Lotnisko na Dajtkach
Trochę historii.... Po zakończeniu wojny, na podolsztyńskim lotnisku Dajtki utworzony został Ćwiczebny Ośrodek Szkolenia Szybowcowego. Miał on szkolić świeżo "upieczonych" do kategorii pilota szybowcowego. Ośrodek ten zgromadził sympatyków lotnictwa, którzy w dniu 27 sierpnia 1946r. powołali do życia Aeroklub Olsztyński. Pierwszym prezesem został płk. Krzysztof Koral, a kierownikiem Władysław Kondratowicz.
W 1949 roku zorganizowano w Olsztynie kurs akrobacji samolotowej na samolotach Kadet i Szczygieł.
W pierwszych latach powojennych brakowało odradzającemu się lotnictwu sprzętu i doświadczonej kadry instruktorskiej. Zaczynano szkolenie na poniemieckim sprzęcie, a instruktorami byli nierzadko powracający do kraju lotnicy z Polskich Sił Powietrznych na Zachodzie. Do Olsztyna trafili dwaj z nich: Lech Dunajewski i Wacław Bernatowicz - piloci polskich dywizjonów z Anglii.
Dwupłatowce Aeroklubu Warmińsko - Mazurskiego
Aeroklub Warmińsko - Mazurski dysponuje oprócz najnowocześniejszej w Polsce bazy i zaplecza administracyjno - hangarowego, także z utwardzonym i oświetlonym pasem startowym i wyremontowanym pasem trawiastym. Oba pasy wykonane są w najnowszej technologii gwarantującej ich trwałość i zapewniającej bezpieczeństwo startów i lądowań.
Eurocopter Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie Eurocopter Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie. Maszyna warta jest 22 mln zł. Może latać przy złej widoczności i nocą. Wyposażony jest w kamerę termowizyjną, kardiomonitor, respirator, pompy infuzyjne i defibrylator
szybowiec nad jeziorem
Szybowce potrafią osiągać maksymalne prędkości 350km/h, można na nich wykonywać jednorazowo przeloty o długości nawet 2000km, a rekord świata wysokości znajduje się gdzieś w okolicach 14000m. Rekordy czasu przebywania w powietrzu dawno przekroczyły wartość 24 godzin.
Źródło: forum lotnicze spotter Plik EPOD from air.jpg w Wikimedia Commons www.samolotypolskie.pl www.aeroklub.olsztyn.pl Opracował: Jakub Sobeczek