Debata pracowników szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Demokracja w szkole.
Gimnazjum Publiczne w Rudnikach
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
ku lepszej przyszłości”
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
INFORMATOR SP i G SZONOWICE.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Nasza placówka jest szkołą publiczną, organem prowadzącym jest Gmina Grabów nad Pilicą, a nadzór pedagogiczny sprawuje Kurator Oświaty.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
PROJEKT „SZKOŁA WSPÓŁPRACY”
Szkoła Współpracy.
Współpraca w naszej szkole
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
“Szkoła w procentach”.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
Dlaczego warto angażować się w życie szkoły?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
1. Znam tą szkołę jak mało kto, wiem co, gdzie, jak i z kim załatwiać 2. Znam Statut, więc wiem co i jak ugryźć, znam prawa uczniów i nauczycieli 3. Cały.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Debata szkolna „SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Szkoła Podstawowa w Okonku.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
,,Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista.” Albert Einstein.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Szkoła Podstawowa nr 141 Łódź, ul. Zakładowa
Publiczna Szkoła Podstawowa
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Tel Szkoła Podstawowa nr 160 im. Powstańców Śląskich ul. Andrzeja Struga 24
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Zapis prezentacji:

Debata pracowników szkoły Szkoła Współpracy Debata pracowników szkoły Łankiejmy, 25.03.2014r.

Jaka jest nasza szkoła – co w niej cenimy? zadbany, estetyczny budynek, mała szkoła, wszyscy się znamy, znamy uczniów i ich rodziny, rodzinna atmosfera, dobrze się w niej czujemy, mało liczne klasy, dobra kadra, pracownicy nastawieni na współpracę, dobre wyposażenie sal, odpowiednia baza (sala gimnastyczna, boiska szkolne), sprzyjanie potrzebom uczniów, dodatkowe zajęcia pozalekcyjne, możliwość wzięcia udziału w zawodach i konkursach – na różnych etapach, udział w wielu projektach unijnych, działalność stowarzyszenia UKS TYTAN, bezpieczeństwo, wykorzystywanie walorów okolicy – stadion leśny, kajaki.

Wady naszej szkoły i społeczności szkolnej: - wulgaryzmy uczniów, - brak motywacji uczniów, ich „słomiany” zapał, - brak pełnej współpracy z rodzicami, - mała liczba rodziców zaangażowanych w pracę szkoły, - brak poszanowania pracy i mienia szkolnego, - brak wpływu na postępowanie uczniów, - brak szacunku dla starszych, - dzieci i nauczyciele z różnych miejscowości, - ograniczenia czasowe – dzięki różnym miejscowościom zamieszkania uczniów często niemożliwe jest zorganizowanie zajęć dodatkowych, - roszczeniowość zarówno rodziców, jak i uczniów, - naginanie przez uczniów regulaminów, - brak konsekwencji nauczycieli, - brak odpowiedzialności uczniów i rodziców, - zrzucanie winy na szkołę – w niemal każdej sprawie, - estetyka korytarzy – brak odpowiedzialnych za gazetki (wizytówkę szkoły).

Jak się czujemy w naszej szkole? - czasami bezsilni, zestresowani, - w swoim gronie – komfortowo, - bezpiecznie, - dobrze, - nie jesteśmy pozostawieni sami sobie z problemami.

Jak wygląda współpraca w szkole – relacje uczeń – rodzic – nauczyciel? - rodzice ograniczają się jedynie do sprawdzenia ocen – najczęściej dwa razy w roku, nie szanują czasu nauczycieli – nie przychodzą na umówione wcześniej spotkania, - rodzice są roszczeniowi, stoi na pozycji „dziecko ma zawsze rację”, - rodzice nie radzą sobie z dziećmi, - mała liczba rodziców i uczniów chętnych do współpracy, - współpraca jest bardzo ograniczona, - forma spotkań z rodzicami nie zawsze jest właściwa, brak ciekawych spotkań w innej niż podająca formie.

W jakim stopniu czujemy się współodpowiedzialni za naszą szkołę? Wszyscy zgodnie stwierdzili, że czują się bardzo odpowiedzialni za wyniki nauczania, wygląd placówki i bezpieczeństwo w szkole. Nie każdy jednak wie, kto odpowiada za niektóre działania (np. kto ma robić gazetkę informacyjną – dzieci, nauczyciele, pracownicy szkoły a może rodzice?)

Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły? Jakich efektów oczekujemy? należy częściej ze sobą rozmawiać, ustalać wspólnie kolejne działania, konsultować plany. potrzeba konsekwencji w pracy z uczniami, rodzicami, oczekujemy solidnej pracy wszystkich partnerów – uczniów, rodziców, nauczycieli; zmiany relacji, wzajemnego szacunku, aktywności.

Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie? W jakiej szkole chcielibyśmy pracować, gdyby nic nie ograniczało naszej wyobraźni? organizowanie spotkań z rodzicami w postaci np. warsztatów, większa dostępność nauczycieli dla rodziców, rozmowa z uczniami o przestrzeni tylko dla nich, np. pokój ciszy, zorganizowanie dyżurów na stołówce – dla uczniów gimnazjum.

Szkoła naszych marzeń: sale w pełni wyposażone (Internet, laptop, rzutnik itp.), rodzic chcący pomagać, świetlica w osobnej sali, biblioteka i czytelnia na miejscu, szkolny ogródek – miejsce odpoczynku, dzieci mają świadomość wartości wiedzy, szkoła z uczniami i rodzicami chętnymi do współpracy oraz z pomysłami, jak się rozwijać.