Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja publiczna i e-urząd
Advertisements

Rodzice w szkole Andrzej Pery Warszawa, marzec 2012.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Pytania w niej zawarte:
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Kwiecień 2014 r. Debata.
,,Głosowanie to instrument i symbol władzy wolnego człowieka. ~Ambrose Bierce.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Młodzieżowa Rada Gminy
Prawo do informacji w polskim prawie postępowania administracyjnego Prof. dr hab. Czesław Martysz Uniwersytet Śląski.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Jakie są możliwości działania/włączenia się jeśli nie mam jeszcze prawa do głosowania ?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
Samorząd Uczniowski.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Jak działa demokracja w szkole?
Nasza „mała” demokracja
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
BUDŻET OBYWATELSKI NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE. Co to jest Budżet Obywatelski? Budżet Obywatelski to mechanizm stosowany w wielu samorządach w Polsce, który.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
PROCEDURY ODWOŁAWCZE OD DECYZJI URZĘDÓW
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów
w województwie pomorskim
JAK NAPISAĆ PETYCJĘ ?.
Zapis prezentacji:

Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta Józefowa

Cel debaty Nasza debata poświęcona jest młodym ludziom, których pomysły są bardzo nowatorskie i trafne dla rozwiązania problemów. Celem dyskusji jest poznanie możliwości, jakimi posługują się młodzi, które mogą poprawić i nieść korzyści dla miasta. Uwzględniając przede wszystkim naszą gminę Józefów.

Pierwszą lekcją demokracji w życiu uczniów jest wybór samorządu klasowego i szkolnego. Jest to powierzenie władzy (co prawda niewielkie) wybranym kolegom i koleżankom. Nasi rówieśnicy pełniąc określoną funkcję mają prawo współdecydowania o wielu aspektach życia szkolnego . Nie zawsze jest to łatwe zadanie, czasami młodzież nie wykorzystuje w pełni możliwości, z tytułu bycia w samorządzie. Tutaj bardzo pomocna jest obecność nauczycieli, którzy udzielają wskazówek .

Aktywność młodzieży jest kluczem do sukcesu. Na uwagę zasługuje prężna działalność koła wolontariatu ,,Serce dla Serca” w naszej szkole, które także współpracuje z organizacjami pozarządowymi i uczestniczy w wielu przedsięwzięciach na terenie gminy. Chcemy wyrazić ogromne uznanie dla młodzieży, która wykonuje ogromną pracę dla dobra innych.

Czy młodzież w coraz większym stopniu należy do różnych organizacji i jest aktywna?

Czy sądzisz, że działalność na rzecz społeczności szkolnej i lokalnej ma znaczenie w przyszłości młodego człowieka?

Kluczowe pytania

Co uczniowie mogą zrobić w ramach rozwiązania problemu wymagającego kontaktu z władzami miasta? Czy młodzież zna procedury załatwiania spraw w urzędzie? Czy można zwracać się do urzędników bezpośrednio?

Co zrobić, żeby wyznaczyć przejście dla pieszych na ruchliwej ulicy przy ulubionej trasie spacerowej?

Jaka jest różnica między petycją, a podaniem?

Petycja, a podanie Petycja: Pismo zawierające jakąś prośbę, kierowane do władz czy osób na wyższym stanowisku. Ma ona większą szansę pozytywnego załatwienia sprawy wówczas, gdy zawarte w niej argumenty będą sformułowane jasno i przekonująco. Podanie: Pismo urzędowe, którego treścią może być żądanie, wyjaśnienie, odwołanie lub zażalenie w postępowaniu administracyjnym. Można je wnosić w celu wszczęcia postępowania, w czasie jego trwania oraz po wydaniu decyzji administracyjnej.

W jaki sposób można skontaktować się z przedstawicielem władzy samorządowej?

Czy sądzisz, że kontaktowanie się przez Internet z władzami samorządowymi jest bardziej skuteczne niż wizyta w urzędzie ?

Młodzież oczekuje szybkiego rozwiązania problemów Młodzież oczekuje szybkiego rozwiązania problemów. Jakie mogą być formy wywierania nacisku na władzę?

W jaki sposób można uczestniczyć w decyzjach władz naszego miasta?

Art. 11b. 1. Działalność organów gminy jest jawna Art. 11b. 1. Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw. 2. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy. USTAWA z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym

Jakie pomysły ma młodzież na możliwe zmiany i współpracę w naszej gminie? Co chcielibyście zaproponować?

Informacje z: www.józefów.pl pl.wikipedia.org Dziękujemy za uwagę Informacje z: www.józefów.pl pl.wikipedia.org