Platforma LearningApps

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
Advertisements

Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Przewodnik po raportach rozliczeniowych w Condico Clearing Station (Rynek finansowy)
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Grupa: urzędnicy JST (operatorzy przyjmujący wnioski w urzędach)
Co możesz zrobić za pomocą urzędomatu?  Złożyć dokumenty w postaci papierowej i wydrukować potwierdzenie ich złożenia.  Założyć konto użytkownika na.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Literary Reference Center Przewodnik
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
Praca dyplomowa inżynierska Temat: Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Podstawy Kryptologii” Dyplomant: Ewelina Bogusz Promotor: prof. zw.,
Instalacja nienadzorowana windows xp Jakub klafta.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
Magdalena Garlińska Generator wniosków o dofinansowanie Program INNOCHEM.
Urządzenia i technologie mobilne. Tablet Mobilny komputer większy niż telefon komórkowy, którego główną właściwością jest posiadanie dużego ekranu z zastosowaną.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
UCZ I UCZ SIĘ Z TIK. JAK PROWADZIĆ LEKCJE W SIECI Za pomocą programów typu Skype lub Ventrilo można by prowadzić lekcje internetowe. Umożliwiałoby to.
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
Instrukcja aplikowania na kursy trenerskie UEFA A, UEFA B i A zintegrowany, UEFA B, UEFA B wyr., Grassroots C, Grassroots D W przypadku nie posiadania.
BVMS 5.5 Blok2- Moduł 8: Użytkownicy i grupy
System Monitorowania Kształcenia (SMK) Jak zapisać się na kurs / specjalizację – instrukcja krok po kroku Od dnia 1 lipca 2017 celem zapisania się na.
Użyteczne strony i narzędzia poznane na Malcie
Platforma Moodle WZiEU
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Instrukcja zgłaszania szkoły do udziału w Konkursie wiedzy o zdrowym stylu życia "Trzymaj Formę!" rok szkolny 2016/2017.
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA
Symulacja procesu BPMN
Full Text Finder Przegląd Publication Finder
Microsoft® Office SharePoint® Server 2007 — szkolenie
Quick Tips Tutorial Jak uzyskać dostęp do raportów EBSCOhost i EBSCO Discovery Service w EBSCOadmin support.ebsco.com.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
PowerPoint — Zapraszamy!
Tworzenie tabel przestawnych
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Git - system kontroli wersji
Aplikacje i usługi w chmurze
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
Akceptacja w Module Wnioski i Postępowania
Jak dostosować witrynę internetową usługi Microsoft SharePoint Online
Spotkanie informacyjno-szkoleniowe
Tworzenie modelu: przeglądanie wyników, redukcja rozmiarów modelu.
Otwarta firma Jak zgłosić firmę bądź instytucję do programu?
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
Program Microsoft® Office Word 2007 — szkolenie
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
Zapraszamy do nowego programu PowerPoint
Koszyk danych.
Zapraszamy do nowego programu PowerPoint
Zapraszamy do nowego programu PowerPoint
temat stwierdzenie Grafika SmartArt z obrazami na czerwonym tle
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Obsługa bazy danych z poziomu phpMyAdmin
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy szkoleniowe dla kadry akademickiej.
Beata Górska Beata Krycińska ZŁOTORIA
KLIKAMY „GŁOSUJ NA POMYSŁY”
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Najważniejsze operacje graficzne w programie GIMP
Platforma LearningApps
Platforma LearningApps
KONCEPCJA PROPONOWANYCH DZIAŁAŃ
Najważniejsze operacje graficzne w programie GIMP
Instrukcja podpięć przedmiotów w USOSie
Zapis prezentacji:

Platforma LearningApps

LearningApps.org jest darmową platformą internetową wspierającą uczenie się i nauczanie. Platforma przeznaczona jest do tworzenia interaktywnych ćwiczeń, gier i zabaw edukacyjnych m.in. quizy wielokrotnego wyboru, puzzle, gry memory, osie czasu, krzyżówki, teksty z lukami i wiele innych.

Obecnie na platformie znajduje się ponad 4 miliony różnych ćwiczeń interaktywnych podzielonych m.in. na kategorie przedmiotowe, poziom edukacyjny itd.

Zaletą Learning Apps jest nieograniczony i bezpłatny do niej dostęp i możliwość bezpośredniego wykorzystania poszczególnych modułów bezpośrednio z poziomu internetu. Każdy nauczyciel może skorzystać z zasobów platformy wybierając interesujące ćwiczenia dla swoich uczniów. Do tworzenia nowych ćwiczeń konieczne jest posiadanie na platformie swojego konta.

Tworzenie nowego ćwiczenia: Pomysł na ćwiczenie Wybór modułu ćwiczenia Wypełnienie szablonu modułu treścią Zapisanie ćwiczenia Udostępnienie ćwiczenia

Schemat idei platformy LearningApps

Wybór modułu ćwiczenia Na platformie dostępnych jest 19 różnych modułów do wykonania ćwiczeń interaktywnych.

Szablony dostępne na platformie LearningApps Tworzenie nowego ćwiczenia rozpoczyna się od wybrania szablonu, z dostępnych modułów interaktywnych na platformie zgodnie z powyższym schematem.

Moduły dostępne na platformie LearningApps

Katalog dodatkowych narzędzi Poza podstawowymi modułami dostępne są również dodatkowe narzędzia, które sprawdzą się w pracy zespołowej.

W zależności od wyboru modułu ćwiczenia interaktywnego użytkownik będzie wypełniał inny szablon modułu. Pomimo, że szablony różnią się, mają takie same elementy, których ich wypełnianie jest intuicyjne i proste.

Wybór modułu ćwiczenia powoduje uruchomienie przykładowych ćwiczeń wykonanych w tym module.

Po wybraniu przycisku utwórz nową aplikacje użytkownik przechodzi do tworzenia nowego ćwiczenia.

W szablonie ćwiczenia interaktywnego należy wypełnić, w zależności od wybranego modułu, następujące elementy: Nazwa aplikacji – nazwa ćwiczenia. Opis polecenia – instrukcja dla ucznia. Tło – (występuje w niektórych modułach) obraz lub film, który będzie tłem do ćwiczenia. Następnie należy wypełnić szablon odpowiednią treścią do ćwiczenia.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek Niniejszy opis przedstawia sposób tworzenia nowego ćwiczenia z wykorzystaniem szablonu do modułu Odsłoń obrazek. Zadanie będzie polegało na odkrywaniu obrazu lub filmu poprzez przyporządkowanie tytułów filmów do ich reżyserów. Po poprawnym wykonaniu zadania odsłonięty zostanie kadr filmu, który można obejrzeć.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek Szablon dla wybranego modułu wygląda następująco

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek Zasada wyboru grafiki do ćwiczeń jest taka sama we wszystkich modułach. Po wybraniu polecenia Obraz uruchamia się okno źródła obrazu: wyszukanie obrazu z archiwum Wikipedii, wstawienie obrazu z adresu strony internetowej, wstawienie obrazu z zasobów dysku lokalnego, wybranie obrazu z ostatnio wykorzystywanych.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek Podczas wybierania obrazów należy pamiętać o zachowaniu praw autorskich. Po wybraniu wstawiania obrazu z archiwum Wikipedii należy sprawdzić źródło wstawiania.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek W wypadku tego obrazu po sprawdzeniu źródła użytkownik zostanie przekierowany na stronę, gdzie dowie się, że autor udostępnił zdjęcie na licencji CC0 Creative Commons.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek Najbezpieczniej jest korzystać ze swoich autorskich zdjęć i rysunków, lub wybierać te, które są udostępnione w sieci na licencji CC0 Creative Commons. Wybór obrazu należy zatwierdzić przyciskiem używać. Po wybraniu obrazu można go edytować. Zakładka Wielkość informuje o rozmiarze obrazu natomiast zakładka Edytuj umożliwia jego edycję.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek Zasady wstawiania filmu są podobne do zasad obowiązujących podczas wstawiania obrazów. Po wybraniu Film użytkownik może wybrać źródło wstawiania: wyszukanie filmu z archiwum youtube, wstawienie filmu z adresu youtube, wstawienie filmu z zasobów dysku lokalnego, wybranie filmu z ostatnio wykorzystywanych.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek Zakładka czas umożliwia szczegółowe ustawienie czasu odtwarzania filmu, natomiast zakładka głośność wyłączenie lub włączenie dźwięku.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek Po wybraniu filmu (lub obrazu), który będzie odkrywany użytkownik wypełnia szablon modułu treścią ćwiczenia.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek W ćwiczeniu wykorzystano nazwiska czterech polskich reżyserów, każdy z nich stanowi osobną grupę. Dla każdego reżysera wybrano po cztery filmy –są to elementy dla każdej grupy. Wypełnianie szablonu wygląda następująco:

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek Ostatnia część to szablonu to wybranie opcji wyglądu ćwiczenia. Dla różnych modułów elementy te będą różne. W przypadku opisywanego modułu użytkownik może wybrać rozmiar kart zasłaniających obraz.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek We wszystkich modułach ćwiczeń interaktywnych jest miejsce na informację zwrotną dla ucznia oraz pomoc w postaci podpowiedzi lub wskazówek naprowadzających ucznia na właściwy tok rozumowania. Edycję ćwiczenia należy zakończyć przyciskiem Zobacz podgląd i zakończ.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek W zasadzie ćwiczenie jest gotowe do użytku. Na razie to tylko prywatna aplikacja, ale każdy, kto otrzyma do niej link może ją używać. W razie potrzeby zawsze można wrócić do edycji i dokonać modyfikacji. Wybór przycisku publiczna aplikacja spowoduje dodanie utworzonego ćwiczenia do aplikacji publicznych. W tym celu należy wypełnić tabelę wybierając odpowiednie kategorie tematyczne i poziom edukacyjny.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek Zatwierdzając wybór przyciskiem Prześlij formularz użytkownik jednocześnie akceptuje warunki korzystania z platformy LearningApps.org. Ponownie pojawia się okno z gotową aplikacją, jednak linki różnią się od poprzednich.

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek

Przykładowy moduł - Odsłoń obrazek Dostęp do utworzonej aplikacji uczniowie będę poprzez link w formie adresu internetowego lub kodu QR, za pomocą, którego można uruchomić aplikację na urządzeniu mobilnym. Pod ćwiczeniem znajduje się również kod embed, który po wklejeniu do kodu strony internetowej (np. szkolnej strony internetowej) wyświetli utworzone ćwiczenie na tej stronie. Dostęp do swoich aplikacji użytkownik ma po zalogowaniu się na swoje konto.