Sprawozdanie z debaty Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Logo naszej debaty.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Advertisements

DZIAŁALNOŚĆ SZKOLNEGO KOŁA POLSKIEGO CZERWONEGO KRZYŻA
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Nowej Soli
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Gimnazjum Publiczne w Rudnikach
Debata – Młodzież xxi w. – czy tylko sukces finansowy ?
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Debata na temat szkolnej demokracji i samorządności.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Dyrekcja Gimnazjum nr 5 Dyrektorem Szkoły jest pani mgr inż. Halina Wiśniewska Funkcję Wicedyrektora pełni pani mgr Beata Chamuła.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Szkoła Współpracy.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Kwiecień 2014 r. Debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Debata pracowników szkoły
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
To my - młodzi aktywni!!! Daria Wąs Radosław Kaniewski.
“Szkoła w procentach”.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
IGA KURECZKO Twoja kandydatka na Przewodniczącą SU w Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Żywcu.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
„Nie taki gimnazjalista straszny jak go malują”.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Z tradycją za pan brat: Izba Regionalna. Historia Izby Regionalnej Izba Regionalna działa w naszej szkole od 2004 roku. Zebranie eksponatów i pamiątek.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Przyszłością edukacji
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z debaty Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Logo naszej debaty.

Najpierw kilka słów o nas Jesteśmy uczennicami klasy II w Gimnazjum w Opatowie. Nazywamy się Paulina Telenga i Patrycja Heluszka.

W debacie udział wzięli: Pan Grzegorz Zmorek – dyrektor naszej szkoły, Pan Tomasz Macherzyński – nauczyciel historii, radny, przewodniczący Komisji Oświaty i członek Powiatowego Zarządu Ligi Obrony Kraju, Pani Grażyna Kluba – nauczyciel biologii i opiekun LOP, Pani Teresa Kot – nauczyciel fizyki i opiekun PCK, Pani Anna Malicka – nauczyciel języka niemieckiego i opiekun SU, Pani Aneta Szlachcic – pedagog szkolny, Pani Izabela Olczyk – skarbnik Komitetu Rodzicielskiego, ST. ASP. Marzena Bednarek i sierż. Kamil Raczyński- Pracownicy Powiatowej Komendy Policji w Kłobucku, Pani Katarzyna Mordal i Małgorzata Nocoń – Pracownicy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Uczniowie i uczennice naszej szkoły, Mieszkańcy gminy.

Debata odbyła się w Gimnazjum w Opatowie, na sali gimnastycznej w dniu 20 marca o godzinie 17. Miała formę otwartą dla wszystkich chętnych, którzy chcieli wziąć w niej udział. W debacie udział wzięli eksperci, pracownicy Urzędu Gminy, dyrektor szkoły, nauczyciele, uczniowie, mieszkańcy gminy, czyli około 150 osób. W tej sytuacji wybrałyśmy debatę panelową.

W debacie zastosowałyśmy ciekawe przerywniki W debacie zastosowałyśmy ciekawe przerywniki. Zarówno część artystyczną w postaci piosenek, jak i merytoryczną w postaci pokazu udzielania pierwszej pomocy. Pojawiła się także prezentacja, którą pokazali nam goście z policji, a była ona o zagrożeniach płynących z sieci.

Biorący udział w debacie zostali poproszeni o dokończenie zdania: „Działamy, ponieważ…”. Wybrania spośród 14 haseł, tych dwóch, które ich zdaniem najtrafniej przedstawiały formy aktywności młodzieży. Dokończenia równania: „Działanie = młodzież +……..…”. Ostatnim zadaniem dla gości był udział w sondażu na temat aktywności społecznej na co dzień. Debatującym bardzo podobały się ćwiczenia, jakie dla nich przygotowałyśmy.

Publiczność także brała aktywny udział w ćwiczeniach Publiczność także brała aktywny udział w ćwiczeniach. Sondaż: Czy warto angażować się na rzecz innych?

Wypowiedzi naszych gości Opiekun PCK mówiła o akcjach charytatywnych w szkole. Opiekun LOP wypowiedziała się na temat dbania o środowisko przez uczniów. Pedagog szkolny opowiedziała o wsparciu udzielanym uczniom i ich rodzicom. Opiekun LOK wspomniał o działaniach podejmowanych przez uczniów.

Pracownice GOPSU mówiły o tym, jak ważny jest wkład młodzieży w ich pracę. Dyrektor wspomniał o działaniach, jakie podejmuje na rzecz uczniów, nauczycieli i środowiska lokalnego. Opiekun SU opowiadała o problemach młodzieży. Skarbnik Rady Rodziców zapytana przez Nas opowiedziała nam, jak rodzice powinni wspierać swoje pociechy w samorealizacji swoich pomysłów.

Wnioski z naszej debaty nasza młodzież raczej chętnie angażuje się w życie społeczne, uczniowie naszej szkoły bardzo chętnie wspierają akcje charytatywne, SU poprawi współprace z uczniami, rodzice, uczniowie, mieszkańcy gminy zostali uświadomieni o zagrożeniach płynących z sieci, będziemy promować na różnych płaszczyznach edukacji zasady pierwszej pomocy, wójt i pracownicy urzędu gminy doceniają pracę młodzieży gimnazjalnej i ich nauczycieli, będziemy promować wśród mieszkańców gminy zasady demokracji, będziemy pomagać uczniom, którzy mają problemy w nauce i w komunikacji z innymi ludźmi. będziemy zachęcać uczniów nieśmiałych w aktywizacje społeczną.

Pomysły z naszej debaty zorganizujemy Powiatowy Konkurs Wiedzy pt. "Jak działa Twój samorząd terytorialny ?", utworzymy Forum Młodych Demokratów na portalach społecznościowych, warsztaty dla uczniów i nauczycieli pt. "Prawa i obowiązki SU w szkole", wprowadzimy poprawki do naszego punktowego regulaminu zachowania dotyczącego punktów dodatnich za działalność społeczną, zaproponujemy opiekunom organizacji działających w szkole założenie własnych stron internetowych, poprosimy pana dyrektora o utworzenie kół zainteresowania z fotografii w celu pogłębiania kreatywności wśród naszych koleżanek i kolegów. rodzinny bieg orientacyjny pt. "Czy znasz swoja miejscowość?", organizacja przez kółko teatralne kabaretowe posiedzenie Rady Ministrów podczas dnia otwartego gimnazjum.

Podczas naszej debaty pojawiło się kilka ciekawych wypowiedzi Podczas naszej debaty pojawiło się kilka ciekawych wypowiedzi. Przytoczymy kilka z nich: „Uczniowie są bardzo kreatywni, lecz dość często brakuje im finansów, więc jakiekolwiek inicjatywy są rzadko podejmowane.” ~ T.Macherzyński „ Wiek ma swoje prawa, ale jeśli chodzi o akcje charytatywne należy wyrazić uznanie dla młodzieży i nauczycieli. Młodzież zawsze pełni wielką rolę.” ~T.Kot „ Działamy, ponieważ chcemy żyć w lepszym świecie.” ~A.Malicka „Działanie = młodzież + kreatywność’” ~G.Zmorek ,,Uważam, że każde dziecko może odnieść sukces, a jego wielkość zależy od tego w jakim stopniu do pomocy włączają się rodzice.” ~I.Olczyk „Rodzice są sojusznikami szkoły.” ~A.Szlachcic

Aktywna młodzież - cenni obywatele! Zdaniem wszystkich uczestników debaty to hasło, które najbardziej oddaje pozytywną stronę działania młodzieży gimnazjalnej. Dzięki zastosowaniu metod aktywizujących wypracowaliśmy hasło promujące naszą debatę: Działanie wspólną sprawą!