Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

„WF z klasą” SP 43 w Krakowie.
DEBATA SZKOLNY OKRĄGŁY STÓŁ
SPORTOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Kandydatka do młodzieżowej
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Pierwsza edycja Rok szkolny 2013/14.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Ćwiczyć każdy może Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej : odkrywamy.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Szkoła Współpracy.
Szkoła w ruchu -Ćwiczyć każdy może. Na początku lutego uczniowie z naszej szkoły mieli możliwość skorzystania z nauki jazdy na nartach w ramach zajęć
Współpraca w naszej szkole
Wychowanie fizyczne w ZSOiZ w Bolesławcu
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Ruch poza szkołą obszar 6 Zajęcia zorganizowane we współpracy ze SZS „Szkoła w ruchu - Ćwiczyć każdy może”
„ÓSEMKA” METRYKA SZKOŁY Nazwa szkoły i adres : Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 im. Gustawa Morcinka 45 – 705 Opole, ul. Bonczyka 13 tel/fax
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
DEBATA SZKOLNA.
WYNIKI 2013/14  awans dwóch uczniów do Mistrzostw Warszawy w biegach przełajowych  III m chłopców w Mistrzostwach Dzielnicy w mini piłce nożnej  IV.
Wyniki ankiety nt. zajęć wychowania fizycznego w ZSE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Co nam się podoba! czyli wartościowe aspekty w-f.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
ANALIZA ANKIET NA TEMAT WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W KRZESZOWICACH.
XI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
SOS – Sportowy Okrągły Stół
Szkoła Promująca Zdrowie
„Sześciolatek w szkole”
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkoła Promująca Zdrowie
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
„Sześciolatek w szkole”
Sport w I semestrze 2018/19.
Zapis prezentacji:

Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na temat lekcji wychowania fizycznego. Zastanówcie się, jak wyglądają teraz, a jak mogłyby wyglądać. Porozmawiajcie o tym, jakie oczekiwania mają uczniowie, a jakie nauczyciele. Podczas SOS-u powinniście wspólnie wybrać zadanie do realizacji w ramach programu WF z Klasą z listy przygotowanej przez CEO i opublikowanej na stronie programu. Możecie dostosować je do potrzeb i doświadczeń Waszej szkoły. 2. Lokalna Akcja Sportowa (LAS) – Istotą LAS-u jest włączenie do działań społeczności lokalnej: rodziców, sąsiadów, mieszkańców gminy, uczniów i nauczycieli innej placówki etc. Możecie sami zorganizować jakieś sportowe wydarzenie (rajd turystyczny lub rowerowy, zawody wspinaczkowe, konkurs tańca, turniej piłkarski, turniej tenisa stołowego czy turniej siatkarski) lub aktywnie włączyć się w większą akcję ogólnopolską czy lokalną (Polska biega, Polska na rowery etc.).

Zadanie do wyboru. MiniFit – Test Sprawności Fizycznej dla Małych i Dużych Skok z miejsca, zwis na drążku i bieg długi – te ćwiczenia pamiętają nawet najstarsi absolwenci. Zamieńcie tradycyjne notowanie wyników w zeszycie na zabawę z kalkulatorem MiniFit i przekonajcie się, w którym centylu populacji jesteście jeśli chodzi o sprawność. Lekcje poza szkołą. Zachęcamy Was do większego i częstszego wykorzystywania Orlików, basenów, ścieżek rowerowych, parków, tras biegackich etc. Może uda się Wam uzyskać wsparcie lokalnych fanów sportu i turystyki. W semestrze letnim dodatkowym sprzymierzeńcem zajęć na powietrzu będzie pora roku. Pamiętajcie, że nie ma złej pogody, są tylko nieodpowiednie stroje. Napiszcie, w jaki sposób zorganizowaliście takie wyjście: kto brał w nich udział, o dzięki temu osiągnęliście, jakie były wrażenia uczniów? Ruch na przerwach i na innych lekcjach. Kiedyś uczniowie mieli specjalne przerwy w lekcjach na rozruszanie. Teraz gimnastyka śródlekcyjna to raczej rzadkość. Realizacja tego zadania wymaga współpracy z innymi nauczycielami. Nie wystarczy przekonać grono pedagogiczne, że 5-minutowa przerwa na ćwiczenia podczas lekcji dobrze wpłynie na pracę uczniów. Trzeba też pokazać, jak prowadzić śródlekcyjną rozgrzewkę.

ETAPY DEBATY: DIAGNOZA SYTUACJI – Jak teraz wyglądają lekcje wf? Jakie są plusy i minusy? CELE DEBATY – poznanie Waszych opinii i potrzeb, zebranie pomysłów, rozwiązań, BURZA MÓZGÓW – rozwiązania problemów, PROJEKTOWANIE ROZWIĄZAŃ – wybór rozwiązań, PODSUMOWANIE.

CO GIMNAZJALIŚCI ZESPOŁU SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W TYCHACH SĄDZĄ O SWOICH LEKCJACH WF-u? Na początku marca 2014 r. została przeprowadzona ankieta wśród uczniów klas I-III gimnazjum, której celem było zbadanie stosunku uczniów do aktywności fizycznej i zajęć WF-u. W badaniach wzięło udział 103 uczniów w tym 39 dziewcząt oraz 64 chłopców. Podczas układania ankiet chcieliśmy się przede wszystkim dowiedzieć „Czy uczniowie lubią WF?” z możliwością uzasadnienia. Zadaliśmy również pytania m.in. o zwolnienia z WF-u, aktywność fizyczną szkolną i poza szkolną oraz o zajęcia pozalekcyjne.

DZIEWCZĘTA I CHŁOPCY ZDECYDOWANIE LUBIĄ WF. Wszyscy ankietowani mieli możliwość zaznaczenia jednej odpowiedzi dzięki której ich zdaniem lubią lekcje wf-u oraz jednej odpowiedzi, która jest im bliska w negatywnym stosunku do zajęć.