Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
Witamy w szkole Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Kard Stefana Wyszyńskiego
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Wychowawca : Sylwia Szczęsna - Cichoń
Ty też możesz zostać wolontariuszem P O M A G A J M Y R A Z E M !!! Jak dobrze, że jest ktoś, do kogo możesz zwrócić się o pomoc. Jak dobrze, że ty jesteś,
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Sejm Dzieci i Młodzieży
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski?
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Dnia 3o marca 2012r. odbyła się debata pod tytułem: „Działania Samorządu Uczniowskiego formą aktywizacji i integracji uczniów”
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Kwiecień 2014 r. Debata.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
Rok szkolny 2011/2012.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Sprawozdanie z debaty Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Logo naszej debaty.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
To my - młodzi aktywni!!! Daria Wąs Radosław Kaniewski.
“Szkoła w procentach”.
Działalność Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 11 w Koszalinie.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nasza „mała” demokracja
Z tradycją za pan brat: Izba Regionalna. Historia Izby Regionalnej Izba Regionalna działa w naszej szkole od 2004 roku. Zebranie eksponatów i pamiątek.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Sport zawsze dobry dla zdrowia ! Możliwości sportowe na Mierzei Wiślanej.
Spędzanie CZASU WOLNEGO
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot

Uczestnicy debaty Pani Dorota Konieczko – wicedyrektor szkoły, Pan Tomasz Macherzyński - radny, przewodniczący Komisji Oświaty i członek Powiatowego Zarządu Ligi Obrony Kraju, nauczyciel historii, Pani Małgorzata Jagodzińska – nauczyciel-bibliotekarz i opiekun SU, Pani Aleksandra Rojszczyk – nauczyciel religii, Pani Małgorzata Nocoń – pracownik GOPS, Pani Katarzyna Mordal – pracownik GOPS, Pani Izabela Olczyk – mieszkanka gminy, Uczniowie i uczennice naszej szkoły.

SPOTKANIE Z RADNYM Pan Tomasz Macherzyński opowiadał nam o pracy radnego w Radzie Gminy, o problemach mieszkańców naszej gminy, o pracy nauczyciela historii, o działalności LOK, o przedsięwzięciach, jakie podejmuje dla promocji gminy i jej historii.

SONDAŻ: Jak spędzacie wolny czas? gram na kompie, pomagam rodzinie, spotykam się ze znajomymi, gram w piłkę, czytam książkę, biegam, uczę się, jeżdżę na rowerze, słucham muzyki, jeżdżę na rolkach.

Obszary aktywności młodzieży Najchętniej nasze koleżanki i koledzy podejmują działalność w następujących obszarach:  działalność w Samorządzie Uczniowskim,  praca w organizacjach szkolnych,  wolontariat,  udział w akcjach charytatywnych,  treningi w klubach sportowych,  zajęcia w MOK w Kłobucku.

O czym mówili dorośli? Dyskutanci zwracali uwagę na podejmowane akcje przez młodzież, doceniali ich znaczenie i rangę. Zwracano uwagę na to, by podejmować działania krótkie, możliwe do wykonania. By nie brać sobie na głowę zbyt dużo, bo wówczas można ponieść klęskę, która nas zniechęci. A przecież to nie o to chodzi.

O czym mówiła młodzież?  O swoich zainteresowaniach.  O swojej pasji.  O sposobach samorealizacji.  Oceniano dotychczasowe działania.  Typowano charakter działań.

Referat Pauliny Paulina z klasy IIIc przygotowała bardzo ciekawy referat charakteryzujący formy i obszary podejmowanych przez młodzież aktywności.

Za i przeciw Czy warto działać na rzecz innych?,,ZA”:  Nowe znajomości.  Nabywanie doświadczenia.  Komunikowanie się z innymi ludźmi.  Świadomość społeczna.  Kreatywność.  Wykorzystywanie nabytej wiedzy i umiejętności.,,PRZECIW:  Błędy w podejmowanych decyzjach.  Brak doświadczenia.  Brak zgodności intencji.

Jak działamy w naszej szkole? To tytuł zaprezentowanej przez nas prezentacji multimedialnej.

PODSUMOWANIE 1. Wszyscy uczestnicy debaty zgodzili się z tym, że warto działać dla siebie i innych. 2. Kreatywność młodzieży nie zna granic. 3. Wśród młodych ludzi rośnie świadomość społeczna. 4. Zwiększa się oferta dla młodzieży. 5. W życiu młodzieży coraz większą rolę odgrywa sposób spędzania wolnego czasu. 6. Osoby, które działają są dla innych ciekawe i interesujące, nie są nudne, mają coś do zaoferowania społeczeństwu.

Grupa wsparcia Materiały do debaty pomagała nam przygotować „klasowa grupa wsparcia”. Nasza koleżanka – Madzia – była niezwykle pomocna przy opracowywaniu planu i scenariusza debaty.