TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Teoria inteligencji wielorakich H. Gardnera
Rodzaje inteligencji.
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
7 ścieżek do szkolnego sukcesu
Klasa „0” Szkoła Podstawowa nr 192
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Arleta Szychiewicz-Łypko
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
KLASA I SZKOŁA PODSTAWOWA NR 24 W CHORZOWIE
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
INTELIGENCJE WIELORAKIE wg koncepcji H. Gardnera
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
PODMIOTOWE DETERMINANT PROCESU UCZENIA SIĘ
dr Aldona Kopik mgr Monika Zatorska INTELIGENCJE WIELORAKIE a wspieranie rozwoju dziecka.
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
DZIECIĘCE OŚRODKI ZAINTERESOWAŃ PIERWSZY OŚRODEK ZAINTERESOWAŃ Sprzyja rozwijaniu wszystkich inteligencji, a szczególnie inteligencji: językowej,
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KLOCKOMANIA.
„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY”
Zajęcia rozwijające inteligencje wielorakie.
Twórcza aktywność dziecka
„Zawodoznawstwo” MODUŁ Klasa II.
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
INTELIGENCJE WIELORAKIE a wspieranie rozwoju dziecka
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Gimnazjum w Golubiu - Dobrzyniu
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Moduł 5 Wyznaczanie ścieżki kariery. Na zakończenie tego modułu będziesz posiadał informacje odnośnie:  5.1 Rozpoznania swojego typu inteligencji  5.2.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Planowanie własnej przyszłości
Junior Academy Przedszkole Językowe
MOJE HOBBY MUZYKA.
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
INTELIGENCJE WIELORAKIE
Ankieta została przeprowadzona w klasach licealnych. Klasom 1 i 2 zostało zadane 5 pytań, natomiast klasie 3 9 pytań. Łącznie było 182 ankiet. Oto wyniki.
„Dzieci potrzebują tego, abyśmy poświęcali im swój własny czas. W tym leży problem - dzieci wymagają mnóstwa czasu. Poświęćmy więc dzieciom czas, którego.
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W SOPOCIE
Szkoły Podstawowej nr 5 im. Jana Kochanowskiego w Białej Podlaskiej w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi BIAŁA PODLASKA ul. Sidorska 30 tel./fax.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
…rozwijając umiejętności, otwieramy możliwości …
KOMPETENCJE vs. KWALIFIKACJE Biuro Karier UAM Kontakt
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Teresa Parczewska KU DZIECKU PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
METODY i FORMY pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Praktyczne wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu i w szkole Toruń 2016 Magdalena Oleksy- Zborowska Toruń 2016.
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
TRUDNY WYBÓR…. TO WŁAŚNIE W GIMNAZJUM MŁODZIEŻ PO RAZ PIERWSZY PODEJMUJE DECYZJĘ W SPRAWIE WYBORU ZAWODU I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W WIĘKSZOŚCI MŁODZI.
Prezentacja efektów szkolenia Spice Up Your Teaching
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Wszyscy jesteśmy zdolni!
Inteligencja Marta Riess.
WYMARZONY ZAWÓD.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH Howard Gardner 1984 r. Irena Dzierzgowska Mirela Nawrot Warszawa 2008

Cele zajęć: Przedstawienie teorii inteligencji wielorakich Nauczenie rodziców rozpoznawania wrodzonej inteligencji dziecka Wypracowanie pomysłów rozwijania różnych rodzajów inteligencji dziecka

Twój wspaniały mózg Lewa półkula Prawa półkula Mowa Logika Liczenie Szeregowanie Matematyka Prawa półkula Rytm Rym Muzyka Obrazy Wyobraźnia

Ostrzeżenie ”Jeśli wykorzystujesz jedynie zdolności lewej półkuli uczniów, nie dziw się, że kształcisz półgłówków” Tony Buzan

Rodzaje inteligencji Językowa Logiczno – matematyczna Wizualno – przestrzenna Muzyczna Interpersonalna (społeczna) Intrapersonalna (osobista) Przyrodnicza Ruchowa

1. Inteligencja językowa Zawody: Pisarze, poeci, dziennikarze, prawnicy, aktorzy, prezenterzy Rozwijanie: Czytanie, pisanie, występowanie publiczne, rozmowy, krzyżówki, rebusy słowne, uczenie się języków obcych Ćwiczenie na każdą okazję: Znajdowanie jak najwięcej słówek na jakąś literę

2. Inteligencja logiczno – matematyczna Zawody: Matematycy, fizycy, chemicy, technicy, architekci, lekarze, detektywi Rozwijanie: Liczenie, szeregowanie, tworzenie kategorii, uczenie logiki, rebusy, planowanie Ćwiczenie na każdą okazję: Dwadzieścia pytań – zgadywanka

3. Inteligencja wizualno – przestrzenna Zawody: Architekci, budowniczowie, malarze, żeglarze, chirurdzy, lotnicy Rozwijanie: Malowanie, wycinanie, układanki, budowanie z klocków i z piasku, czytanie map, origami Ćwiczenie na każdy dzień: Budowanie domków z klocków

4. Inteligencja muzyczna Zawody: Muzycy, śpiewacy, tancerze, aktorzy Rozwijanie: Granie, śpiewanie, występy publiczne, słuchanie muzyki i śpiewu ptaków Ćwiczenie na każdy dzień: Wspólne granie i śpiewanie

5. Inteligencja interpersonalna (społeczna) Zawody: Terapeuci, psycholodzy, nauczyciele, lekarze, sprzedawcy, politycy Rozwijanie: Kontakty z ludźmi, rozmowy, czytanie, opowiadanie bajek i historii, uczenie współczucia, opieka nad słabszymi Ćwiczenie na każdy dzień: Zabawa w grupie

6. Inteligencja intrapersonalna (osobista) Zawody: Poeci, nauczyciele, przywódcy Rozwijanie: Rozmowy o uczuciach, rozpoznawanie emocji, odpowiedzialność Ćwiczenie na każdy dzień: Co się dziś wydarzyło? – rozmowy z dziećmi

7. Inteligencja przyrodnicza Zawody: Przyrodnicy, weterynarze, biolodzy, ogrodnicy, hodowcy, treserzy zwierząt Rozwijanie: Hodowanie zwierząt, pielęgnowanie roślin, kontakt z przyrodą Ćwiczenie na każdy dzień: Spacery po parku lub lesie

8. Inteligencja kinestetyczna (ruchowa) Zawody: Sportowcy, tancerze, chirurdzy, rzeźbiarze Rozwijanie: Gimnastyka, spacery, uprawianie sportu, taniec, ćwiczenia manualne Ćwiczenie na każdy dzień: „Helikopter” – zabawa z kręceniem dzieckiem