Medialna rzeczywistoŚĆ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Korzyści wynikające z korzystania z internetu.
Advertisements

Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Program Bezpieczeństwo w sieci
Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
Prawa Dziecka Co to są prawa???
Dlaczego edukacja medialna?
Wykonał : Jakub Świątkowski
Subkultury medialne i internetowe
Szczęście.
Telewizja.
Twój przyjaciel czy wróg?
Konferencja „W trosce o rodzinę” r.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Telewizja, komputer, Internet
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Edukacja medialna.
CZAS WOLNY DZIECKA.
Życie nastolatka.
Czy autorytety są nam potrzebne
Czy autorytety są nam potrzebne?
Mass media, publikatory
Fenomen Internetu (nieprzebrane źródło informacji)
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Bezpieczny Internet "Bezpieczeństwo w Internecie
Kwiecień 2014 r. Debata.
1. Strona tytułowa Strona tytułowa 2. Spis treści Spis treści 3. Słowo wstępu Słowo wstępu 4. Prawo do informacji publicznej Prawo do informacji publicznej.
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Problemy współczesnej młodzieży
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
W ramach projektu edukacyjnego w naszej klasie przeprowadziliśmy ankietę zatytułowaną,, Jaki rodzaj mediów współczesny gimnazjalista lubi najbardziej.
Termin realizacji: XI 2013 – VI 2014
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Czasy kiedy człowiek nie potrafił jeszcze mówić Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą.
Metody komunikacji.
W SIECI Warsztaty W SIECI zrealizowane w III Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie.
PRAWA dziecka.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Niezależność i pluralizm mediów
E-tożsamość i prywatność w sieci. Reputacja online Wpływają na nią: opinie, osądy i poglądy innych ludzi W sieci: informacje, którymi się dzielimy w komentarzach,
Szkoła Podstawowa im. Janiny Sieklickiej w Czernicach Borowych.
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Spędzanie CZASU WOLNEGO
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Internet Zagrożenia związane z Internetem Autor: Damian Urbańczyk.
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
Aleksander Kuliński klasa II A
Razem zmieniamy internet na lepsze!
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Dzień Bezpiecznego Internetu
Bezpieczny internet.
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
RAZEM zmieniamy INTERNET na lepsze
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Bezpieczeństwo w sieci
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Co robić, by nie nudzić się w czasie ferii?
Media interaktywne jako źródło wzorców zachowań nastolatków
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

Medialna rzeczywistoŚĆ Czyli jak media kształtują rzeczywistość młodego człowieka ?

Wspólczesny Gimnazjalista Młodzież w wieku gimnazjalnym to osoby aktualnie przechodzące okres dojrzewania. Dojrzewający człowiek kształtuje swoją osobowość, zaczyna także coraz bardziej przywiązywać uwagę do tego co mówi, dlaczego to mówi – kształtują się jego poglądy. Ważną rolę odgrywa dla niego szkoła, rodzina, lecz przede wszystkim znajomi. Mimo iż każdy z gimnazjalistów spędza czas inaczej, mniej lub bardziej aktywnie, to i tak każdy z nich ma w swoim życiu do czynienia z mediami. To one kształtują znacznie jego, lub jej osobowość. W odróżnieniu jednak od dorosłego odbiorcy młodzi ludzie wykorzystują media raczej jako drogę do komunikowania się ze sobą, niż raczej jako źródło informacji. Niestety nie zdają sobie sprawy z zagrożeń płynących z mediów.

ZagroŻenia Medialne Media to przede wszystkim źródło rozrywki i informacji. Media nie są w dzisiejszym społeczeństwie doszczętnie kontrolowane – swobodnie mogą przekazywać wszystkim informacje. Wiąże się to z wieloma niezmiernymi zagrożeniami dla młodego człowieka. Wielu młodych ludzi niestety nie zdaje sobie jednak z tego sprawy.

Wady informacji Medialnej Media posiadają wiele wad i niosą z sobą zagrożenia dla młodego człowieka. Są to między innymi: Propagowanie negatywnych zachowań w szczególności przemocy i agresji Konsumpcjonizm i propagowanie działań sprzecznych z religią i moralnością Ograniczenie czasu wolnego, który można spędzić aktywnie, na obcowanie z innymi ludźmi i przeznaczenie go na życie w rzeczywistości wirtualnej Reklama a przede wszystkim product placement

Niezaprzeczalne Zalety Mediów Mediom nie można jednak odmówić wielu niezaprzeczalnych zalet. Są to m.in.: Poszerzenie wiedzy i zainteresowań młodego człowieka Znajomość bieżących wydarzeń z kraju i świata Możliwość kontaktu ze znajomymi Funkcja rozrywkowa – m.in. Infotainment

NieodłĄcznym elementem naszego Życia sĄ media NieodłĄcznym elementem naszego Życia sĄ media. Jak wiĘc korzystaĆ z nich mĄdrze?

Milczenie jest ZŁOTEM Unikanie zagrożeń płynących z Internetu wiąże się przede wszystkim z postrzeganiem przez nas świata. Warto czasem wyciszyć się na moment i przemyśleć wszystko na spokojnie, bez szumu telewizora czy radia. Nasze zainteresowania są nieodłącznym elementem naszego światopoglądu. Nie możemy więc uparcie dawać mediom swobody w ingerowaniu w nasze poglądy. Jeśli wśród medialnej nagonki nie znajdziemy czasu na siebie, staniemy się otwarci na podświadomą manipulację ze strony mediów.

Media kwestiĄ wyboru To, jakie treści wyszukujemy zależy rzecz jasna od nas samych. Musimy zatem pamiętać, że to jakie zagrożenia na nas czekają, zależy od tego czego wyszukujemy. Głównie chodzi tu o Internet, jednak każde media dają nam wybór. To od nas zależy, jakiej radiostacji słuchamy, jakie gazety czytamy, jaki oglądamy film. Nie możemy także się przytłaczać i poszukiwać wszystkiego na raz. Ważna jest selekcja materiału i wybór odpowiednich stron internetowych, gazet, programów telewizyjnych i radiowych, które nie tylko nas ciekawią; interesują, lecz także tych, które mogą wnieść coś do naszego życia

MoralnoŚĆ A MEDIA Każdy człowiek posiada własną moralność. Dla jednego coś normalnego, jest zarazem czymś nienormalnym dla drugiego. Na przykład oryginalny, czasem wyzywający wygląd dla jednych jest czymś odrzucającym, a dla innych to sposób wyrażania siebie. Na takich samych zasadach działają media. Jedni wyszukują treści, czytają gazety, oglądają filmy, które choć dla nich są na porządku dziennym, inni traktują jako obraźliwe, oburzające, niemoralne. To, czym się interesujemy powinno więc być podporządkowane naszej własnej moralności, nie czyjejś, obcej i odwrotnie. Sami także nie powinniśmy narzucać innym własnej moralności, własnych poglądów.

Co więc robić by unikać medialnych zagrożeń?

Konkluzja Media to niezmierne źródło informacji i rozrywki. Dla młodzieży stanowią one szczególną rolę, kształtując ich osobowość, poglądy czy światopogląd. Mimo iż mają wiele wad, nie można im odmówić wielu zalet. Media mają wpływ nie tylko na młodzież, lecz także na dorosłych ludzi. Nie możemy więc powiedzieć, że media są głównym źródłem demoralizacji młodzieży skoro dorośli, którzy mają im dawać im przykład także są pod ich wpływem. Kto więc ponosi odpowiedzialność za złe zachowania młodzieży: Ludzie, czy Media?