Jak funkcjonuje nasza szkoła ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego nie należy się bać rodziców?
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Organizacja nauczania indywidualnego
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Szkoła jako środowisko pracy nauczyciela
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
Edukacja przed zakrętem Nowelizacja ustawy o sytemie oświaty Irena Dzierzgowska Październik 2003 Dwie perspektywy.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Rada Rodziców jako organ szkoły
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Izabela Kołodziejczyk
„Szkolne Centrum Nauki”
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Przedstawianie innym organom (radzie szkoły, radzie pedagogicznej, dyrektorowi) wniosków i opinii w sprawach dot. szkoły Możliwość redagowania i wydawania.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
RODZICE W SZKOLE.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie dualne.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Zmiany w ramowych statutach: 1
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

Jak funkcjonuje nasza szkoła ?

Spis treści Szczypta historii Akty prawne Najważniejsze organy w szkole Komu podlega szkoła Unia Europejska a nasza szkoła

Szczypta historii Szkoła w Lubowidzu powstała w 1918r. Jako szkoła (lokal) powstała dopiero w 1936r. Była to jedna z największych szkół w okolicy. Jeśli ktoś chciał pójść do szkoły średniej np. z Bądzyna to musiał uzupełnić wiedzę w tej placówce. Gimnazjum powstało 1Września 1999r. Jako ZSL szkoła w Lubowidzu funkcjonuje od 1 Września 2011r. Powrót

Akty prawne regulujące pracę szkoły Konstytucja – szczególnie Art. 70 - każdy ma prawo do nauki, do 18 roku życia nauka jest obowiązkowa - sposób wykonywania obowiązku szkolnego określa ustawa, nauka w szkołach publicznych jest bezpłatna, - rodzice mają wolność wyboru szkoły innej niż publicznej, - obywatele i instytucja mają prawo zakładać szkoły, warunek zakładania szkoły określa ustawa - władze publiczne zapewniają obywatelom równy i powszechny dostęp do edukacji. Ustawy: Ustawa o systemie oświaty - 7.09.1991 r. Ustawa „Karta Nauczyciela”- 26.01.1982 r. Ustawa o systemie informacji oświatowej- 19.02.2004 Ustawa o kulturze fizycznej - 19.01.1996 r. Powrót

Dokumenty warunkujące Funkcjonowanie szkoły Statut szkoły Zasady oceniania zachowania

Najważniejsze organy w szkole Dyrektor Rada pedagogiczna Rada rodziców

Dyrektor Dyrektor – kieruje działalnością szkoły i reprezentuje ją na zewnątrz, przewodniczy radzie pedagogicznej i realizuje jej uchwały, kontroluje pracę nauczycieli (może ich zwolnić lub zatrudnić), opiekuje się uczniami, dysponuje środkami finansowymi szkoły, przyznaje nagrody i wymierza kary. Powrót

Rada pedagogiczna Rada pedagogiczna – (skład: dyrektor + wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole) zatwierdza plan pracy szkoły, podejmuje uchwały w sprawie promocji bądź wykreśleniu uczniów, przygotowuje projekt statutu szkoły. Powrót

Rada rodziców Rada rodziców – (tworzą ją wybrani rodzice z trójek klasowych ) może wystąpić do innych organów szkoły z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły. Powrót

Statut szkoły Dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły określa m.in. poziom wykształcenia, jaki szkoła zapewnia absolwentom, cele i zadania pracy dydaktyczno-wychowawczej, zakres kompetencji organów funkcjonujących w szkole, zadania nauczycieli oraz innych pracowników, a także prawa i obowiązki uczniów. Statut uchwala rada szkoły na podstawie projektu przygotowanego przez radę pedagogiczną. Statut naszej szkoły zawiera informacje: Cele i zadania zespołu szkół, Organy szkoły i ich zadania, O pracownikach zespołu szkół, Uczniach i Rodzicach Powrót

Zasady oceniania zachowania Zachowanie wyjściowe poprawne. Uczeń zyskuje na start 100 pkt. (szkoła podstawowa) , 200 pkt. (szkoła gimnazjalna). Zachowanie może ulec zmianie na lepsze lub gorsze , w zależności czy uczeń zdobędzie więcej punktów na „+” lub „-”. Więcej na ten temat w odnośniku. Powrót

Unia Europejska A nasza szkoła

Projekty Unijne w naszej szkole „ABC – nauki” „Na własne konto” „Równać szanse”

ABC - nauki Cel projektu: Celem głównym projektu jest wsparcie w okresie realizacji projektu indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III szkół podstawowych w gminie Lubowidz, dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych. Po przeprowadzeniu wywiadu wyszło że u 65% uczestników poprawiły się umiejętności w zakresie zajęć na jakie się zapisał. Myślę że ten projekt wypadł bardzo dobrze. Powrót

Na własne konto Cel projektu: nauka i poprawienie umiejętności uczestników w zakresie ekonomi, bankowości jak i także pracy w grupie (projekt przeznaczony wyłącznie dla klas I – III gimnazjum). Uczestnicy mieli okazję spotkać się z przedsiębiorcą, zrobić z nim wywiad. Poznali też bliżej giełdę, działanie banku jak i także funkcje pieniądza. Po przeprowadzeniu wywiadu uzyskano informacje, że u 75% uczestników poprawiły się umiejętności w zakresie zajęć na jakie się zapisał. Myślę że ten projekt wypadł świetnie. Powrót

Równać szanse Obecnie realizowany jest projekt unijny w gimnazjum pod nazwą „Równać szanse” w ramach tego projektu są realizowane zajęcia z : Kreatywności Polskiego Angielskiego Fizyki Informatyki Chemii Wszystkie zajęcia służą rozwojowi intelektualnemu uczestników. Po przepytaniu uczestników poszczególnych projektów stwierdza się duże zainteresowanie i chęć chodzenia na te zajęcia i pogłębiania wiedzy. Powrót

Fundusze Unijne Pieniądze z Unii Europejskiej przeznaczane są na finansowanie realizacji projektów: zajęć dodatkowych pozalekcyjnych dla uczniów dobrych i słabych i zakup sprzętu i pomocy dydaktycznych. Na organizację wycieczek jedno i kilkudniowych, oraz na kursy i warsztaty doszkalające dla nauczycieli.

Komu podlega szkoła i kto ją finansuje ?

Finanse Płatnikiem wszystkich pracowników szkoły jest Urząd Gminy w Lubowidzu. Pensje pracowników przelewane są na konta bankowe (albo na indywidualne konta pracowników albo do odbioru w kasie Banku spółdzielczego w Lubowidzu).

Komu podlega szkoła Szkoła podlega w całości gminie. Gmina finansuje działania szkoły i nadzoruje (finanse, zatwierdza zatrudnianie pracowników, zaplecze dydaktyczne). Powrót

Jakub Kubkowski Norbert Kalinowski Damian górski KONIEC Wykonali :