DYSKRYMINACJA – FORMA ANTYDEMOKRATYCZNYCH ZACHOWAŃ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pełnosprawny Student VI
Advertisements

Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Prawo do nauki osób niepełnosprawnych i obowiązki uczelni w tym zakresie Robert Krawczyk.
Prawa Dziecka Co to są prawa???
Prawa Człowieka Wykonał : Krzysztof Zajda I Ti.
ZASADY USTROJU RZECZYPOSPOLITEJ
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Efektywność a sprawiedliwość jako problem ekonomiczny
I. Pierwsze dokumenty odnoszące się do praw jednostki
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
W kontekście Czerwonego Krzyża
Europejskie standardy w zakresie zwalczania przemocy wobec kobiet.
Prawa ucznia w praktyce szkolnej
Równość a zarobki Kontekst polski i europejski Dr Maria Pawłowska Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania.
KONTEKST ZASADY RÓWNOŚCI SZANS KOBIET I MĘŻCZYZN
OBCHODY 20 ROCZNICY UCHWALENIA KONWENCJI O PRAWACH DZIECKA.
prawa człowieka w Deklaracji Praw Człowieka i w Biblii
Przeciwdziałania dyskryminacji w Polsce. Aspekty prawne
kobiet – „Kobieta pracująca…” OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA:
PRAWA CZŁOWIEKA Prawa człowieka jest to zespół podstawowych, niezbywalnych i uniwersalnych praw przysługujących człowiekowi bez względu na rasę, religię,
Nie jesteś samotną wyspą
Konstytucyjne gwarancje godnej pracy
Prawa człowieka.
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
„O Godność Człowieka” Rafał Wójcicki klasa II B
COMENIUS – PROPAGOWANIE WIEDZY O PRAWACH - LICEUM IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W ŻYRARDOWIE.
Warto wiedzieć, warto znać Klub Integracji Obywatelskiej w Warszawie Prezentacje przygotowały: Elżbieta Przychodzeń i Maria Olczak.
Równość szans na rynku pracy.
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt „ K apitał ludzki i społeczny jako czynniki rozwoju regionu łódzkiego" Zasada równego traktowania ze względu na.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
PRAWA DZIECKA AUTOR: JOLANTA KURYS.
Prawa Dziecka.
PRAWA CZŁOWIEKA A NOWE TECHNOLOGIE W MEDYCYNIE Z PERSPEKTYWY ORZECZNICTWA EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU PRAW CZŁOWIEKA Dr Agata Wnukiewicz-Kozłowska Interdyscyplinarna.
Prawa człowieka Lekcja powtórzeniowa.
PAŃSTWO-PRAWO-SPOŁECZEŃSTWO-OBYWATEL
Prawa Człowieka na świecie.
Prawa Człowieka w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej
Idee Janusza Korczaka to podstawowe inspiracje dla najważniejszego obecnie dokumentu broniącego praw dziecka, uchwalonej – z polskiej inicjatywy – Konwencji.
Prawa Człowieka w systemie Narodów Zjednoczonych
DYSKRYMINACJA W SZKOLE
Godność ucznia a postawa nauczyciela
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Konwencja Praw Dziecka
PRAWA dziecka.
Prawa człowieka, prawa dziecka.
Uczeń dialogu i tolerancji to uczeń naszej szkoły. Agresja na out!
Aspekty prawne niepełnosprawności Lila Anna Micun Wydział Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Obywatelskich Starostwo Powiatowe w Sokółce.
Wolność i prawa człowieka. Czym jest wolność? Wolność - 1. «niezależność jednego państwa od innych państw w sprawach wewnętrznych i stosunkach zewnętrznych»
Menu 1.Prawa osobiste 2.Prawa polityczne 3.Prawa ekonomiczne, społeczne i kulturalne 5.Bibliografia 4.Przykłady łamania praw.
Łamanie praw człowieka. Spis Treści ● Dlaczego łamane są prawa człowieka? ● Łamanie praw człowieka ● Przyczyny łamania praw człowieka ● Najbardziej powszechne.
Warmińsko-Mazurska Akademia Antydyskryminacyjna
Rozmowy i dyskusje w klasach.
Prawa człowieka w administracji – wykład 3
ZWIĄZKI ZAWODOWE Wolności związkowe
BLIŻEJ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI.
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
„DOLNOŚLĄSKIE KOBIETY BIZNESU”
Prawa dziecka.
Konstytucyjne zasady sprawowania opieki zdrowotnej
„ZACZNIJ BYĆ AKTYWNY JUŻ DZIŚ”
„Jak nie MY, to kto? Stop Wykluczeniu!”
II Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka
Rzeczpospolita jako demokracja konstytucyjna
ZAPOBIEGANIE MOWIE NIENAWIŚCI I DYSKRYMINACJI W SZKOLE
Współczesne kierunki polityki społecznej
PRAWA CZŁOWIEKA.
Zapis prezentacji:

DYSKRYMINACJA – FORMA ANTYDEMOKRATYCZNYCH ZACHOWAŃ

Dlaczego dyskryminacja?

Artykuł 32 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej 1. Wszyscy wobec prawa są równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne 2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu społecznym, politycznym i gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny

Konwencja o Ochronie praw Człowieka i Podstawowych Wolności Rozdział I – Prawa i wolności, Artykuł 14 – Zakaz dyskryminacji Korzystanie z praw i wolności wymienionych w niniejszej Konwencji powinno być zapewnione bez dyskryminacji wynikającej z takich powodów jak płeć, rasa (…) pochodzenie (…) bądź z jakichkolwiek innych przyczyn

Dlaczego dyskryminacja jest takim ważnym problemem?

W jakich formach występuje dyskryminacja?

Kogo najczęściej dotyka dyskryminacja?

Jakie postawy cechują sprawców?

Jakie są głębsze korzenie takiego postępowania?

Jak postąpić z osobą dopuszczającą się dyskryminacji?

Jak pomóc ofierze?

Jakie kroki może podjąć samorząd, by zniwelować ów problem?

Dziękujemy za udział w debacie

DYSKRYMINACJA – FORMA ANTYDEMOKRATYCZNYCH ZACHOWAŃ