PODWÓRKOWE GRY I ZABAWY DLA DZIECI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOWODY TWIERDZENIA PITAGORASA.
Advertisements

PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
Formacje zapowiadające odwrócenie trendu.
Dariusz Odejewski Krzysztof Wójcik
Złudzenia Optyczne.
Ustawienia na boisku
HOLENDERSKA SZKOŁA FUTBOLU
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
Wycieczka w n-ty wymiar
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ( ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie.
GIMNASTYKA DOBRA NA WSZYSTKO.
ZASADY PRZEPROWADZANIA TESTU
Przepisy.
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Policz czarne kropki :O)
Rodzinna wyprawa w okoliczne lasy
TESTY SPRAWNOŚCIOWE.
Diagnoza sprawności fizycznej
A. Sumionka. Starodawna gra marynarska; Gra dwu i wieloosobowa; Gracze wykonują ruchy naprzemian; Złożona ze stosów, w których znajduje się pewna ilość
Jak klasa II d bawiła się w Jesienną Grę o Zdrowiu.
PRZEPISY PŁYWANIA PZP i FINA
Ćwiczenia dla umysłu.
STAŁE FRAGMENTY GRY konspekt treningu AUTOR: MAREK DRAGOSZ.
Gry dydaktyczne z fizyki
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
Bawmy Się ! Projekt edukacyjny : Łukasz Bartoszewicz, Karina Budziszewska, Karol Być, Jakub Kaszkin, Paweł Mikołajczuk, Damian Mroczek, Damian Reich,
Karnawał Z grą w „ chińczykOle „.
Tańce irlandzkie.
Wykład 6. Redukcje odwzorowawcze
INSTRUKCJA DO GRY 1. Gra przeznaczona jest dla maksymalnie trzech graczy. 2. Celem gry jest dotarcie do ostatniego pola, oznaczonego napisem „META”, szybciej.
Dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017.
Popular sport in Poland
Mistrz gier i zabaw.
Proste i śmieszne zabawy pomogą dziecku w rozwoju mowy.
Mistrzostwa Szkoły w Badmintona Dziewcząt
TRENING Z MISTRZAMI /ANANAS.TV
K o s t k a i k a R u b.
Zmiany w przepisach gry 2014 Zmiany w przepisach gry 2014 Poznań
Ćwiczenia wzmacniające
Lekcja fizyki: W poszukiwaniu maszyn prostych
Wykonały: Patrycja Grabowska Kasia Chmielewska
OBSZAR 1 wychowanie fizyczne –zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej.
Dominik Kryczka, Jakub Skubalski SP 81 w Łodzi, klasa VIa
W poszukiwaniu zaginionej studni
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY.
20 zadań na temat „W drodze do szkoły” Kacper Kozyra – klasa 4m
Wycieczka do kościoła p.w. św. Jana Chrzciciela w Pawłowicach Śląskich. Opracowały: Czesława Piontek Małgorzata Muras Wrzesień 2014.
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
SAMOUCZEK PRZYKŁAD ZASTOSOWANIA PROGRAMU DO MODELOWANIA TARCZ.
Monopol Wykonały: Natalia Tyburska Marcelina Falkowska.
Ćwiczenia na płaski brzuch
Gry i zabawy naszych dziadków Przygotował Przemek Wilk
100 więźniów i żarówka, czyli labirynty ludzkiej wyobraźni MMM - Jacek Szczap –
Sytuacje w grze- gra na siatce; akcje w ataku i bloku
Gry i zabawy naszych przodków, czyli dawnych wspomnień czar…
SPORT, ZABAWY NASZYCH DZIADKÓW Jagoda Kotlicka Klasa VI b.
Sprawozdanie z wykonania zadania nr 2 Województwo – PODLASKIE Miasto – JUCHNOWIEC GÓRNY Szkoła – ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W JUCHNOWCU GÓRNYM.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
PORUSZANIE SIĘ I USTAWIANIE SĘDZIEGO W RÓŻNYCH SYTUACJACH BOISKOWYCH
TURNIEJ WSI Gierłachowo
PROJEKT: „MÓJ POMYSŁ NA ORGANIZACJE DNIA SPORTU W GIMNAZJUM W JAWORZYNIE ŚLĄSKIEJ”
ZNAKI I MANEWRY DROGOWE
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ NA PIŁCE GIMNASTYCZNEJ
ROZGRZEWKA MECZOWA Jarosław Grycman.
Policz czarne kropki :O)
Policz czarne kropki :O)
Zapis prezentacji:

PODWÓRKOWE GRY I ZABAWY DLA DZIECI

GRY I ZABAWY W naszej szkole dzieci bardzo chętnie bawią się na podwórku w popularne gry i zabawy znane również przez naszych rodziców i dziadków. Prezentowane poniżej zabawy są proste a jednocześnie bardzo atrakcyjne.

ZaBAWA KAPSLE Reguły gry: Na ziemi rysujemy tor: kredą lubi kamieniem na chodniku, patykiem na ubitej ziemi lub wygładzając piasek na obrzeżach piaskownicy. Szerokość toru uzależniona jest od ilości uczestników – im więcej graczy, tym szerszy powinien być tor. Zaznaczamy linię startu i linię mety a pomiędzy nimi może „dziać się” wszystko tzn. tor może zakręcać, można robić nasypy i wyrzutnie z piasku, przeszkody z gałęzi, kamieni lub zbiorniki wodne (dołek w ziemi zabezpieczony folią i wypełniony wodą albo zwykła kałuża). Ustawiamy kapsle na starcie, jeden obok drugiego, wierzchnią stroną na spód i pstryknięciem w falowany bok kapsla przesuwamy się do przodu. Pstrykamy na zmianę i w ten sposób ścigamy się do mety. Wypadnięcie poza linię toru oznacza stratę kolejki. Wygrywa ten gracz, którego kapsel jako pierwszy przekroczy linię mety.

GRA W GUMĘ Reguły gry: Gra polega na wykonaniu serii skoków przez gumę bez skuchy. Dwoje graczy stoi w gumie, trzeci skacze aż do skuchy (wówczas następuje zmiana gracza). Po ponownym powrocie do gry gracz zaczyna skoki od poziomu na którym skończył. Skacze się od jedynek do dziesiątek oraz Najpierw uczestnicy skaczą na gumie zaczepionej na wysokości kostek, później kolan, ud, pasa.

SKAKANKA Reguły gry: Że na skakance się skacze, wie każdy. Od wyobraźni posiadacza skakanki zależy jak będzie skakał. Oprócz zwykłego przeskakiwania przez skakankę obunóż, lajkonikiem, na jednej nodze, prawej lub lewej czy krzyżakiem, do przodu lub do tyłu, zwyczajnie lub w układach figur, skakanka daje wiele możliwości różnorodnych zabaw w grupach.

ZABAWA BABA JAGA PATRZY Reguły gry: Spośród graczy wybierana jest „Baba Jaga”. Staje ona twarzą do ściany, czyli tyłem do pozostałych uczestników gry, którzy ustawiają się w jednym rzędzie, jeden obok drugiego - wzdłuż wyznaczonej linii około 15 metrów od Baby Jagi. Baba Jaga stojąc twarzą do ściany wypowiada formułkę: „raz, dwa, trzy… Baba Jaga patrzy!” i odwraca się przodem do uczestników. W tym czasie, kiedy Baba Jaga była odwrócona tyłem, uczestnicy biegli w jej kierunku – jak tylko skończyła mówić swoją formułkę, musieli stanąć nieruchomo. Baba Jaga wyhacza teraz osoby, które poruszają się – muszą one wrócić na start. Reszta ciągle stoi w bezruchu, aż do momentu, kiedy Baba Jaga znów odwróci się do ściany i wypowie formułkę. Bawimy się w ten sposób, dopóki ktoś nie dobiegnie do Baby Jagi - pierwsza osoba, która to zrobi, w następnej kolejce zostaje Babą Jagą.

Zabawa w kartofla Reguły gry: Wszyscy uczestnicy stają w kręgu i odbijają jeden do drugiego piłkę obiema dłońmi (jak w siatkówce) tak, by jak najdłużej utrzymać ją w locie. Osoba, która nie odbije skierowanej do niego piłki (np. piłka jedynie otrze się o dłoń) lub która ostatnia dotykała piłkę zanim spadła ona na ziemię, wchodzi do środka tworzonego przez graczy koła i przykuca. Osoby stojące na zewnątrz kontynuują odbijanie. Teraz jednak, kiedy już ktoś jest w środku mogą zacząć zbijać tzn. zamiast odbić piłkę do kogoś z kręgu, mogą “ściąć” celując w osobę będącą w środku.

Gra w klasy Reguły gry: Uczestnicy rysują kształt klas – chłopka, grzybka. Ustalają w drodze wyliczanek kolejność udziału w grze. Gra polega na umiejętnym przejściu przez osiem pól chłopka tj. przez wszystkie osiem klas dawnej szkoły podstawowej, wrzucaniu szkiełka w kolejne pola „chłopka”, na zgrabnym podskakiwaniu i utrzymaniu się przez dłuższy czas na jednej nodze. Każde dziecko prowadzi grę na własny rachunek. Zajęcia odbywają się w formie zabawowej. Sprawiają radość integrują grupę, zawsze możemy liczyć na pomoc kolegów i naszej pani

ZABAWA W CHOWANEGO Reguły gry: Wyliczamy dowolną wyliczanką kto pierwszy będzie krył tzn. szukał pozostałych osób. Następnie kryjący zasłaniając oczy (a najlepiej stojąc przodem do ściany) liczy ustaloną do ustalonej wartości np. do dwudziestu. W tym czasie pozostali uczestnicy chowają się, tak by nie było ich widać. Kryjący po odliczeniu zaczyna poszukiwania osób, które się schowały. Nie wystarczy jednak ich tylko znaleźć, trzeba je też zaklepać w ustalonym miejscu (tam gdzie osoba kryła, np. przy drzewie czy przy ścianie).

Strzelanie ze szlojdra (procy) Reguły gry: Uczestnicy mają za zadanie trafić do celu za pomocą procy wykonanej z różnych materiałów zazwyczaj była to gałąź z drzewa na końcach której znajdowała się gumka do umieszczania np. kamyka.

Zabawki z warzyw

Eksperymenty z naturą Zajęcia plastyczne kształtują w nas poczucie piękna i estetyki.

nasza twórczość