Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Rodzic jako doradca zawodowy
PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAWODOWEJ PRZEZ MŁODZIEŻ
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Program aktywnego wejścia na rynek pracy osób osadzonych w Zakładzie Karnym Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Białej Podlaskiej.
Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Biała Podlaska r.. Źródło: GUS 2 mln Polaków wyemigrowało.
Świat – UE - Polska prospekt 2050
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
CELE PROWADZENIA BADAŃ
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Priorytet 2 Wzmacnianie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Realizacja Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki a koncepcja uczenia się przez całe życie Jakub Sosin Wiceprezes PIFS.
Partner wiodący- Projektodawca: ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z. o.o Partnerzy: Wielkopolski Związek Pracodawców Prywatnych Centrum Statystyki.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Czym jest doradztwo zawodowe?
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
„Lokalny rynek pracy” MODUŁ Klasa I.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
CZYNNIKI TRAFNEGO WYBORU ZAWODU
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych a migracje
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska Doradca zawodowy Gimnazjum nr 10 w Gliwicach.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
1 WSPÓŁCZESNY RYNEK PRACY (Wyzwania dla pracodawców i edukacji … oraz dla nas wszystkich) Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu Październik 2015 r.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Rynek pracy wymusza zarówno na ludziach czynnych zawodowo, jak i poszukujących zatrudnienia podejmowania kroków związanych z aktywizacją w postaci doskonalenia.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Technik transportu drogowego
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Studia miejskie i regionalne
Uniwersalizm i wielowymiarowość kompetencji kluczowych w kontekście edukacji dr Anna Szymczak, prof. nadzw.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Zapis prezentacji:

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek

EDUKACJA DLA ZATRUDNIENIA EDUKACJA DLA ŻYCIA EDUKACJA DLA ŚWIATA EDUKACJA DLA WŁASNEGO ROZWOJU I KARIERY EDUKACJA DLA PRZYJEMNOŚCI EDUKACJA DLA SAMODZIELNOŚCI

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Uczeni starają się uporządkować współczesne trendy zmian globalnych i jednocześnie wyprowadzać z nich perspektywiczne wnioski oraz zadania edukacyjne.

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Edukacja jako czynnik kapitałowości ludzkiej

Inwestycje w kwalifikacje człowieka są Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Edukacja jako czynnik kapitałowości ludzkiej Inwestycje w kwalifikacje człowieka są współcześnie uznawane za najtańszy sposób podnoszenia konkurencyjności gospodarki, a zarazem tempa przyśpieszania rozwoju społecznego.

Warto zauważyć, że edukacja jako inwestycja w Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Edukacja jako czynnik kapitałowości ludzkiej Warto zauważyć, że edukacja jako inwestycja w kapitał ludzki opiera się na czterech istotnych zasadach: uczyć się, aby wiedzieć, uczyć się, aby działać, uczyć się, aby wspólnie żyć, uczyć się, aby być.

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Edukacja jako czynnik kapitałowości ludzkiej prognozy demograficzne na lata 2000-2015 sygnalizują przyrost zasobów pracy wymuszających jednocześnie nowe szanse edukacyjne dla młodzieży; zmieniający się stale rynek pracy będzie ponadto wyznaczać potrzebę uzupełniania dotychczasowych kwalifikacji, a także zdobywania nowych zawodów.

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Nowe zawody

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Nowe zawody Włoscy futurolodzy przedstawili już listę nowych zawodów, których wykonanie będzie wymagać szerokiej wiedzy interdyscyplinarnej. . ,

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Nowe zawody Te nowe zawody, których jeszcze nie ma, ale prawdopodobnie powstaną, to m.in.: biotechnolog zajmujący się inżynierią genetyczną stosowaną w hodowli roślin i bakterii, odkażacz usuwający skutki katastrof, likwidujący hałas, dymy fabryk, czyszczący skażone wody, . ,

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Nowe zawody biorolnik przekształcający rolnictwo chemiczne w naturalne, neuroprogramator zajmujący się budową "sztucznych mózgów", symulator umożliwiający zwiedzanie przestrzeni graficznych z wykorzystaniem komputera. . ,

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Nowe zawody W rankingu ważności umiejętności praktycznych najwyżej cenione będą umiejętności: uczenia się, przywódcze, pracy zawodowej, . ,

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Nowe zawody komunikacji, negocjacji, pisania syntetycznych raportów, podejmowania uzasadnionego ryzyka, integralnego oglądu przedsiębiorstwa. . ,

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Związki edukacji z rynkiem pracy

efektu edukacji pracownika, przedsiębiorstwa, Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Związki edukacji z rynkiem pracy Są to relacje wynikające z roli wykształcenia, kwalifikacji i kompetencji zawodowych jako efektu edukacji pracownika, przedsiębiorstwa, gospodarki i społeczeństwa. Wykształcenie i kwalifikacje stanowią dla pracownika swoistą formę własności. . ,

pracownikami bez kwalifikacji. Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Związki edukacji z rynkiem pracy Rozwój gospodarki rynkowej w Polsce wiąże się ze wzrostem roli wykształcenia na rynku pracy. Wyraża się to w zapotrzebowaniu na coraz wyższe kwalifikacje pracownicze przy równoczesnym spadku zainteresowania pracownikami bez kwalifikacji. . ,

Lepsze wykształcenie coraz częściej Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Związki edukacji z rynkiem pracy Lepsze wykształcenie coraz częściej oznacza wyższe płace i mniejsze ryzyko bezrobocia. Gospodarka rynkowa promuje bowiem kwalifikacje i stwarza szanse dla jednostek zdolnych, solidnych i twórczych. . ,

Sposoby tworzenia własnego wizerunku obejmują: Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Związki edukacji z rynkiem pracy Sposoby tworzenia własnego wizerunku obejmują: aspekty poczucia przynależności, poczucie identyfikacji, poczucie własnej wartości, poczucie samosterowności (kierowanie sobą). . ,

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Przyszłość a planowanie kariery życiowej

Kim jestem? Czym jestem? Dlaczego jestem? Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Przyszłość a planowanie kariery życiowej Kreacja elementów własnego wizerunku sprowadza się do sformułowania odpowiedzi na pytanie natury filozoficzno-moralnej: Kim jestem? Czym jestem? Dlaczego jestem? . ,

Nie obawiajmy się zatem pracy, gdyż Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Przyszłość a planowanie kariery życiowej Jak mówi porzekadło: "Świat jest pełen ludzi chętnych: niektórzy są chętni do pracy, reszta chętnie im na to pozwala". Nie obawiajmy się zatem pracy, gdyż niewielu ludzi umiera z przepracowania, za to wielu bezgłośnie "kurczy się" z niezaspokojenia pragnień. . ,

Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek Nieustanne kształcenie to nie tylko ideał, do którego warto będzie zmierzać, ale w przyszłości - konieczność życiowa. . ,

Dziękuję