Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Scott Wilson Ltd. Oddział w Polsce Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego.
Studium wykonalności – analiza możliwości realizacji i eksploatacji projektu inwestycyjnego Szymon Kawa.
Obwodnica Olsztyna – opis konfliktu
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Konsultacje wojewódzkie Programu Bezpieczeństwa Powodziowego w Regionie Wodnym Środkowej Wisły r.
Warszawa, 16 września 2008 roku
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Przebudowa ul. Brzezińskiej wraz z budową Obwodnicy Nowosolnej
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Spotkanie robocze polskich regionów Korytarza Bałtyk – Adriatyk
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Zapis prezentacji:

Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac

Usprawnienie regionalnego transportu kolejowego, Cele projektu: Usprawnienie regionalnego transportu kolejowego, Połączenie północno – zachodniej części województwa z Warszawą, Poprawa dostępu do lotniska w Modlinie, Poprawa standardów podróżowania i bezpieczeństwa, Wzrost aktywizacji zawodowej mieszkańców regionu, Cel wstępnego studium wykonalności: Analiza zasadności budowy nowej linii kolejowej. Konsultacje społeczne dla w ramach wstępnego studium wykonalności dla budowy nowej linii kolejowej w relacji Modlin - Płock

Analiza dokumentu poprzedzającego „Budowa nowego połączenia kolejowego Warszawa – Płock” - Koncepcja wstępna, Spindoc – doradztwo europejskie; sierpień 2009 Konsultacje społeczne dla w ramach wstępnego studium wykonalności dla budowy nowej linii kolejowej w relacji Modlin - Płock

Analizy dokumentów strategicznych i kierunkowych szczebla krajowego, szczebla wojewódzkiego, szczebla powiatowego, szczebla gminnego. Analizy polityk Transportowych Unijnych Innych dokumentów strategicznych (np. Master Plan dla transportu kolejowego do 2030 roku) Analiza dokumentów wskazuje, że projektowana linia wpisuje w większość dokumentów strategicznych i kierunkowych Konsultacje społeczne dla w ramach wstępnego studium wykonalności dla budowy nowej linii kolejowej w relacji Modlin - Płock

Analiza wielokryterialna Metodologia trasowania Analizy korytarzy Analizy wariantów 8 wariantów w korytarzach Optymalizacja przebiegów Ocena funkcjonalności Ocena atrakcyjności Analiza wielokryterialna Rekomendacja 3 wariantów dla kolejnych etapów prac projektowych 4 korytarze Ocena funkcjonalności Analiza możliwych kolizji z infrastrukturą istniejącą Analiza możliwych kolizji z obszarami cennymi środowiskowo Konsultacje społeczne dla w ramach wstępnego studium wykonalności dla budowy nowej linii kolejowej w relacji Modlin - Płock

Przebiegi korytarzy Korytarz 1 Korytarz 2 Korytarz 3 Korytarz 4

Przebiegi 8 analizowanych wariantów Konsultacje społeczne dla w ramach wstępnego studium wykonalności dla budowy nowej linii kolejowej w relacji Modlin - Płock

W1 W2 W3

Przebiegi wariantów na tle obszarów cennych środowiskowo: Kolizje z obszarami chronionego krajobrazu Brak kolizji z obszarami Natura 2000

Konsultacje społeczne Odbyły się w we wszystkich powiatach, przez które przebiegają warianty nowej linii kolejowej; Płońsk 29.09.2011 r. Płock 30.10.2011 r. Nowy Dwór Mazowiecki 04.10.2011 r. W spotkaniach uczestniczyli przedstawiciele władz samorządowych oraz mieszkańcy; Podczas konsultacji przedstawiane były warianty oraz prezentowane były zagadnienia dotyczące linii; Uczestnikom rozdano materiały informacyjne i ankiety. W ramach konsultacji społecznych Wykonawca przeprowadził badania ankietowe i sondaże internetowe. Mieszkańcy ocenili pozytywnie Projekt.

Sondaż internetowy Tylko 5% respondentów wyraziło negatywną opinię na temat projektu Aż 92% ustosunkowało się pozytywnie, w tym zdecydowana większość stwierdziła że „To bardzo dobry pomysł”

Sondaż internetowy W opinii 43% korytarz numer 3 jest najlepszym z wariantów. Kolejnym wariantem cieszącym się największym poparciem społecznym był korytarz południowy

Matematyczny Model Ruchu (istniejącego) Analizy ruchowe i przewozowe DANE WEJŚCIOWE Analiza infrastruktury. Analiza oferty przewozowej: Pociągi, Autobusy i busy Analiza kosztów dla poszczególnych gałęzi transportu, Analiza czasów przejazdu ANALIZY POPYTU Dane przewozowe KM, Pomiary ruchu (dworce autobusowe) Analiza struktury ruchu (stacja benzynowa) Ankiety wśród podróżnych w pociągach, na dworcach autobusowych i stacjach benzynowych Prognozy wzrostu PKB Matematyczny Model Ruchu (istniejącego) Prognozy ruchu

Analiza Kosztów i Korzyści (CBA) Wniosek: Budowa linii jest zasadna. Rekomendowanym wariantem jest wariant 2 (najkrótszy)

Koszty realizacji wariantu 2

Podsumowanie Za optymalną uznano budowę linii kolejowej jednotorowej o prędkości maksymalnej 160 km/h przystosowaną dla ruchu pasażerskiego i towarowego. Analizy wykazały, że najlepszym wariantem jest wariant numer 2. Z uwagi na długość (jest najkrótszy) jego koszty budowy są najniższe i gwarantuje on najkrótsze czasy przejazdu. Analizy finansowe wykazały, że całkowity koszt realizacji przedsięwzięcia powinien wynosić około 1,6 mld PLN (brutto). Wykazana została możliwość współfinansowania projektu ze środków UE. Rekomenduje się poddanie dalszej analizie tych modeli, w których całość inwestycji jest realizowana przez jeden podmiot.