Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu ul

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
"Kącik Rodzinny" – zabawa i edukacja dla dzieci i matek
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Szkoła dla rodziców i wychowawców
Sto Pociech dla rodzin Konferencja Polska dla rodziny – rodzina dla Polski Warszawa, 9-10 marca 2010.
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Klub Pod Kasztanami działał od do w lokalu Środowiskowego Domu Samopomocy Pod Kasztanami w Ełku. Klub był czynny w soboty (16 spotkań),
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Ognisko Pracy Pozaszkolnej nr 2 w Warszawie
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Optymistyczne Przedszkole
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
„Wakacje w szkole nie są nudne”
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Wyzwalamy twórczość zamiast odtwórczości w SCE: otworzysz się na nowe doświadczenia w dziedzinie teatru, muzyki i sztuki spotkasz się
Organizator: Stowarzyszenie Lider Zielonej Wielkopolski.
KLOCKOMANIA.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
„STOKROTKA - Sto pomysłów zagospodarowania czasu wolnego dzieci i młodzieży i promocji zdrowego trybu życia w formie świetlicy opiekuńczo – wychowawczej.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu ul
w praktyce pedagogicznej
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 im. A. Mickiewicza w Opolu ul. Sz
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Wychowywać to kochać i wymagać
„Dzielimy się doświadczeniami”
Zespół ds. integracji Mirosława Orłowska – Gaweł Daria Hanzel
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
III Zespół Edukacyjno-Terapeutyczny „C” SOSW w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz Alina Witkowska 1.
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
„ Razem z rodziną” – półkolonie dla dzieci i młodzieży Gminy Strzelce Opolskie organizowane w ramach akcji „Postaw na rodzinę” Strzelce Opolskie,
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Konkurs plastyczny „BYĆ ŻYCZLIWYM – POMAGANIE JEST FAJNE”
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu ul Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu ul. Prószkowska 74, 45-737 Opole „Stawiamy na rodzinę” – zimowe warsztaty dla dzieci i młodzieży Gminy Strzelce Opolskie organizowane w ramach akcji „Postaw na rodzinę” Strzelce Opolskie, 28.01 – 08.02.2013

Dzieisięć aktywnych dni za nami – czyli twórczy, a przede wszystkim spędzony w gronie najbliższych czas zimowych warsztatów 30 osobowej grupy dzieci i młodzieży Gminy Strzelec Opolskich dobiegł końca. W ramach projektu kładziono szczególny nacisk na: uświadomienie ideału rodziny, określenie co rodzina daje każdemu z jej członków, zapoznania z podstawowymi funkcjami rodziny uzmysłowienie roli rodziny w przekazywaniu wartości i norm moralnych, uczenie doceniania rodziców jako wychowawców i przyjaciół, uczenie dostrzegania w tradycjach i zwyczajach ciągłości kultury, uczenie dokonywania hierarchizacji wartości uczenie poznawania siebie – swoich uczuć, emocji oraz dokonywania samooceny i samokontroli, nauka dawania i otrzymywania pozytywnych emocji o sobie integracja rodzinna, wspólne poznawanie miasta Strzelce Opolskie i jego historii zagospodarowanie dzieciom i młodzieży czasu wolnego, wdrażanie dzieci i młodzieży do aktywnego spędzania czasu wolnego wraz z rodziną, wdrażanie do troski o samorozwój i samodyscyplinę, ukazanie młodzieży alternatywy dla nudy i poszukiwania emocji w środkach odurzających, rozwijanie procesów poznawczych oraz umiejętności interpersonalnych, ćwiczenie zasad prawidłowej komunikacji oraz budowanie postawy otwartości; uczenie się szacunku dla innych osób – tych dobrze znanych (rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, koledzy, koleżanki) ale też nowo poznanych, reprezentujących odmienne cechy charakteru, mentalność, sposób bycia, zachowania się; rozbudzanie i ukierunkowanie zainteresowań wyrabianie umiejętności wartościowania; aktywizacja dzieci pod względem twórczego myślenia i rozwiązywania problemów dostarczanie odpowiednio zorganizowanych doświadczeń społecznych mających na celu skorygowanie zaburzonych zachowań, negatywnych sądów poznawczych i zaburzeń emocjonalnych.

28.01 – „Moje miejsce w rodzinie” Cele: uświadomienie ideału rodziny, zapoznanie z zadaniami i funkcjami, jakie powinna spełniać rodzina, określenie ról pełnionych przez poszczególnych członków rodziny. Gry i zabawy integracyjne; Tworzenie regulaminu; Warsztaty plastyczne; Warsztaty z komunikacji.

29.01 –Poznając historię naszych przodków Cele: uświadomienie znaczenia rodziny, kształtowanie postaw prorodzinnych, rozwijanie zainteresowania historią rodziny dziecka. Spotkanie z gościem Warsztaty plastyczne Wyjście na kręgle

30.01 – Wartości rodzinne Cele: podkreślenie znaczenia budowania więzi rodzinnych, ukazanie walorów z prowadzenia dialogów w szerszym kręgu rodzinnym-komunikacja międzypokoleniowa, uzmysłowienie roli rodziny w przekazywaniu wartości i norm moralnych; Warsztaty techniczne- tworzenie instrumentów perkusyjnych; Gry i zabawy; Warsztaty z komunikacji- „Jak porozumieć się z innymi?”; Warsztaty muzyczne;

31.07 – „Poznając siebie i zaakceptować innych” Cele: uczenie dostrzegania swoich potrzeb i potrzeb innych, kształtowanie umiejętności dokonywania samooceny i samokontroli oraz okazywania i dozowania swoich uczuć i emocji, uczenie dawania i przyjmowania komplementów i uwag. Warsztaty teatralne- ”W kręgu emocji”; Radosne muzykowanie- śpiewanie piosenek ludowych; Gry i zabawy na świeżym powietrzu; Ognisko w ogrodzie parafialnym;

1.02- W kręgu obyczajów mojej rodziny Cele: zapoznanie z tradycjami i obyczajami panującymi z poszczególnych rodzinach, ukazanie negatywnych skutków zachowań agresywnych, uczenie radzenia sobie z negatywnymi emocjami. Warsztaty taneczno- teatralne; Warsztaty plastyczno-techniczne - Kronika rodzinna; Warsztaty z komunikacji- walka z agresją; Wspólne gry i zabawy;

4.02- Dostrzegając szczęście, jakie daje nam rodzina Cele: kształtowanie postawy zaangażowania dziecka w sprawy rodzinne, uświadomienie miejsca dziecka w obowiązkach rodzinnych; Warsztaty kulinarne-gofry i sałatka owocowa; Warsztaty kulturalne- savoir vivre; Zawody naszych rodziców- wizyta w ratuszu spotkanie z burmistrzem bądź radnym; Gry i zabawy.

5.02- Czas wolny z rodziną Cele: ukazanie sposobów spędzania czasu wolego z całą rodziną, rozwijanie umiejętności planowania czasu wolnego, uświadomienie wpływu mediów na życie rodzinne i uczenie dostrzegania wad i zalet reklamowanych towarów kształtowanie postawy asertywnej; Warsztaty taneczne- taniec integracyjny; Warsztaty teatralno- kabaretowe; Gry i zabawy na świeżym powietrzu; Warsztaty z komunikacji; Spotkanie gościem- dzień z książką.

6.02- Rozwiązujemy problemy Cele: rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów, kształtowanie zdolności wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce; Warsztaty z komunikacji; Wizyta w studio telewizyjnym CitySat Gordzielik; Warsztaty plastyczno- techniczne - decoupage; Gry i zabawy.

7.02- Kochamy naszą rodzinę Cele: uświadomienie potrzeby okazywania uczuć, kształtowanie umiejętności porozumiewania się z innymi, rozbudzenie postawy otwartości na innych; Warsztaty plastyczne- laurki walentynkowe dla rodziców; Warsztaty taneczno- teatralne; Warsztaty muzyczne; Gry i zabawy na świeżym powietrzu.

8.02- Najlepiej z rodziną Cele: integracja rodzinna, budowanie poczucia wyjątkowości; Występy dzieci; Podziękowania dla uczestników; Poczęstunek dla rodziców i ich pociech; Gry i zabawy;

Dziękujemy! Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu i parafia p. w. św. Wawrzyńca w Strzelcach Opolskich pragną bardzo podziękować wszystkim, który zaangażowali się w realizację i organizację projektu „Stawiamy na rodzinę”. Przede wszystkim pragniemy podziękować Gminie Strzelce Opolskie za dofinansowanie naszego zadania w ramach kampanii społecznej „POSTAW NA RODZINĘ”.