Ewaluacja wewnętrzna wymagania 7

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Z przedszkola do szkoły.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 34 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
Szkoła Podstawowa nr 29 im. Jana Kochanowskiego
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Szkoła Współpracy W debacie brało udział 11 nauczycieli, powiadomienie o niej było zawarte w Teczce Podawczej w formie zaproszenia ( został podany termin,
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Czy Pana/Pani zdaniem rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły?
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNETRZENEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ROK SZKOLNY 2015/2016.
Rok szkolny 2016/17 Raport z ewaluacji wewnętrznej
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Szkoła Promująca Zdrowie
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Zapis prezentacji:

Ewaluacja wewnętrzna wymagania 7 PRZEDSZKOLE WSPÓŁPRACUJE ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM NA RZECZ WZAJEMNEGO ROZWOJU

PODSUMOWANIE ANKIET DLA RODZICÓW PRZEDSZKOLA   DOTYCZĄCYCH WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM ANALIZY DOKONANO NA PODSTAWIE 19 ANKIET

1. Na pytanie dotyczące instytucji , z którymi współpracuje przedszkole rodzice wymienili: - WOŚP - Biblioteka Miejska - wyjścia do Szkoły Podstawowej - Urząd Miasta-konkursy - imprezy miejskie- Święto pieczonego ziemniaka - Sprzątanie Świata - Spotkanie ze strażakami, z policjantami - zapraszanie do przedszkola przedstawicieli Służby Zdrowia - Dni Świebodzic - włączanie się w akcje charytatywne - wyjazdy do teatru, kina - wycieczka do sklepu - organizowanie występów dzieci na różne okazje - współpraca z filharmonią

2. Wszystkie ankietowane osoby odpowiedziały twierdząco, że podejmowana współpraca ze środowiskiem przyczynia się do podnoszenia jakości pracy przedszkola. W uzasadnieniu pisały,że: - współpraca dostarcza dzieciom wiele atrakcji - rozwija i pogłębia wiedzę - uczy odpowiedzialności - rozwija zachowania prospołeczne - poszerza zainteresowania dziecka - pobudza ciekawość świata – chęć poznawania świata - dzieci mają możliwość prezentowania swoich umiejętności- odnoszą sukcesy - uczy zasad bezpieczeństwa - umiejętności funkcjonowania w środowisku - podnosi prestiż przedszkola - wpływa na poznawanie okolic oraz tradycji lokalnych - działania przyczyniają się do promocji przedszkola w środowisku lokalnym

3. Za działania podejmowane, które świadczą o wzajemnych korzyściach wynikających ze współpracy przedszkola ze środowiskiem lokalnym rodzice wymienili:   - fiszki informacyjne - strona fb - zajęcia otwarte - konsultacje - audycje muzyczne- filharmonia - akcje charytatywne- nauka empatii - rozwój społeczny dzieci - ukazanie na tle środowiska lokalnego “wagi” edukacji przedszkolnej - realizacja projektów - zajęcia propagujące kulturę regionu - zapoznanie się z tradycją miasta - występy dzieci - wycieczki - oswajanie się dzieci ze środowiskiem szkolnym - spotkania z p. bibliotekarką - festyny

4. O inicjatywach podejmowanych przez przedszkole na rzecz współpracy ze środowiskiem lokalnym osoby ankietowane dowiadują się: - z ogłoszeń na tablicy informacyjnej- 17 osób (89%) - ze strony internetowej przedszkola- 19 osób (100%) - z informacji słownej od nauczyciela- 11 osób(58%) - inf. na www miasta- 1 osoba(5%)

- uroczystości- 18 osób (95%) - występy dzieci- 16 osób (84%) 5. Według rodziców działaniami podejmowanymi przez przedszkole, które przyczyniają się do wspólnej integracji są: - wycieczki- 14 osób (74%) - festyny - 17 osób (89%) - uroczystości- 18 osób (95%) - występy dzieci- 16 osób (84%) - działania na rzecz bezpieczeństwa- 16 osób (84%)

6. Działania mające wpływ na współpracę przedszkola ze środowiskiem lokalnym według rodziców to: - dziecko uczy się dbania o swoje miasto - nabywa nowych doświadczeń - poznaje kulturę - udział w konkursach uczy, że nie zawsze można wygrywać - wpływa na rozwój społeczny, uczą zachowań prospołecznych i wrażliwości na drugiego człowieka - uczą otwartości - dziecko staje się odważne, prezentuje swoje umiejętności - rozwijają pasje i zainteresowania dzieci - nauka określonych postaw - dziecko zdobywa wiedzę, uczy się być koleżeńskie, samodzielne - dziecko zdobywa wiedzę ekologiczną, patriotyczną - wpływają pozytywnie, kształcąco

7. Na pytanie dotyczące realizacji działań nauczycieli wspólnie ze środowiskiem lokalnym na rzecz rozwoju dzieci rodzice wymienili: - wycieczki - festyny - uroczystości - konkursy - występy dzieci - teatr z rodzicami - imprezy okolicznościowe - zapraszanie gości do przedszkola - wyjścia do biblioteki, sklepu - akcje charytatywne - WOŚP, Dni Świebodzic- chętne I odważne prezentowanie umiejętności przez dzieci - słuchanie muzyki - wyjazdy do teatru - nauka zachowania w określonych sytuacjach – empatia - współpraca z Policją w ramach kontroli pojazdów przed wyjazdem na wycieczki - Biblioteka Miejska – słuchanie czytanych utworów literackich przez Panie z biblioteki

8. Współpracę Przedszkola ze środowiskiem lokalnym rodzice ocenili bardzo dobrze.Uważają,że jest na wysokim poziomie. Są zadowoleni. Udział Przedszkola jest widoczny w licznych przedsięwzięciach.

WNIOSKI:   1.Współpraca Przedszkola ze środowiskiem lokalnym obejmuje wiele działań. 2. Wpływa na wszechstronny rozwój dziecka. 3. Przedszkole aktywnie włącza się do współpracy na rzecz środowiska lokalnego. 4. Działania Przedszkola są widoczne oraz bardzo wysoko oceniane przez rodziców i nauczycieli. 5. Bardzo zwraca się uwagę na aktywne włączanie się placówki w akcje charytatywne, które uczą dzieci pozytywnych zachowań prospołecznych, szczególnie empatii. 6. Według osób ankietowanych ważne I dostrzegalne są działania, w których dzieci mogą pochwalić się umiejętnościami artystycznymi- występy na forum Przedszkola i miasta. 

REKOMENDACJE: 1. Działania Przedszkola dotyczące współpracy ze środowiskiem lokalnym należy utrzymać w dalszym ciągu na poziomie b.wysokim, jak dotychczas. 2. Zaangażowanie całego środowiska przedszkolnego i lokalnego korzystnie wpływa na integrację. 3. Umiejętna współpraca obydwu środowisk ma odzwierciedlenie w postaci bardzo dobrych efektów.

ANALIZA ANKIET DLA NAUCZYCIELI

1.Wśród wymienionych form współpracy ze środowiskiem lokalnym przedszkole inicjuje: konkursy, wycieczki, uroczystości przedszkolne z udziałem zaproszonych gości, festyny, spotkania z ciekawymi ludźmi, imprezy miejskie, happeningi. Nauczycielki nawiązały systematyczną współpracę z biblioteką dziecięcą i nadleśnictwem

2. Ankietowane nauczycielki spośród osób/instytucji lokalnych, z którymi współpracują wskazały w 100%- Urząd Miejski, Policja, pracownicy PPP, parafie katolickie, Nadleśnictwo świdnickie, sklepy spożywcze. Ponadto w mniejszym zakresie wskazały- w 10%- Kuratorzy Sądowi, pracownicy socjalni oraz w 10%-gabinet weterynaryjny, Straż Pożarna, ratownik medyczny, Caritas, Klub Miłośników Świebodzic.

3. Z analizy ankiet wynika , że w 100% przedszkole informuje o znaczeniu wychowania przedszkolnego dla rozwoju dzieci poprzez organizowanie: warsztatów, zajęć otwartych, zebrań grupowych i spotkań ze specjalistami.

4.Wszystkie nauczycielki wskazały – 100%- o sposobach informowania o ofercie prowadzonych w przedszkolu zajęć i działań i są to: spotkania informacyjne, tablica ogłoszeń, strona internetowa przedszkola, faccebock, rozmowy indywidualne, zebrania informacyjne.

5. 100% grup przedszkolnych uczestniczy w akcjach charytatywnych i społecznych organizowanych w środowisku lokalnym: WOSP, zbiórka nakrętek i baterii, dokarmianie zwierząt ( schronisko dla zwierząt, leśniczówka), Góra Grosza, Święto Pieczonego Ziemniaka.

6.Spośród działań integrujących społeczność lokalną, nauczycielki wymieniły: wycieczki, festyny, uroczystości, występy dzieci podczas imprez masowych, udział w konkursach

7. Wśród przykładów prezentowania osiągnięć dzieci dla środowiska nauczycielki podały: konkursy, festyny, udział w imprezach lokalnych tj. WOŚP, Święto Ziemniaka, Dni Świebodzic.

8. 100% nauczycielek oceniło, że przedszkole pozytywnie jest oceniane przez środowisko lokalne. Z uzasadnienia wynika, że dzieci mają okazję uczestniczyć w różnorodnych działaniach- konkursach, występach, prezentacjach, akcjach charytatywnych itp.

WNIOSKI : Z analizy wynika, że przedszkole uczestniczy różnorodnych działaniach organizowanych przez środowisko lokalne jak i proponowanych przez naszą placówkę. Dzieci mają okazję prezentować swoje umiejętności i zainteresowania o różnorodnym charakterze: wokalnym, tanecznym, plastycznym. Przedszkole w szerokim zakresie uczestniczy w akcjach o charakterze społecznym i charytatywnym a także intensywnie współpracuje ze środowiskiem lokalnym- osoby i instytucje.

REKOMENDACJE: W dalszym ciągu należy systematycznie rozwijać, doskonalić i podtrzymywać już nawiązaną współpracę ze środowiskiem lokalnym.

PODSUMOWANIE WYWIADU Z DYREKTOREM Przedszkole podejmuje różnorodne inicjatywy na rzecz środowiska lokalnego oraz uczestniczy w wielu działaniach prowadzonych przez inne instytucje. Z wywiadu przeprowadzonego z dyrektorem przedszkola wynika, że szkolą systematycznie organizuje imprezy środowiskowe, które mają na celu zaspokajanie potrzeb środowiska lokalnego. Nauczyciele realizują zadania w zakresie współpracy ze środowiskiem lokalnym poprzez przebieg obszaru kształcenia i pracy wychowawczej. Na przebieg obszaru kształcenia wpływa tworzenie sytuacji sprzyjających bezpośredniemu obcowaniu ze sztuką, muzyką, literaturą, dramą, teatrem poprzez: spotkania z filharmonią, teatrem, prezentacją obrazów słynnych malarzy. Wizyt w bibliotece, rozwijaniu umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w życiu codziennym. Natomiast poprzez pracę wychowawczą nauczyciele organizowali konkursy : „Piękna nasza polska cała”-konkurs literacko-recytatorski i „Moja Ojczyzna” – konkurs plastyczny”. Przedszkole organizuje także imprezy, uroczystości tj. Dzień Babci i Dziadka, Dzień Bezpieczeństwa bierze udział w imprezach lokalnych Święto pieczonego ziemniaka, Happening rowerowy, zwiedzanie szkoły podstawowej. Przedszkole podejmuje szereg działań promujących przedszkole poprzez organizowanie imprez, festynów angażując społeczność lokalną ,współpracę z władzami i instytucjami lokalnym, dni otwarte, które umożliwiaj poznania placówki, metod pracy, wyposażenia, prowadzenie programu adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola ,udział w imprezach: między przedszkolnych i lokalnych udział przedszkola w akcjach charytatywnych. Współpracowanie ze szkołą - zachęcanie starszych przedszkolaków do udziału w zajęciach, lekcjach lub wspólnych zabawach- integrowanie się dzieci podczas wyjść do szkoły. Przedszkole współpracuje również z rodzicami organizowane są „Zawody rodziców”- pogadanki rodziców z dziećmi na temat swojego zawodu lub pomoc w zorganizowaniu wycieczki do Zakładu Pracy, Współudział rodziców w organizacji: kiermaszów świątecznych organizowanych na terenie miasta.

Przedszkole utrzymuje kontakt ze szkołami podstawowymi z lokalnego środowiska uczestniczy w imprezach szkolnych, organizacjach turniejów na terenie szkoły, a także bierze udział w lekcjach. Pani dyrektor podkreśla znaczenie i istotne walory wychowawcze współpracy nauczycieli przedszkola ze środowiskiem lokalnym z uwagi na rozwijanie w dzieciach szacunku do ojczyzny poprzez rozbudzanie zainteresowań związanych z mała ojczyzną, wskazywaniem charakterystycznych miejsc kultowych i historycznych w swojej miejscowości,odczuwanie poczucia dumy z bycia członkiem określonej społeczności. Dzięki tym działaniom uczy się dostrzegać wartość spędzania wolnego czasu z innymi ludźmi,wyraża szacunek wobec osób prezentujących swoje zainteresowania i upodobania, chętnie występuje na forum, interesuje się historią swojej rodziny, regionu,interesuje się wybranymi zawodami, w tym również zawodami swoich bliskich, rozumie przyczyny i skutki dobrych relacji z innymi ludźmi.

Praca w zakresie współpracy ze środowiskiem lokalnym jest systematyczna, dzięki tym działaniom wzbogaca się wiadomości dzieci na temat środowiska lokalnego, uatrakcyjnia zajęcia dydaktyczno - wychowawczę, wymiania doświadczenia w organizacji imprez , uroczystości,upowszechnia wychowanie przedszkolne w środowisku lokalnym,promuje placówkę integruje środowisko lokalnego z środowiskiem przedszkolnym,minimalizuje okres adaptacyjny dla dzieci w przedszkolu i szkole,z większa świadomość środowiska działań lokalnego na temat działalności przedszkola, angażuje członków rodzin naszych wychowanków w realizację zadań dydaktyczno -wychowawczych placówki.

WNIOSKI: 1. Podejmowane przez przedszkole inicjatywy na rzecz środowiska lokalnego oraz wspólpracy z podmiotami działającymi w tym środowisku wpływa na poprawę wizerunku przedszkola, a także na pozytywny rozwój, uwrażliwianie i uspołecznianie przedszkolaków.

REKOMENDACJE: Utrzymywać dobry poziom współpracy ze środowiskiem lokalnym.

PODSUMOWANIE ANKIET DOTYCZĄCYCH WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM NA RZECZ WZAJEMNEGO ROZWOJU: DOTYCZY:   1. Ankieta dla rodziców 2. Anieta dla nauczycieli 3. Wywiad z Dyrektorem

Na podstawie analizy ankiet sformułowano następujące : wnioski 1. Działania Przedszkola zaspokajają potrzeby środowiska lokalnego. 2. Cała społeczność przedszkolna wraz z dziećmi i rodzicami włącza się czynnie w organizację wielu działań. 3. Wszelkiego rodzaju uroczystości, imprezy, spotkania mają charakter kształcący i wychowawczy dla dzieci, jak również wpływają na ich wszechstronny rozwój. 4. Udział w akcjach charytatywnych szczególnie wpływa na integrację i jednoczenie się wszystkich środowisk w społeczności lokalnej. 5. Bardzo ważna jest współpraca z innymi placówkami, głównie dotyczy kontaktów ze szkołą. 6. Podejmowane działania bardzo pozytywnie odbierane są w środowisku lokalnym, co wpływa na wysoki poziom jakości pracy przedszkola a także na jego wizerunek na zewnątrz. 7. Zaangażowanie i integracja Przedszkola ze środowiskiem lokalnym pozytywnie wpływa na rozwój dzieci głównie ich uspołecznienie.

  rekomendacje: 1.W dalszym ciągu należy podejmować współpracę z różnymi instytucjami na rzecz wzajemnego rozwoju. 2. Należy pielęgnować różne tradycje przedszkolne.

Ewaluację opracował zespół: A. Rychlik A. Panna M. Oczkowska