Zasady wnioskowania o dofinansowanie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Standard minimum realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn w PO KL Gdańsk, 26 listopada 2010.
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Jak przygotować dobry projekt? - sztuka 12 kroków Warszawa, 11 grudnia 2009 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Kryteria wyboru projektów
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
wniosku o dofinansowanie projektu w ramach PO KL
1 Procedura wyboru wniosków i zawierania umów w ramach Poddziałania POKL Piotr J. Majewski Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 17 kwietnia.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 Działanie 2.1 i 2.2 PO IG System wdrażania działań: 1.Podmioty systemu wdrażania; 2.Dokumenty; 3. Ocena projektu;
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
niezgodność sumy kontrolnej wersji elektronicznej z wersją papierową brak wersji elektronicznej wniosku lub niedająca się odczytać wersja.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Wniosek o dofinansowanie.
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Generator wniosków o dofinansowanie LSI MAKS2 Elbląg,
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla Poddziałanie Inwestycje w infrastrukturę kształcenia.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Generator wniosków o dofinansowanie LSI MAKS2 Olsztyn,
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Generator wniosków o dofinansowanie LSI MAKS2 Olsztyn,
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Wsparcie outplacementowe Schemat: Łagodzenie negatywnych.
Zmienia życie, otwiera umysły. eTwinning jest platformą współpracy dla pracowników szkół z krajów europejskich, które komunikują się, współpracują.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Spotkanie informacyjne
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wsparcie dotacyjne w ramach
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Kryteria wyboru projektów 10. 3
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kryteria wyboru projektów w ramach działania Gospodarka Odpadowa
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Nowy Generator Wniosków Aplikacyjnych PO KL
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
WYPEŁNIANIE FORMULARZA – KRÓTKI KURS
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Kryteria wyboru operacji w zakresie formalnym i merytorycznym
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Zasady wnioskowania o dofinansowanie

ZAŁOŻENIA SYSTEMU DO SKŁADANIA WNIOSKÓW ONLINE.FRSE.ORG.PL Wniosek składany jest tylko w wersji elektronicznej (formularz online + skany dokumentów) Wniosek składa się z części opisowej i kalkulacji budżetu. Wniosek wypełnia się w języku polskim i angielskim - pola znajdują się obok siebie. Pola do wypełnienia zależne są od wybranego Komponentu i działania / działań. Pola w części opisowej mają limity znaków. Każde pole do wypełnienia poprzedzone jest opisem. W Komponentach III i IV można wybrać więcej niż jedno działanie. Dodawanie kolejnych pozycji - w zależności od działania. Uproszczona kalkulacja budżetu Jednostkowe stawki ryczałtowe; Specjalne potrzeby; Koszty nadzwyczajne (uzasadnienie).

PORÓWNANIE WNIOSKÓW Sekcja wniosku Komponent I a Komponent I b Komponent II Komponenty III i IV Dane identyfikacyjne wnioskodawcy  Dane projektu i streszczenie  Organizacje partnerskie / instytucje przyjmujące Opis projektu / działań Cele i wskaźniki Zagadnienia horyzontalne i priorytetowe Zarządzanie ryzykiem Budżet Konsultanci zewnętrzni

SEKCJE WNIOSKU (1) 1. Obszar priorytetowy (Priority area) Wybór z listy obszarów priorytetowych i krótkie uzasadnienie. 2. Cele projektu (Project objectives) Kontekst i cele projektu, powiązanie z celami Programu Edukacja oraz wybranymi obszarami tematycznymi. Innowacyjność projektu. Grupy odbiorców końcowych, do których będą skierowane planowane rezultaty projektu. 3. Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu (Justification the need of implementation) Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu, w odniesieniu do obszaru tematycznego, uczestników i instytucji, (obecna sytuacja, wcześniejsze działania w tym zakresie lub prace przygotowawcze, wyniki przeprowadzonych analiz potrzeb itd.). 4. Opis projektu (Project description) Koncepcja projektu, planowane działania, Zakres zaangażowania instytucji partnerskich (bez szczegółowego harmonogramu i podziału pracy).

SEKCJE WNIOSKU (2) 5. Harmonogram planowanych działań (Schedule of planned activities) Poszczególne fazy działań związane z realizacją projektu (przy Wizytach Studyjnych: dni wizyty/szkolenia). 6. Zarządzanie projektem (Project management) – tylko III i IV Sposób zarządzania projektem, koordynacji działań projektu, współpracy i komunikacji między partnerami, podział zadań zespołu projektowego. Spotkania projektowe, zadania i obowiązki między partnerami. 7. Rezultaty pracy intelektualnej (Intellectual outputs) – tylko III i IV Rezultaty projektu (programy nauczania (nowe lub uaktualnione), podręcznik, i strategie rozwoju, nowe metody nauczania/ szkolenia, studia/ analizy, publikacje itp. Nieobowiązkowe dla Działania b.

SEKCJE WNIOSKU (3) 8. Oczekiwany wpływ projektu oraz zapewnienie trwałości (Expected impact and sustainability) Wpływ projektu na uczestników, organizacje uczestniczące w projekcie, grupy docelowe i innych istotnych interesariuszy. Wpływ projektu na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym, europejskim i/lub międzynarodowym. Działania i rezultaty kontynuowane po zakończeniu projektu i zasoby gwarantujące ich trwałość. Możliwość bezpłatnego udostępniania i wykorzystania rezultatów na podstawie licencji otwartych. 9. Upowszechnianie projektu (Project dissemination) Plan upowszechniania projektu (plan komunikacji) w tym opis kanałów komunikacji, planowanych działań, co najmniej 2 wydarzenia upowszechniające, opis adresatów na poziomie lokalnym/regionalnym/krajowymi i uzasadnić swój wybór i spodziewany zasięg.

SEKCJE WNIOSKU (4) 10. Monitoring i ewaluacja (Monitoring and evaluation)- tylko III i IV Opis działań w celu monitorowania i oceny postępów w realizacji projektu. Metody, narzędzia) oceny osiągnięcia celów. Kiedy i przez kogo wyniki ewaluacji będą wykorzystywane. 11. Zarządzanie ryzykiem (Risk management) Ryzyko Prawdopodobieństwo Oddziaływanie Planowane środki zaradcze Duże/średnie/małe

ZAGADNIENIA HORYZONTALNE Zagadnienie (Area) Tak/Nie (Yes/No) Uzasadnienie (Justification) Zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.   PL EN Równe traktowanie kobiet i mężczyzn w edukacji i szkoleniu. Zasady dobrego rządzenia Zrównoważony rozwój – aspekt społeczny Zrównoważony rozwój – aspekt ekonomiczny środowiskowy

WARUNKI OCENY FORMALNEJ Wniosek złożono w systemie on-line w nieprzekraczalnym terminie wskazanym w Zaproszeniu do składania wniosków. Wniosek został złożony przez podmiot uprawniony zgodnie z Zaproszeniem; Partnerstwo jest zgodne z wymaganiami dla danego działania. Wniosek jest kompletny - wypełniono wszystkie obowiązkowe pola. Części polska i angielska wniosku zawierają spójne treści. Okres realizacji projektu zawiera się w ramach czasowych podanych w Zaproszeniu. Całkowity wnioskowany budżet nie jest mniejszy niż X EUR oraz nie przekracza X EUR. Wniosek jest podpisany poprzez załączenie „Oświadczenia reprezentanta prawnego”. Wnioskodawca wywiązał się z wcześniejszych zobowiązań wobec FRSE; Dołączono wszystkie wymagane załączniki.

OCENA MERYTORYCZNA Sekcja Komponent I a Komponent I b Komponent III i IV Komponent III b i IV b Cel i uzasadnienie  Harmonogram Dobór instytucji i uczestników Wpływ projektu Zarządzanie ryzykiem (w tym ewaluacja i monitoring) Jakość metodologii i programu Kompetencje trenerów/ekspertów Opis działań, metodologia, zarządzanie Partnerstwo Kryterium promujące: child welfare education Min. 60% (bez uwzględniania kryterium promującego), żeby projekt mógł otrzymać dofinansowanie; Na tym etapie oceny następuję weryfikacja kwot w ramach każdej pozycji budżetowej. KOMPONENT II MOBILNOŚĆ W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM – TYLKO OCENA FORMALNA

Dziękuję za uwagę! www.eeagrants.org www.education.org.pl Facebook: ProgramEdukacja Mail: edukacja.eog@frse.org.pl