Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedmioty rozszerzone:
Advertisements

Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Klasyfikacja źródeł informacji
PR jako piąta władza października 2005r. Centrum Konferencyjno Apartamentowe Warszawa Wilanów.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Wydarzenie, jakiego jeszcze nie było!
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
Dlaczego edukacja medialna?
Konsumpcja informacji
Socjologia mediów.
Uzależnienie od Internetu
Kanony wysyłania aplikacji em
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
VI KONFERENCJA EWALUACYJNA
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz.
Znaczenie Internetu w doradztwie zawodowym dla młodzieży
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
KULTURA OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO
Opracował: Wiktor Mikłasz. Spis Treści CodziennośćPracaInformatykaWakacje.
METODY POSZUKIWANIA PRACY
W jaki sposób można komunikować się z innymi za pomocą internetu?
Metodologia badań wydatków reklamowych
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Zaimki.
Robert Kroplewski Dyrektor Biura Prawnego TVP, radca prawny
Media Społecznościowe
Technik Organizacji Reklamy
HUMANISTYKA W SZKOLE. POLONISTYCZNO – HISTORYCZNE STUDIA NAUCZYCIELSKIE STUDIA LICENCJACKIE (I STOPNIA)
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie Wydział Stosowanych Nauk Społecznych.
HISTORIA. MAGISTRA VITAE EST Z tą starą sentencją, którą możesz przeczytać na logo naszego Instytutu, trudno się nie zgodzić. Bez niej pozbawieni bylibyśmy.
Rynek e-prasy w Polsce Marcin Skrabka
DZIENNIKARSTWO MODOWE
SOCJOLOGIA WYDZIAŁ NAUK ZDROWIU I NAUK SPOŁECZNYCH KIERUNEK SOCJOLOGIA KATEDRA NAUK HUMNISTYCZNYCH I SPOŁECZNYCH.
Podział i funkcje mass mediów
nauka w mediach społecznościowych
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
TECHNIK HANDLOWIEC.
Praca rzecznika prasowego i biura promocji Uczelni w odczuciu rektora Ryszard Tadeusiewicz Były rektor…
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Dr Michał Zając, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych, Uniwersytet Warszawski Aplikacje książkowe dla dzieci: między literaturą a grą.
Metody komunikacji.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Metody komunikacji.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
Alicja Ziółek kl. VI B. Dziennikarz: osoba zajmująca się przygotowaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu tj. prasa, radio, telewizja,
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Jak Polacy dogonili i badają kometę czyli jak popularyzować tematykę kosmiczną na blogu i w mediach społecznościowych.
Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Studia pierwszego stopnia
Badania rynku mediów Optymalne dostosowanie mediów do potrzeb odbiorców Wykład VI.
Zespół szkół Ekonomiczno – Technicznych im. Cichociemnych w Gliwicach
MARKETING INTERNETOWY
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Zapis prezentacji:

Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS? Są przynajmniej trzy powody

Po pierwsze: dziś prawie każdy jest choć trochę i choć na chwilę nadawcą mediów. Podział na nadawców i odbiorców wyczerpał się. Lepiej tę rzeczywistość rozumieć niż jej nie rozumieć.  

A po drugie: rozumiejąc nowe media możemy się w ich świecie lepiej odnaleźć. Coraz częściej będą tego od nas oczekiwać pracodawcy.

Ale po trzecie: warto też docenić tradycyjne media i zrozumieć, co tracimy, kiedy się od nich odsuwamy. I do czego mogą nam się przydać.

Mając licencjat można zacząć w Instytucie Filozofii i Socjologii APS studia specjalizacyjne z socjologii mediów, które prowadzą do pracy na różnych stanowiskach w branży mediów, reklamy czy public relations. Socjolog mediów w dzisiejszych czasach jest nie tylko obserwatorem i badaczem nadawców, odbiorców i treści prasy, radia, telewizji, kina czy książek

Socjolog mediów w dzisiejszych czasach jest nie tylko obserwatorem i badaczem nadawców, odbiorców i treści prasy, radia, telewizji, kina czy książek. Zajmuje się też - a coraz częściej może nawet przede wszystkim - badaniem internetu, urządzeń mobilnych, treści produkowanych przez użytkowników "social media": profili, fanpage'y, blogów, memów, tweetów.

Rozumienie rzeczywistości zmieniającej się na naszych oczach wymaga sięgania do najnowszych materiałów. Jako socjologowie nie popadamy jednak w błąd prezentyzmu: pokazujemy to, co jest w komunikacji medialnej stałe i niezmienne pomimo zmieniających się jej form. Absolwent socjologii mediów w APS jest bardziej świadomy występując nieraz już w trakcie studiów w rolach dziennikarza, pracownika działów komunikacji i public relations, firm z rynku reklamy czy domów mediowych. Ma kwalifikacje do prowadzenia badań mediów.

Socjolog mediów po studiach w APS rozumie zawiłości etyki mediów, w tym także nowych mediów, odpowiedzialność związaną z byciem nadawcą ale i krytycznym odbiorcą komunikacji medialnej, uwarunkowania zjawisk darmowego i płatnego dostępu do przekazu medialnego. Pracujemy z socjologicznymi teoriami mediów, ale dużo czasu spędzamy na pracy metodami warsztatowymi.

Zbliżamy się do praktyki: prowadzimy pogłębione badania nadawców i odbiorców mediów, ale nie boimy się i nie unikamy analizy danych ilościowych. To wszystko procentuje później w życiu zawodowym w zawodach wymagających czytania, pisania, myślenia i rozmawiania z ludźmi, nawet jeśli nie planujemy kariery w mediach. dr Piotr Toczyski z Instytutu Filozofii i Sojologii APS opowiadał w audycji A. Lichnerowicz w Radiu Tok FM o aktywności polityków na Twitterze (nagranie z 7 stycznia 2014) - http://audycje.tokfm.pl/audycja/20

W serwisie Tokfm.pl można też przeczytać kilka krótkich tekstów socjologów z APS: http://www.tokfm.pl/blogi/socjologia