Zadanie TIK z Zasad Kodeksu 2.0 Monika Kaźmierczak - Wróblewska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
Advertisements

D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
KODEKS 2.0 ZESPOŁU SZKÓŁ W RZEPEDZI
KODEKS 2.0.
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Jak bezpiecznie korzystać
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
KOMUNIKUJMY SIĘ.
DEBATA SZKOLNA. DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 ZASADA 1. Jeśli zauważę u jakiegoś internauty przejawy nietolerancji, natychmiast zrywam kontakty i ostrzegam.
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Bezpiecznym w sieci być!
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Bezpieczny internet.
Bezpieczeństwo w SiECi
Zasady bezpiecznego Internetu
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
TARGI
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Szkolny Kodeks 2.0.
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE czyli TIK W NASZEJ SZKOLE.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Bezpieczny internet.
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Przygotowała Julia Töppich klasa VIa
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Kodeks 2.0 Przygotowali: Paweł Sandulski Piotr Romaniak.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
czyli o kulturze w Internecie
Niezależność i pluralizm mediów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Kodeks 2.0 Klasa VI c. Kodeks 2.0 Nauczyciele i uczniowie korzystają ze sprzętu multimedialnego w czasie lekcji i kół zainteresowań.
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Dzień Bezpiecznego Internetu
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
DEBATA KODEKS 2.0.
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Kodeks klasowy klasa IIIa.
Zapis prezentacji:

Zadanie TIK z Zasad Kodeksu 2.0 Monika Kaźmierczak - Wróblewska „Komunikujemy się poprzez pocztę elektroniczną oraz telefon komórkowy wg ustalonych zasad.” Zadanie TIK z Zasad Kodeksu 2.0 Monika Kaźmierczak - Wróblewska

TELEFON KOMÓRKOWY 1. Uczniowie przynoszą do szkoły telefony komórkowe, odtwarzacze i inny sprzęt elektroniczny na własną odpowiedzialność. 2. Telefon komórkowy nie może być włączony na lekcjach, można korzystać z niego wyłącznie w czasie przerw. 3. Nie wolno filmować i fotografować nauczycieli, uczniów oraz innych pracowników szkoły bez ich wiedzy i zgody. 4. Nie wolno nagrywać przebiegu lekcji bez zgody nauczyciela prowadzącego.

NA LEKCJI BEZ TELEFONU… Dzwoniący telefon rozprasza nie tylko nauczyciela, ale pokazuje, że uczeń nie zna podstawowych norm zachowania nie tylko w szkole, ale również nie szanuje nauczyciela i swoich kolegów.

NAUCZYCIELE CZĘSTO PODAJĄ SWÓJ NUMER TELEFONU KOMÓRKOWEGO… Nauczyciel nie ma obowiązku podawać uczniom swojego numeru telefonu… Sprawia nam i naszym rodzicom po prostu dużą uprzejmość, która ułatwia bardzo komunikację w sytuacjach nagłych. Obowiązują jednak pewne zasady określające porę, w jakiej nauczyciela wypada niepokoić swoim telefonem. Możemy dzwonić między 10:00 rano a 18:00, telefonowanie po godzinie 20:00 jest niewskazane. Nie na miejscu jest dzwonienie w niedziele i dni świąteczne. Wykorzystujmy ten numer tylko w ważnych sprawach, które wypadły nagle i muszą być natychmiast rozwiązane!

Z NAUCZYCIELEM MOŻEMY SIĘ KONTAKTOWAĆ POCZTĄ ELEKTRONICZNĄ… jeżeli nauczyciel wyrazi na to zgodę i poda nam swój adres e – mailowy Powinieneś posługiwać się kontem, w którym nazwą użytkownika jest Twoje imię i nazwisko, a nie nick czy pseudonim. (Trudno jest zidentyfikować takiego nadawcę i nauczyciel może wiadomość usunąć przed przeczytaniem). Tekst samego e-maila musi być zgodny z podstawowymi zasadami dobrego wychowania. E - mail zaczynamy zwrotem grzecznościowym: Szanowna Pani lub Szanowny Panie. E - mail zawsze należy podpisywać imieniem i nazwiskiem, nawet jeśli jako nazwa użytkownika wyświetla się imię i nazwisko, to pod listem należy je także podać.

„DBAJ O E-MAIL BLIŹNIEGO SWEGO, JAK E-MAIL SIEBIE SAMEGO”

Etyczne kodeksy komunikowania w szkolnej praktyce: Zasada prawdy – dokładanie wszelkich starań, by przekazywane informacje były zgodne z prawdą, sumiennie i bez zniekształceń relacjonowały fakty w ich właściwym kontekście, a w razie rozpowszechniania błędnej informacji dbałość o to, by niezwłocznie dokonano ich sprostowania. Zasada obiektywizmu – przedstawianie rzeczywistości niezależnie od swoich poglądów, rzetelne relacjonowanie różnych punktów widzenia. Zasada oddzielania informacji od komentarza – wypowiedź ma umożliwiać odbiorcy odróżnianie faktów od opinii i poglądów. Zasada uczciwości – działanie w zgodzie z własnym sumieniem, nieuleganie wpływom, nieprzekupność, odmowa działania niezgodnego z przekonaniami.

Etyczne kodeksy komunikowania w szkolnej praktyce: Zasada szacunku i tolerancji – poszanowanie ludzkiej godności, praw, dóbr osobistych, a szczególnie prywatności i dobrego imienia. Zasada pierwszeństwa dobra odbiorcy – podstawowe prawa czytelników, widzów i słuchaczy powinny być nadrzędne wobec redakcji, dziennikarzy, wydawców, producentów i nadawców. Zasada wolności i odpowiedzialności – wolność mediów nakłada na nie odpowiedzialność za treść i formę przekazu oraz wynikające z tego konsekwencje.

„Etyczne kodeksy komunikowania wyrastają z szacunku do praw człowieka, do prawdy, zasady wspólnego dobra i świadomości roli mediów w naszym życiu”.

Szczególnie na płaszczyźnie komunikacji internetowej przydatny okazać się może zbiór zasad opracowany za S. Millerem przez H. i T. Zgółków, którzy precyzują mailową etykietę następująco: - e-maile formułuj jasno i zwięźle, uwzględniając potrzeby adresatów; - zwracaj uwagę na poprawność pisowni i gramatykę, - otrzymane wiadomości traktuj jako poufne; - nigdy nie zakładaj, że e-mail, który wysyłasz, pozostanie poufny;

- nie przejmuj się zbytnio wiadomościami, w których napisano: prześlij to do wszystkich swoich znajomych; - czytaj instrukcje – poznawaj możliwości swojego programu, poczty elektronicznej oraz kulturę Internetu; nie bądź jednak nieuprzejmy wobec tych, którzy wiedzą mniej; - pomyśl dwa razy, zanim klikniesz na send (wyślij); - nie wszystkie wiadomości wypada przekazywać za pomocą e-maila. Pamiętaj: Poczta elektroniczna jest światem rzeczywistym.

Źródło: http://e-lekcje. org/pomoce-naukowe/etyczna-komunikacja