb) – nagroda Oskar Skutnik (kl. III) – wyróżnienie Wiktoria Skutnik (kl. I) - wyrożnienie  

*Miejski Konkurs Mały Matematyk organizowany przez MODM Natalia Bielecka (kl. III) – wyróżnienie

*Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Pangea W konkursie wyróżnili się uczniowie, którzy zakwalifikowali się do II etapu odbywającego się w Warszawie: Michał Borawski (kl. VI) Jędrzej Wójtowicz (kl. IV) Paweł Kasabuła (kl. IV)

*Konkurs ogólnopolski z języka angielskiego Pionier Wyróżnienia otrzymali: Wiktoria Przesmycka (kl. IV) – 7 miejsce Natalia Sawulska (kl. IV) – 14 miejsce Jedrzej Wójtowicz (kl. IV) – 15 miejsce

*Ogólnopolski Konkurs z Języka Angielskiego Galileo   Wyróżnienia otrzymali: Natalia Sawulska (kl. IV) Wiktoria Przesmycka (kl. IV)

*Konkurs ogólnopolski z języka angielskiego Odkrywca Wyróżnienie otrzymała: Natalia Sawulska (kl. IV) – 13 miejsce

*Ogólnopolski Konkurs ZUCH Tytuł laureata otrzymali: Oskar Skutnik (kl. III) – 1 miejsce Gustaw Gabrylewski (kl. IIa) – 3 miejsce Ada Zbroch (kl. III) – 4 miejsce Filip Pietraszewski (kl. III) – 4 miejsce Natalia Bielecka (kl. III) – 5 miejsce Gabriel Kalinowski (kl. IIa) – 6 miejsce Julia Winowska (kl. III) – 7 miejsce Karol Wróblewski (kl. IIb) – 8 miejsce Wiktoria Wróblewska (kl. III) – 8 miejsce Paweł Michałowski (kl. I) – 9 miejsce Michał Mociak (kl. IIa) – 11 miejsce

ZUCH - cd Kuba Żukowski (kl. IIb) – 12 miejsce Dominika Baliczek (kl. IIa) – 12 miejsce Filip Łuckiewicz (kl. III) – 12 miejsce Wiktoria Brańska (kl. IIa) – 13 miejsce Weronika Betiuk (kl. IIb) – 13 miejsce Bartosz Suchocki (kl. III) – 14 miejsce Hanna Marzewska (kl. IIa) – 15 miejsce Wanessa Borowik (kl. I) – 15 miejsce

*Ogólnopolski Konkurs Zuch Język Angielski Tytuł laureata otrzymali:  Amelia Kamińska (kl. IIb) – 8 miejsce Dominika Baliczek (kl. IIa) – 8 miejsce Paweł Michałowski (kl. I) – 11 miejsce Amelia Ambrożej (kl. I) – 11 miejsce Gustaw Gabrylewski (kl. IIa) – 12 miejsce Julia Winowska (kl. III) – 12 miejsce Adam Kalinowski (kl. I) – 13 miejsce Maja Bujalska (kl. I) – 14 miejsce Adela Zbroch (kl. III) – 14 miejsce Michał Roszko (kl. I) – 15 miejsce

*Ogólnopolska Olimpiada Olimpusek – treści zintegrowane Laureaci: Maja Bujalska (kl. I) – 6 miejsce w kraju Wiktoria Skutnik (kl. I) – 7 miejsce w kraju Paweł Michałowski (kl. I) – 7 miejsce w kraju Maksymilian Grynczel (kl. I) – 7 miejsce w kraju Aleksandra Dziemiańczuk (kl. I) – 7 miejsce w kraju Michał Roszko (kl. I) – 9 miejsce w kraju Mikołaj Krzewski (kl. I) – 11 miejsce w kraju Hanna Kondzior (kl. I) – 11 miejsce w kraju Dominik Chorzewski (kl. II a) – 11 miejsce w kraju Natalia Bielecka (kl. III) – 11 miejsce w kraju

cd Iga Haajdukiewicz (kl. II a) – 12 miejsce w kraju Gustaw Gabrylewski (kl. II a) – 12 miejsce w kraju Amelia Dębowska (kl. I) – 12 miejsce w kraju Amelia Kamińska (kl. II b) – 12 miejsce w kraju Karol Wróblewski (kl. II b) – 14 miejsce w kraju Weronika Betiuk (kl. II b) – 14 miejsce w kraju Julia Winowska (kl. III) – 14 miejsce w kraju Amelia Ambrożej (kl. I) – 14 miejsce w kraju Filip Leszczyński (kl. I) – 15 miejsce w kraju

*Ogólnopolska Olimpiada Olimpusek – język angielski Laureaci: Natalia Bielecka (kl. III) – 8 miejsce w kraju Gustaw Gabrylewski (kl. II a) – 11 miejsce w kraju Julia Winowska (kl. III) – 11 miejsce w kraju Filip Pietraszewski (kl. III) – 11 miejsce w kraju Bartosz Szyłkowski (kl. III) – 13 miejsce w kraju

*Ogólnopolski Konkurs „Panda Junior” Język angielski Gustaw Gabrylewski (kl. IIa) – 2 miejsce Julia Winowska (kl. III) – 3 miejsce Filip Pietraszewski (kl. III) – 8 miejsce Dominika Baliczek (kl. IIa) – 9 miejsce

*Ogólnopolski Konkurs „Panda Junior” – treści zintegrowane Natalia Bielecka (kl. III) -3 miejsce w Polsce Wiktoria Wróblewska (kl. III) - 6 miejsce w Polsce Oskar Skutnik (kl. III) - 6 miejsce w Polsce Julia Winowska (kl. III) – 8 miejsce w Polsce

*Ogólnopolski Konkurs Nauk Przyrodniczych Świetlik Nagrodę otrzymali: Michał Roszko (kl. I) Gabriel Kalinowski (kl. IIa) Iga Hajdukiewicz (kl. IIa) Aleksandra Chomczyk (kl. III) Julia Sacharczuk (kl. III) Wiktoria Wróblewska (kl. III)

Wyróżnienia otrzymali: Marcel Arendt (kl. I) Amelia Dębowska (kl. I) Maksymilian Grynczel (kl. I) Adam Kalinowski (kl. I) Paweł Michałowski (kl. I) Małgorzata Tomczak (kl. I) Dominika Baliczek (kl. II a) Mateusz Banasiuk (kl. II b) Wiktoria Brańska (kl. II a) Adam Chudek (kl. II a) Gustaw Gabrylewski (kl. II a)

Amelia Kamińska (kl. II b) Michał Mociak (kl. II a) Karolina Sokołowska (kl. II a) Adrianna Wójcik (kl. II b) Natalia Bielecka (kl. III) Filip Łuckiewicz (kl. III) Ada Pietraszewska (kl. III) Filip Pietraszewski (kl. III) Oskar Skutnik (kl. III) Julia Winowska (kl. III) Jan Zbroch (kl. III) Adela Zbroch (kl. III)

*Szkolny konkurs plastyczny "Dynia Halloween" Jędrzej Wójtowicz (kl. IV) - 1 miejsce Maciej Knaś (kl. IV) - 2 miejsce Beata Kiełczewska (kl. IV) – 3 miejsce Oskar Rutkowski (kl. IV) - 4 miejsce

*Ogólnopolski Konkurs Plastyczny „Podlasie Mi ta Ziemia jest nadroższa” Ada Pietraszewska (kl. III) * Międzyszkolny Konkurs Plastyczny „Czerwone na czerwonym” Wiktoria Wroblewska (kl. III)

*Wojewódzki Konkurs Plastyczny „W krainie wierszy Juliana Tuwima” Zuzanna Kozłowska (kl. IIb) – wyróżnienie *Międzyszkolny konkurs plastyczny „Rób aniołki z rozkoszą bo one szczęście przynoszą” Oliwia Prochor (kl. V) – 1 miejsce *Ogólnopolski Konkurs Fotograficzno – plastyczny „I love my city”  Alicja Gromada (kl.IIa) – wyróżnienie *Recytatorski Konkurs „Twórczość Jana Brzechwy słowem i pędzlem malowane”  Ewa Jankowska (kl. IIa) –wyróżnienie *Miejski Konkurs Poezji Dziecięcej „Złota Polska Jesień”  Gabriel Kalinowski (kl.IIa) –wyróżnienie

* Ogólnopolski Konkurs „Jestem kibicem z klasą” Mateusz Dziatkowski (kl.V) – 1 miejsce

*Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Jan Brzechwa Aleksandra Kowalczuk (kl. III) zdobyła I miejsce w konkursie

*Wojewódzki Konkurs Literacki „Sport, rodzina i ja” Natalia Jasińska (kl. V) – 1 miejsce Wyróżnienia otrzymali: Karol Janiuk (kl. VI) Mateusz Dziatkowski (kl. V) Mateusz Gładkowski (kl. V)

*Międzynarodowy Festiwal Piosenki „Super Mikrofon Radia Jard” Wyróżnienie otrzymali: Amelia Kamińska (kl.IIb) Gustaw Gabrylewski (kl.IIa) Natalia Bielecka (kl. III)

Międzyszkolny Festiwal Piosenki „Super mikrofon” organizowany przez Klub Rozrywki „Krąg” Gustaw Gabrylewski (kl.IIa) -wyróżnienie

Natalia Bielecka (kl. III) – 2 miejsce *Ogólnopolski Festiwal Kolęd i Pastorałek organizowany przez Jard  Natalia Bielecka (kl. III) – 2 miejsce  *Wojewódzki Festiwal Piosenki Wakacyjnej Natalia Bielecka (kl. III)– laureat

*Konkurs Recytatorski English Poems Wyróżnienie otrzymała Aleksandra Chomczyk (kl. III)  

*Miejski Konkurs Językowo – Plastyczny „Icons of Podlasie” Adrianna Wójcik (kl. IIb) -1 miejsce

*Międzyszkolny Konkurs Historyczny III miejsce zdobył: Karol Janiuk (kl. VI) Wyróżnienia otrzymali: Michał Borawski (kl. VI) Tomasz Dąbrowski (kl. VI)

*Ogólnopolski Konkurs Leon Laureaci: Adrianna Wójcik (kl. II b) – 5 miejsce Mateusz Banasiuk (kl. II b) – 8 miejsce Kuba Żukowski (kl. II b) – 8 miejsce Marcelina Gładkowska (kl. II b) – 10 miejsce

*Szkolny Turniej Szachowy Karol Janiuk (kl. VI) – 1 miejsce Gabriel Kalinowski (kl. II a)– 2 miejsce Aleksandra Chomczyk (kl. III)– 3 miejsce

*TURNIEJ TAŃCA O PUCHAR DYREKTORA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 47 W BIAŁYMSTOKU PAWEŁ MICHAŁOWSKI – AMELIA AMBROŻEJ – I MIEJSCE JAŚ MANCEWICZ - WIKTORIA SKUTNIK – I MIEJSCE GUSTAW GABRYLESKI – DOMINIKA BALICZEK – II MIEJSCE KAROL WRÓBLEWSKI – ZUZIA KOZŁOWSKA II MIEJSCE KUBA NOWIK – WIKTORIA BRAŃSKA – II MIEJSCE MATEUSZ DZIEMIAŃCZUK– MILENA SAWULSKA –II MIEJSCE ADAM CHUDEK – ZOSIA ONIŚKO – II MIEJSCE NIKOLA ZDRODOWSKA - MATEUSZ DZIATKOWSKI –II MIEJSCE MICHAŁ – KARASZEWSKI – KAROLINA RUTKOWSKA – II MIEJSCE OSKAR SKUTNIK – WIKTORIA WRÓBLEWSKA - II MIEJSCE

PAWEŁ KASABUŁA – NATALKA SAWULSKA – III MIEJSCE BARTEK BOGUSŁOWICZ – OLA KOWALCZUK – III MIEJSCE

*TURNIEJ O PUCHAR DYREKTORA MŁODZIEŻOWEGO DOMU KULTURY W BIAŁYMSTOKU MAKSYMILIAN GRYNCZEL – WIKTORIA SKUTNIK – I MIEJSCE NATALKA SAWULSKA – I MIEJSCE KAROL WRÓBLEWSKI – ZUZIA KOZŁOWSKA –II MIEJSCE MATEUSZ DZIEMIAŃCZUK – MILENA SAWULSKA – II MIEJSCE OSKAR SKUTNIK – WIKTORIA WRÓBLEWSKA – II MIEJSCE MATEUSZ DZIATKOWSKI – EMILIA GRYNCZEL – II MIEJSCE MICHAŁ KARASZEWSKI – KAROLINA RUTKOWSKA – II MIEJSCE

*Wojewódzki Konkurs na najpiękniejszą Palmę Wielkanocną Wyróżnienia otrzymali: Paweł Michałowski (kl. I) Hanna Kondzior (kl. I) Maja Rutkowska (kl. I) Iga Hajdukiewicz (kl. II a) Julia Gacuta (kl. II b)

*Szkolny Turniej Matematyczny „Zadania Mądrej Sowy 2014” kl. I- III I miejsce zdobyła kl. III w składzie: Natalia Bielecka Oskar Skutnik Mateusz Dziemiańczuk

*Szkolny Turniej Matematyczny „Zadania Mądrej Sowy 2014” kl. IV- VI I miejsce zdobyła klasa VI w składzie: Michał Borawski Karol Janiuk Tomasz Dąbrowski

*Szkolny Konkurs English Expert I miejsce zdobyli: Karol Janiuk (kl. VI) Mateusz Dziatkowski (kl. V) Mikołaj Marzewski (kl. IV) Julia Winowska (kl.III)

*Szkolny Konkurs Omnibus Nagrodę główną otrzymał: Filip Pietraszewski (kl.III) I miejsce – Natalia Bielecka (kl. III) II miejsce – Gabriel Kalinowski (kl. IIa) III miejsce – Adam Chudek (kl. IIa)

PROJEKTY EDUKACYJNE ROK SZKOLNY 2013/2014

„Części mowy oswojone” Projekt polegał na wykonaniu plakatu – mapy mentalnej prezentującej wszystkie poznane części mowy z podziałem na odmienne i nieodmienne. Brali w nim udział uczniowie klasy V PSP1.

„W świecie ‘Hobbita’” J.R.R.Tolkiena Projekt związany był z lekturą uzupełniającą, którą uczniowie klasy V czytali w II semestrze. Polegał na wykonaniu plakatu ilustrującego postać, wydarzenie z wybranej lektury. Druga części polegała na kilkuminutowej wypowiedzi, opisującej wygląd, cechy charakteru, zachowania danej postaci. Uczniowie pracowali w dwuosobowych grupach, aby ich zaangażowanie było jak największe i podział ról równomierny.

„Pisanka ortograficzna” Projekt realizowany był w kwietniu 2014 r. Związany był tematycznie ze świętami Wielkanocnymi. Brali w nim udział uczniowie klas IV-V PSP1. Projekt polegał na pokolorowaniu szablonu pisanki w dowolny sposób oraz wykonaniu wzorów w postaci wyrazów zawierających trudność ortograficzną (chodziło o wyrazy dotyczące Wielkanocy)

PROJEKT EDUKACYJNY DWUJĘZYCZNY „Wierszokleci czy poeci?” Polegał na napisaniu przez dzieci rymowanego wiersza jednostrofowego, składającego się z czterech wersów. Wiersze dotyczyły różnych kategorii tematycznych, np. miłość, przyjaźń, szkoła, przyroda, zwierzęta Najlepsze wiersze zostały przetłumaczone na język angielski i zebrane w zbiorku poetyckim. Tłumaczeń dokonają uczniowie posiadający najlepsze kompetencje językowe.

„Moja ulubiona książka” Projekt polegał na wykonaniu plakatu ilustrującego postać, wydarzenie z wybranej lektury. Druga części polegała na przygotowaniu ustnej prezentacji zachęcającej do przeczytania danej książki. Projekt trwał w II semestrze roku szkolnego 2013/14 . Brali w nim udział uczniowie klas IV-VI PSP1.

Projekt „Elves” Projekt zakładał użycie metody DIY (do it yourself) i miał na celu rozwijanie kompetencji i sprawności językowych. Uczniowie na lekcjach języka angielskiego wykonywali prace przewidujące zaangażowanie ich zmysłów i samodzielnej pracy twórczej. Mieli szansę gotować, piec oraz tworzyć szeroko pojętą sztukę. Projekt zakładał majsterkowanie, tworzenie z niczego, przetwarzanie, wykorzystanie niepotrzebnych skrawków i elementów. Uczniowie uczyli się kreatywności poznając w ten sposób nowe słowa w języku angielskim. Wykonywali pracę, która daje radość i uczy zaradności. Uczniom cały czas towarzyszył język angielski.

Projekt „Pen Pal” W projekcie brali udział wszyscy uczniowie klasy drugiej wymieniając listy z Amerykanami w zbliżonym wieku mieszkającymi w Flowery Branch, w stanie Georgia. Współpracę rozpoczęli nasi uczniowie pisząc, ozdabiając i w końcu, wysyłając list z sekretną wiadomością i zdjęciem klasowym. W krótkim czasie uzyskali odpowiedzi. Każdemu uczniowi przydzielony był pen pal. Korespondencja była regularna i systematyczna. Dzięki projektowi trwającemu całe drugie półrocze, uczniowie nawiązali nowe znajomości, wymienili się prywatnymi informacjami, zadawali pytania i czekali na odpowiedzi. A wszystko to odbywało się przy użyciu języka angielskiego. Wielu uczniów dołączyło do korespondencji zdjęcia i rysunki. Współpraca przebiegła pomyślnie.

Projekt „The Secret Garden” Na potrzeby projektu została wybrana lubiana przez dzieci książka „The Secret Garden” w wersji poziomowej, czyli z małą ilością słów. Nauczyciel przygotował rekwizyty, kopie lektury oraz plakaty potrzebne do wykonania projektów. Wokół projektu „The Secret Garden” stworzona została atmosfera tajemnicy i oczekiwania. Pracując przy projekcie uczniowie czytają po angielsku, tłumaczą proste zdania oraz odpowiadają na pytania. Systematyczne uzupełnianie plakatu przewodniego z bohaterami i ich cechami charakterystycznymi umożliwiło uczniom utrwalenie nowego słownictwa. Uczniowie przy pracy nad projektem wykonali mapy mentalne oraz plakaty. Jako podsumowanie projektu uczniowie wykonali zielnik z roślinami z powieści. W ramach projektu uczniowie obejrzeli ekranizację powieści o tym samym tytule.

Przygotowanie do certyfikatu YLE Projekt ma na celu przygotowanie uczniów do certyfikatu językowego Cambridge na poziomie Movers. Uczniowie realizują przygotowanie w ramach umiejętności językowych. Pierwsza umiejętność na której skupiono uwagę to czytanie ze zrozumieniem i opowiadanie na pytania zamknięte. Uczniowie otrzymują wskazówki od nauczyciela, jak trafnie udzielać odpowiedzi oraz uczą się technik czytania. Uczniowie pracują samodzielnie czytając długi tekst i zaznaczając odpowiedzi na karcie. Następnie zadania i odpowiedzi są wspólnie analizowane. Projekt przewiduje kontynuację.

Fantastic Creatures Dwujęzyczny projekt językowy "Fantastic Creatures" w wykonaniu klasy 2b trwał ponad miesiąc i został podsumowany wystawą pięknych ilustracji fantastycznych stworów wraz z opisem w języku angielskim. Uczniowie klasy 2b nadali imiona swoim wymyślonym zwierzętom oraz umieścili je w odpowiednim środowisku naturalnym. Projekt jest podsumowaniem programu dwujęzyczności w Prywatnej Szkole Podstawowej nr 1 w zakresie przyrody.

Projekt edukacyjny „Deep Sea Creatures” Uczniowie mieli tydzień na przygotowanie plakatu i krótkiej notatki na temat wybranego stworzenia. W wyznaczonym czasie odbywały się konsultacje, mające ułatwić dzieciom poprawne wykonanie zadania. W określonym terminie uczniowie zaprezentowali swoje prace na forum klasy. Ostatnim elementem projektu był drużynowy mini quiz przeprowadzony przez nauczyciela w oparciu o informacje zaprezentowane przez uczniów. Projekt został zrealizowany na przełomie I i II semestru roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV.

Projekt edukacyjny „Our colours” W wyznaczonym dniu uczniowie klasy I mieli wspólnie przygotować plakat prezentujący kolorystykę oczu i włosów członków swojej klasy. Po wspólnym powtórzeniu istotnych zwrotów uczniowie indywidualnie prowadzili ankietę zadając pytania What colour eyes/hair have you got? Następnie uczniowie wspólnie z nauczycielem zweryfikowali rezultaty swoich ankiet, ustalili faktyczną liczbę osób posiadających zielone, niebieski oczy itd. i przygotowali diagram blokowy.

Projekt edukacyjny „My parents’ job” Projekt został zrealizowany w pierwszym semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV. Projekt polegał na wykonaniu plakatu ilustrującego zawód wykonywany przez jednego z rodziców oraz dołączeniu do niego krótkiego opisu charakteryzującego dane zajęcie.

Projekt edukacyjny „Our town” Uczniowie klasy I wspólnie przygotowali makietę miasteczka. Po utrwaleniu istotnych zwrotów uczniowie indywidualnie wykonali domy/szkoły/sklepy/kina itp. Następnie uczniowie wspólnie z nauczycielem umieścili budynki na przygotowanej ulicy i utrwalali zwroty przez opisywanie budynków, zgadywanie właścicieli budynków itp. Uczniowie opisywali ulice, przy których mieszkają wskazując znajdujące się tam budynki.

Projekt edukacyjny „My town” Projekt został zrealizowany w drugim semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV. Projekt polegał na wykonaniu plakatu w formie mapy przedstawiającego najbliższe otoczenie (dzielnicę, miasteczko). Szkic był opatrzony legendą oraz opisem.

„Vegetables and fruit” W wyznaczonym dniu uczniowie klasy I wspólnie przygotowywali prace przedstawiającej owoce i warzywa rosnące pod ziemią i nad ziemią. Po wspólnym powtórzeniu istotnych zwrotów uczniowie indywidualnie przyporządkowywali i rysowali owoce i warzywa w odpowiednich kategoriach (rosnące nad i pod ziemią). Następnie uczniowie opisywali swoje projekty nazywając owoce i warzywa, licząc je, określając dominujące kolory i wybierając ulubione owoce i warzywa.

„My favourite singer” Uczniowie klasy IV mieli tydzień na przygotowanie plakatu i piosenki. W wyznaczonym czasie odbywały się konsultacje, mające ułatwić dzieciom poprawne wykonanie zadania. W określonym terminie uczniowie zaprezentowali swoje prace na forum klasy. Po każdej prezentacji uczniowie słuchali utworu i uzupełniali luki w tekście piosenki. Następnie odbyło się głosowanie na najbardziej interesujący tekst piosenki (The most interesting lyrics)

„A strange snowman” Projekt został zrealizowany w drugim semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV. Projekt polegał na wykonaniu plakatu prezentującego sylwetkę ulubionego piosenkarza/piosenkarki oraz przeprowadzeniu ćwiczenia (gap filling) w oparciu o jeden utwór idola.

„My first English book” Projekt został zrealizowany w drugim semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV. Projekt polegał na cyklicznym czytaniu jednego z rozdziałów książki pt. William Tell and Other Stories będące zbiorem krótkich opowiadań w formie komiksów (William Tell, Tom Blood, Lord Bao and the Stone, King Matthias and the Good Shepherd, Lady Godiva).W oparciu o tekst uczniowie wykonywali 3-4 zadania sprawdzające zrozumienie treści oraz znajomość najistotniejszych zwrotów i słów.

Projekt edukacyjny „Best Teammate” Projekt został zrealizowany w II semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas I. Projekt polegał na przystąpieniu do sztafety językowej. Klasa została podzielona na pary. Uczniowie wykonywali w swoich grupach zadania językowe.

Projekt edukacyjny „English speaking countries” Projekt został zrealizowany w drugim semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV. Po cyklu lekcji dotyczących kultury krajów anglojęzycznych uczniowie zostali podzielenie na 3-4-osobowe grupy. Każda grupa wylosowała jeden kraj anglojęzyczny. W przeciągu tygodnia uczniowie mieli zgromadzić informacje uwzględniające najistotniejsze fakty, tj. stolica, flaga, symbol, ciekawostki geograficzne i zabytki. W wyznaczonym dniu uczniowie wykonali plakat, dzieląc się pracą i wspólnie dokonując selekcji informacji.

„How do the plants grow?” Projekt był realizowany w ramach dwujęzycznych zajęć z przyrody. Dzieci zostały zapoznane ze słownictwem. Wykonaliśmy zdjęcia twarzy uczniów, tak aby umieścić je na pojemnikach, w których następnie zasadziliśmy owies (w rezultacie powstały doniczki, w których owies imitował włosy konkretnego ucznia). Wspólnie zasadziliśmy owies określając czynniki wpływające na obfity wzrost rośliny. Co pewien czas obserwowaliśmy jak rośnie owies i ilustrowaliśmy to w dzienniczkach.

Projekt „Zaadoptuj rzekę” – dwujęzyczny projekt ekologiczny Projekt został zrealizowany w drugim semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV-VI. Był on wynikiem wspólnej pracy nauczycieli języka angielskiego oraz przyrody. Uczniowie mieli 3 tygodnie na przygotowanie plakatu prezentującego w formie graficznej angielski idiom o wodzie. W wyznaczonym czasie odbywały się konsultacje, mające ułatwić dzieciom poprawne wykonanie zadania – uczniowie wyszukiwali idiomy zarówno polskie jak i angielskie oraz dokonywali ich selekcji. W określonym terminie prace zostały zebrane. Jury, w skład którego wchodzili organizatorzy projektu oraz nauczyciele szkoły podstawowej, wybrało zwycięzców biorąc pod uwagę poprawność językową projektu, estetykę wykonania oraz zaangażowanie uczniów.

eTwinning 2013/2014 Szkoła wzięła udział w międzynarodowym projekcie eTwinning zatytułowanym „Let’s Sing”, w trakcie którego uczniowie dzielili się nagraniami ulubionych piosenek. Otrzymaliśmy odznakę jakości  Od września 2014 rusza kolejny projekt zatytułowany „Primary Schools Go Global 2014-15”  we współpracy ze szkołą z Indii oraz 8 szkołami i przedszkolami z Europy (Portugalia, Bułgaria, Polska, Litwa).

Spring flowers Uczniowie zbierali wiosenne kwiaty i zioła oraz szukali ich angielskich nazw oraz informacji, które zaprezentowali w formie zielnika.

Fantastic creatures Przygotowaniem do projektu były poniedziałkowe dwujęzyczne zajęcia z przyrody dotyczące zwierząt, środowiska, w którym żyją oraz części ciała zwierząt. Po miesięcznym przygotowaniu uczniowie stworzyli fantastyczne stwory wykorzystując poznane słowa i zwroty, które następnie zaprezentowali w formie wystawy.

Summer reading Każdy uczeń klasy 2b wybrał jedną książkę w wersji oryginalnej, a po jej przeczytaniu napisał jej krótki opis z uzasadnieniem wyboru oraz listą słówek poznanych w trakcie lektury. Prezentacja książek miała miejsce 16 czerwca 2014 roku w trakcie zajęć dwujęzycznych, a projekt będzie kontynuowany zarówno w trakcie wakacji, jak również w roku szkolnym 2014/2015.

„Rodzic z pasją” CEL GŁÓWNY PROJEKTU: nawiązanie aktywnej współpracy z rodzicami CELE SZCZEGÓŁOWE: - umożliwienie rodzicom prezentacji swoich pasji i zainteresowań - rozbudzanie w uczniach miłości do sztuki, techniki, podróżowania, nauki języków, sportu, motoryzacji, kolekcjonerstwa i zbieractwa, turystyki, krajoznawstwa - czerpanie radości ze wspólnego przebywania ze sobą - poznawanie pasji swoich rodziców - przełamywanie lęków przed nawiązywaniem współpracy ze szkołą - poznawanie różnych sposobów prezentacji ciekawych tematów - zaszczepianie w uczniach postaw społecznych - doświadczanie niezwykłych i emocjonujących przeżyć

Mój wernisaż CEL GŁÓWNY PROJEKTU: wzbogacanie wiedzy uczniów o sztuce i możliwość prezentowania swoich wytworów przed swoimi kolegami i koleżankami CELE SZCZEGÓŁOWE: - zapoznanie z zasadami organizacji wernisażu - budzenie zainteresowania sztuką - kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym - uświadomienie znaczenia kultury i sztuki w życiu człowieka - przygotowanie pytań do artysty - przygotowanie poczęstunku - przygotowanie oprawy muzycznej - przeprowadzenie wywiadu z artystą - czerpanie radości z osiągniętego sukcesu - czerpanie radości z możliwości zaprezentowania swoich prac - czerpanie radości ze wspólnego przebywania z innymi

Będę uczniem klasy IV Cel główny : Ułatwienie uczniom przejścia z I etapu edukacyjnego do II etapu Cele szczegółowe: Zapoznanie uczniów klasy III z nauczycielami uczącymi w klasach IV-VI Przeprowadzenie lekcji przez nauczycieli II etapu edukacyjnego Zaznajomienie uczniów z planem lekcji klasy IV i nowymi przedmiotami Poznanie podręczników obowiązujących w klasie IV i zeszytów przedmiotowych Ćwiczenia praktyczne w samodzielnym pakowaniu plecaków zgodnie z planem lekcji na dany dzień

Projekt Kinomaniacy Dnia 6 maja zrealizowany został projekt Kinomaniacy. Projekt zrealizowany został przez klasę I, pod nadzorem wychowawcy klasy – Elwiry Sztejter. Projekt miał na celu przybliżenie odpowiednich zachowań podczas pobytu w miejscach publicznych. Klasa I sporządziła Kodeks Wzorowego Kinomaniaka, następnie stworzyła salę kinową w swojej klasie na podstawie ilustracji różnych sal kinowych. Uczniowie mogli poznać różne rodzaje kina. Uczniowie zapoznani zostali z rodzajami filmów. Na zakończenie klasa I obejrzała film z zachowaniem wcześniej ustalonych zasad wzorowego kinomaniaka.

Nasze Pasje Dnia 4 kwietnia o godzinie 10.00 odbyła się realizacja projektu ,,Nasze Pasje” zorganizowanego przez Elwirę Sztejter wychowawcę klasy I w Prywatnej Szkole Podstawowej nr 1 Białymstoku. Uczestnikami projektu byli uczniowie klasy I. W realizacji projektu udział wzięła cała klasa. Wszyscy uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności. Uczestnicy projektu zaprezentowali swoje umiejętności między innymi z zakresu tańca, śpiewu, malarstwa, sportu. Uczniowie klasy I wykazali się umiejętnością współpracy w grupie. Cel główny jakim było udowodnienie, że warto mieć jakieś pasje, które stymulują ciągły rozwój, wpływają na ubogacenie życia ludzkiego został zrealizowany.

Projekt Ortografitii Dnia 26 maja zrealizowany został projekt Ortografitii. Projekt zrealizowany został przez klasę I, pod nadzorem wychowawcy klasy – Elwiry Sztejter. Projekt miał na celu przybliżenie zasad pisowni, oraz zasad ortograficznych wyrazów z : ż, rz, h, ch, u, ó. Klasa I sporządziła Kodeks Zasad Poprawnej Pisowni, następnie pracując w grupach ułożyła wiersze z wybranymi wyrazami z : ż, rz, h, ch, u, ó. Po stworzeniu wierszy, uczniowie przygotowali ilustrację i krótką inscenizację do swoich utworów.

W krainie baśni Dnia 17 lutego zrealizowany został projekt ,,W krainie baśni”. W projekcie wzięli udział uczniowie klasy I Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 1 w Białymstoku. Celem projektu było zapoznanie uczniów z różnymi baśniami oraz z ich autorami. Uczniowie po zapoznaniu z utworami tworzyli książeczki z ilustracjami oraz próbowali stworzyć inne zakończenia baśni. W ramach projektu dzieci stworzyły prezentacje multimedialne autorów baśni wykorzystując do tego program Paint oraz Power Point.

Projekt „Klasowy album” W projekcie wzięła udział klasa IV na lekcjach informatyki. Celem projektu było zapoznanie uczniów z różnymi metodami prezentacji fotografii i ich obróbką. Uczniowie samodzielnie utworzyli film w programie Photo Story składający się ze zdjęć wykonanych podczas zajęć informatyki w ogrodzie szkolnym. Poznali podstawowe narzędzia obróbki zdjęć, nagrywali własną narrację oraz dodawali wybrany podkład muzyczny. Ostatnim zadaniem była prezentacja wykonanego pokazu multimedialnego na forum klasy.

Komiksowo "Komiksowo” to projekt łączący w sobie elementy edukacji kulturalnej, kreatywnej twórczości i zabawy. Uczniowie mogli się dowiedzieć jak „od podstaw” powstaje komiks. Każdy utworzył swój własny komiks, będący odzwierciedleniem ich codziennego życia, postrzegania rzeczywistości oraz marzeń. Prace zostały wydrukowane. Najlepsze prace zostały wywieszone na gazetce w sali komputerowej. Udział w projekcie pozwolił uczniom dostrzec, że istnieją alternatywne formy spędzania czasu, a kultura leży w zasięgu ręki. Co więcej, że kulturę można tworzyć samemu! W projekcie brali udział uczniowie klasy V PSP1 na lekcjach informatyki.

Multimedialny słownik języka angielskiego Projekt został zrealizowany na lekcjach informatyki w klasie VI. Zadaniem uczniów było wykonanie multimedialnego słownika polsko-angielskiego zawierającego słownictwo z danej kategorii tematycznej. Słownik łączy w sobie grafikę, tekst oraz dźwięki. Uczniowie zamieścili słowa i zwroty w języku polskim oraz ich tłumaczenie na język angielski, dopasowali odpowiednie obrazki. Dodatkowo umożliwili odsłuchanie słów bądź zwrotów z poprawną wymową w języku angielskim. Projekt, pozwolił uczniom doskonalić umiejętności językowe.

Nasza klasa i statystyka Projekt adresowany był do uczniów klasy VI . Cele: - uczniowie rozumieją potrzebę zbierania danych statystycznych -zainteresowanie uczniów statystyką Sposób realizacji: Uczniowie przeprowadzili ankietę wśród swoich kolegów i koleżanek z klasy. Ankieta zawierała pytania dotyczące nas samych, naszych zainteresowań. Następnie uczniowie zebrali te informacje w tabele i narysowali wykresy słupkowe. Po tygodniu odbyła się prezentacja przygotowanych plakatów.

Liczby dziesiętne wokół nas Projekt adresowany był do uczniów klasy IV . Cele: - rozwijanie umiejętności zastosowania wiedzy z działu „Liczby dziesiętne” i odkrywania zastosowań matematyki w życiu codziennym, -korzystanie z różnych źródeł informacji. Sposób realizacji: Uczniowie mieli tydzień na przygotowanie plakatu. Na lekcji prezentowali swoje prace.

Matematyka w Power Point Projekt adresowany był do uczniów klas IV - VI. Cele: - utrwalenie wiadomości z omówionych działów, - korzystanie z różnych źródeł informacji np. z internetu. Sposób realizacji: Uczniowie w ciągu 3 tygodni przygotowywali prezentację w Power Point. Na lekcji prezentowali swoje prace. Tematy prezentacji do wyboru: -Ułamki zwykłe -Pola i obwody figur -Figury geometryczne -Ułamki dziesiętne -Równania

W naszej szkole uczniowie osiągają liczne sukcesy dzięki swej ciężkiej pracy, ale również nie brakuje im rozrywki.

DRODZY UCZNIOWIE, JESTEŚMY Z WAS DUMNI! ŻYCZYMY DALSZYCH SUKCESÓW.