Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AAC (ang.) Augmentative and Alternative Communication wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się lub wspomagająca i alternatywna komunikacja.
Advertisements

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
Tutoring akademicki: -pomaga w rozwijaniu określonego obszaru wiedzy, -kształtuje umiejętność samodzielnego jej zdobywania, -uczy sztuki wykorzystywania.
„Książki naszych marzeń” W ramach rządowego programu w grudniu 2015 r. zakupiono do szkolnej biblioteki 117 tytułów (150 książek) za kwotę 2755,08 zł.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Pod wpływem książki… czytanie czyli jak czytanie rozwija uczy bawi Opracowanie Joanna Jasiukiewicz Psycholog szkolny Szkoła Podstawowa im. Obrońców Wybrzeża.
Prezentacja projektu. Realizator projektu Stowarzyszenie Edukacja przez Internet ul. Olszewskiego Kielce
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
STEPY Ćwiczenia na stepach są bardzo przyjemne. Pięknie rzeźbi ciało oraz wzmacnia całe ciało. Ćwiczenia na stepach nie są przeznaczone dla osób z problemami.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa w Gimnazjum Nr 1 w Końskich
Dlaczego warto czytać książki?
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
„Programowanie to nasza przyszłość”
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
POZYTYWNY WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ POTENCJAŁU INTELEKTUALNEGO ORAZ POZNAWCZEGO UCZNIA „Do nauczania i uczenia się te trzy środki pomocnicze są nieodzowne:
Zastosowanie matematyki w życiu codziennym
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Mind Mapping (Mapy umysłu, myśli) Zygmunt Korzeniewski.
Ruch to zdrowie.
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Dlaczego warto czytać?.
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Style i strategie uczenia się
dr Marzena Żylińska Łódź
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne w naszej szkole
Projekt nr Europejski Rok Dziedzictwa Kulturowego VIII edycja
"Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła.„ Wiesława Szymborska 
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Wpływ osiągnięć technicznych XXI wieku wpływających negatywnie na rozwój i kondycję zdrowotną dzieci i młodzieży. Telewizja.
Kiedy nauczyciel klasy I staje się osobą znaczącą dla uczniów?
Czytanie Książek i nie tylko… .
6-LATEK W SZKOLE.
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
DLACZEGO CZŁOWIEK TAŃCZY?
Program profilaktyczno-wychowawczy
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Staże europejskie drogą do sukcesu
HODOWLA FASOLI CEL DOŚWIADCZENIA:
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ?.
EUROPEJSKI TYDZIEŃ ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
Dlaczego warto czytać?.
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
czyli jak czytanie rozwija , uczy i bawi
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
Czym się zajmujemy? Nasze Miniprzedsiębiorstwo zajmuje się organizacją turniejów ESL (Electronic Sports League)
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
PowerVet 2019-Italia.
Priorytet 3 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Zapis prezentacji:

Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży

„Książka to okno na świat, to promień słońca, który rozświetla ciemne noce, to najlepszy doradca we wszystkich sprawach” Stanisław Lem

inteligencji emocjonalnej Czytanie ma wpływ na aktywizację czterech obszarów kompetencyjnych: komunikacji odpoczynku inteligencji emocjonalnej koncentracji i emocji

uczy rozumieć sposoby mówienia innych ludzi poszerza doświadczenia językowe rozwija słownictwo uczy wyrażać myśli czytanie

poszerza wiedzę stymuluje umysł pobudza wyobraźnię uczy etyki czytanie

Książki Poprawiają sen Uspokajają Sprawiają przyjemność

Czytanie uczy dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych uczy wyciągania własnych wniosków kształtuje umiejętność samodzielnego myślenia i formułowania myśli

Przygotowane na podstawie: D. Grabowska, Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży. M. Stoppord, Zbadaj swoje dziecko.