Bilans Kapitału Ludzkiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE WRK. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 41% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1949 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO Przebieg realizacji działań dotyczących MSP w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw,
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Burze pyłowe na Marsie.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Katarzyna Hudyma Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu 7 września.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Studenckie Poradnie Prawne Podsumowanie działalności październik 2008 – – styczeń 2009.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
Losy absolwentów 2010 Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
INNOWACYJNI ZAŁOŻENIA I ZAPLANOWANE DZIAŁANIA. Projekt INNOWACYJNI realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
– strategie, które stosują pracodawcy
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Bilans Kapitału Ludzkiego Oczekiwania, aspiracje i wybory edukacyjne młodych a realia zachodniopomorskiego rynku pracy Patrycja Antosz Szczecin 10 czerwca 2014r.

PRELEGENCI Prelegent: Patrycja Antosz – Uniwersytet Jagielloński, ekspertka BKL Moderator: Monika Dawid-Sawicka - PARP Panelisci: dr Katarzyna Brzychcy – Wicedyrektor ds. EFS WUP w Szczecinie Katarzyna Erlichowska – Uniwersytet Szczeciński –Akademickie Biuro Karier Kamila Suchodolska Head of Resources – DGS Poland Sp. z o.o.

ZADOWOLENIE STUDENTÓW Z DOKONANYCH WYBORÓW

osoby studiujące: dziennikarstwo i informację oraz kierunki społeczne Czy wiedza i umiejętności zdobyte w ramach studiów zwiększą szanse na znalezienie dobrej pracy? Typowi optymiści studenci kierunków: artystycznych, prawnych, informatycznych, inżynieryjno-technicznych, produkcji i przetwórstwa oraz architektury i budownictwa Typowi pesymiści osoby studiujące: dziennikarstwo i informację oraz kierunki społeczne Czynniki różnicujące odpowiedzi Typ szkoły Kierunek kształcenia Ośrodek akademicki Widać zarówno zdecydowanych optymistów, jak i pesymistów. Optymistami można nazwać tych, którzy w ponad 70% przypadków ustosunkowują się do pytania pozytywnie, a są to studenci kierunków: artystycznych, prawnych, informatycznych, inżynieryjno-technicznych, produkcji i przetwórstwa oraz architektury i budownictwa. Do grona największych pesymistów można natomiast zaliczyć osoby studiujące: dziennikarstwo i informację (45% głosów na tak) oraz kierunki społeczne (50% głosów na tak). Najważniejszym czynnikiem, który różnicuje w tym wypadku oceny studentów jest typ szkoły, w której kształci się badany, a w drugiej kolejności jest to kierunek kształcenia oraz ośrodek akademicki. Biorąc pod uwagę typ szkoły, można wyróżnić 4 segmenty oceniających: bardzo dobrze oceniających uczelnie (uczelnie artystyczne) – ok. 90% głosów na tak; dość dobrze oceniających uczelnie (politechniki, uczelnie ekonomiczne, akademie medyczne) – ok. 85% głosów na tak; W tej grupie najlepiej oceniają uczelnie studenci z kierunków: technika, przemysł i budownictwo (88% pozytywnych głosów), a najgorzej z: nauki społeczne, gospodarka i prawo, rolnictwo (77% głosów na tak). Ponadto wśród studiujących nauki społeczne, gospodarkę i prawo widać wyraźne różnice regionalne. raczej dobrze oceniających uczelnie, w tym: inne – w tym głównie niepubliczne jednostki – ok. 81% głosów na tak (z wyraźnie zaznaczoną lepszą pozycją Warszawy oraz Poznania); PWSZ i uczelnie rolnicze – ok. 79% głosów na tak (po raz kolejny z dominacją Warszawy). nie najlepiej oceniających uczelnie (uniwersytety, wyższe szkoły pedagogiczne, akademie wychowania fizycznego, uczelnie kościelne) – ok. 72% głosów na tak (z wyjątkowo wysoko ocenianym Krakowem (81% na tak) oraz zbierającą nieco niższe noty Warszawą (77%)).

Czy wiedza i umiejętności zdobyte w ramach studiów zwiększają szanse na znalezienie dobrej pracy?

Odsetek studentów deklarujących, że dziś też zdecydowaliby się studiować na tej samej uczelni

Kierunek, który w chwili obecnej wybrałby badany (procent spośród niezadowolonych z wyboru, którzy zadeklarowali, jaki kierunek wybraliby w chwili obecnej)

PLANY I PREFERENCJE ZAWODOWE STUDENTÓW

Aktywność zawodowa studentów Województwo zachodnipomorskie wśród województw, w których odsetek pracujących studentów jest najwyższy w kraju. Częściej w pracę zarobkową angażowali się studenci usług dla ludności (51%), dziennikarstwa i informacji (49%), ochrony i bezpieczeństwa (47%), kierunków ekonomicznych i administracyjnych (45%) oraz społecznych (45%). Zdecydowanie rzadziej pracę podejmowali studenci opieki społecznej (25%), kierunków biologicznych (34%), matematycznych i statystycznych (34%) oraz medycznych (34%). Większość zawodów, w jakich pracują osoby studiujące raczej nie jest związana z przyszłą karierą oraz nie wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności nabywanych podczas studiów. W mniejszości są Ci, którzy twierdzą, że wykonywana praca będzie ich głównym źródłem dochodu w przyszłości (ok 13%). Mapa 1. Odsetek pracujących studentów według województwa

Jakim kosztem studenci gotowi są zdobyć pracę? Po ukończeniu studiów mogłaby Pani/Pan… podjąć każdą pracę przekwalifikować się podjąć pracę poza msc zamieszkania Mazowieckie 36% 70% 73% Wielkopolskie 62% 84% Małopolskie 37% 66% 76% Łódzkie 38% 80% Opolskie 41% Świętokrzyskie 82% Pomorskie 69% 72% Dolnośląskie 42% 77% Zachodniopomorskie 78% 79% Warmińsko-Mazurskie 43% 87% Kujawsko-pomorskie 47% 67% 85% Lubelskie Śląskie Podlaskie 83% Lubuskie 48% Podkarpackie 49% 88% Około 85% osób chciałoby podjąć pracę w zawodzie. Nie jest to warunkowane przez województwo – w każdym odsetki odpowiedzi na to pytanie są bardzo podobne. Tab. Gotowość podejmowania różnych działań w celu zdobycia pracy wg woj.

być może, jeśli nie znajdę pracy w kraju planuję pracować w Polsce Praca w Polsce? Czy bierze Pani/Pan pod uwagę możliwość wyjazdu do pracy za granicę? mam takie plany być może, jeśli nie znajdę pracy w kraju planuję pracować w Polsce trudno powiedzieć Kujawsko-pomorskie 28% 7% 46% 24% Wielkopolskie 23% 11% 44% 19% Małopolskie 18% 16% 42% 22% Świętokrzyskie 17% Opolskie 13% 26% Mazowieckie 39% 25% Łódzkie 31% Lubelskie 15% Warmińsko-Mazurskie Śląskie 14% 41% Zachodniopomorskie 20% Podlaskie 49% 29% Lubuskie Pomorskie 43% Dolnośląskie 45% Podkarpackie 21% 50% Tab. Gotowość wyjazdu za granicę w celu podjęcia pracy wg woj.

Oczekiwania zarobkowe Najniższe Zadowalające Wysokie Podkarpackie 1722 2520 3814 Opolskie 1738 2429 3615 Podlaskie 1759 2484 3747 Lubelskie 1828 2581 4052 Śląskie 1832 2556 3939 Kujawsko-pomorskie 1839 2464 4159 Łódzkie 1925 2775 4171 Zachodniopomorskie 1947 2664 3774 Małopolskie 1953 2761 4145 Warmińsko-Mazurskie 1957 2768 4350 Pomorskie 2007 2818 4180 Dolnośląskie 2022 2978 4515 Wielkopolskie 2068 3052 4853 Świętokrzyskie 2143 3618 Mazowieckie 2267 3264 4941 Lubuskie 2491 3864 5733 Tab. Oczekiwania zarobkowe studentów wg woj.

INWESTOWANIE W SIEBIE A STRATEGIE ZWIĘKSZAJĄCE SZANSE RYNKOWE STUDENTÓW

Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy studenci uczestniczyli w jakichkolwiek kursach, szkoleniach, warsztatach, prywatnych lekcjach itp. poza zajęciami organizowanymi standardowo w toku studiów   2011 2013 inne 20,5% 20,7% Szczecin 16,8% 26,1% Warszawa 21,9% 23,2% Gdańsk 21,8% 28,1% Katowice 30,4% 31,3% Kraków 23,0% 27,1% Lublin 27,5% 23,7% Łódź 22,8% 28,0% Poznań 26,9% 23,5% Wrocław 22,7% 31,1% Najczęściej dokształcający się to studiujący na kierunkach z grup: kształcenie, zdrowie i opieka społeczna, usługi Kobiety wykazują większą aktywność w tym zakresie.

Tematyka kursów, w których uczestniczyli studenci Tematyka kursu  Procent 2010 2013 Języki obce 34,7% 24,6% Informatyka, komputery 10,5% 17,8% Księgowość i finanse 8,2% 8,3% Zarządzanie 8,8% 11,7% Marketing, handel, obsługa klienta 5,5% 6,8% Tematyka prawna 2,9% 2,7% Rozwój osobisty, kompetencje ogólne 25,4% 21,1% Motoryzacja 2,5% 2,2% Budownictwo i przemysł 4,7% 7,9% Usługi osobiste. gastronomia, rekreacja 16,5% 15,7% Tematyka medyczna, praca socjalna, psychologia, pierwsza pomoc 14,1% 14,4% Szkolnictwo, edukacja, pedagogika, kultura 18,7% 13,8% BHP, Ppoż 1,9% 1,5% Inne 7,6% 10,4% Ogółem 162,0% 158,8%

Czy w czasie studiów studenci uczestniczyli w stażach, praktykach   2011 2013 inne 74,5% 68,2% Szczecin 57,8% 58,8% Warszawa 60,1% 66,1% Gdańsk 56,9% 56,2% Katowice 68,3% 77,8% Kraków 62,2% 57,4% Lublin 73,1% 66,9% Łódź 62,7% Poznań 67,4% 66,7% Wrocław 76,1% 63,1% Uczestniczący w stażach i praktykach to studiujący na kierunkach z grup: kształcenie, zdrowie i opieka społeczna, Kobiety wykazują większą aktywność w tym zakresie.

Odsetek studentów biorących udział w stażach / praktykach Grupa kierunków 2010 2013 niepubliczna publiczna Kształcenie 85,4% 75,4% 88,3% 76,7% Nauki humanistyczne i sztuka 51,4% 59,2% 58,0% 62,9% Nauki społeczne, gospodarka i prawo 63,6% 67,7% 67,3% 68,2% Nauka 50,7% 66,1% 55,7% 57,0% Zdrowie i opieka społeczna 87,4% 83,2% 75,0% 88,6% Technika, przemysł, budownictwo 38,2% 67,4% 58,4% 55,0% Rolnictwo   71,4% 73,5% Usługi 77,8% 69,4% 77,6% 60,0% Ogółem 66,8% 68,5% 68,4% 64,9% N (suma z typ szkoły) 2554 30593 1613 30473

Odsetek studentów uczestniczących w innych formach aktywności studenckiej  Rodzaj aktywności Procent 2010 2013 Samorząd studencki 8,9% 9,6% Koła naukowe 20,4% 22,3% Wolontariat 17,1% 19,0% Harcerstwo 3,2% 2,7% Stypendia (np. SOKRATES/ERASMUS) 4,0% 3,7% Wymiana studentów (tzw. "Most") 1,5% 1,2% Duszpasterstwo akademickie lub inny ruch kościelny 7,2% 6,0% Stowarzyszenia lub organizacje 14,9% 14,2%

bkl.parp.gov.pl Dziękujemy za uwagę.