Opracowała : Marta Ferencová

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Advertisements

Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
PODRÓZNICY AMERYKI POŁUDNIOWEJ. Jesteście podróżnikami badającymi tropikalne zwierzęta, zamierzacie wybrać się do Ameryki Południowej, aby stworzyć album.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
System edukacji w Polsce
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Sześciolatek idzie do szkoły
Aktywny RODZIC.
Co to jest spacer edukacyjny?
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Ucz i ucz się z TIK!.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
romantyczne biografie
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
Programy nauczania.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Internet to nie tylko gry
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Sylabusy.
Części składowe treści pisma
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Przedszkole Promujące Zdrowie
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Dyplomant: Magisteriusz Inżynierski Promotor: Stanisław Flaga
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
W kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu CZAS NA ZDROWIE. Głównym celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest promocja zdrowego.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
INSTRUKCJA.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Dzień Zdrowia w Gimnazjum nr 6
Tytuł prezentacji szkoleniowej
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Instrukcja.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Aktywny RODZIC.
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Życie pszczoły WEB QEST DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH Z WADAMI SŁUCHU
Zapis prezentacji:

Opracowała : Marta Ferencová SPORT I ZDROWIE WEB QEST przeznaczony jest dla uczniów gimnazjum z upośledzeniem słuchu Opracowała : Marta Ferencová

SPIS TREŚCI 1. Wstęp 2. Zadania 3. Proces 4. Źródła 5. Ocena 6. Podsumowanie 7. Poradnik dla nauczyciela

Wstęp W dzisiejszych czasach coraz więcej jest dzieci, którym ruch nie mówi zbyt wiele. Bardziej lubią spędzać czas przed telewizorem albo przed komputerem. Wynikiem tego jest między innymi rosnąca liczba dzieci otyłych, agresja dziecięca oraz wiele innych problemów. Dlatego powinniśmy postarać się aby zapewnić naszym dzieciom jak najwięcej ruchu.

WSTĘP Aktywność fizyczna rozwija osobowość dzieci. Gra ma wielkie znaczenie emocjonalne. Przy każdej grze staramy się stworzyć przyjemny klimat. Jeżeli aktywność fizyczna związana jest z przyjemnym przeżyciem, dzieci będą chętnie ją kontynuować również poza szkołą.

ZADANIE W ramach tego zadania przygotujecie dla swoich kolegów: DZIEŃ SPORTOWY, SAŁATKĘ OWOCOWĄ oraz plakat na temat: MY I ZDROWE ARTYKUŁY SPOŻYWCZE. Wszystkie wasze czynności opiszemy w prezentacji typu Power Point. Stworzymy 2 grupy robocze, w których będziecie współpracować i wzajemnie sobie pomagać. Projekt będzie trwać 3 tygodnie.

Zadanie W Internecie wyszukajcie aktywności sportowe, które przygotowaliście i realizowali na podwórku w przedszkolu. Wyszukajcie przepis na sałatkę owocową i opiszcie sposób jej przygotowania. Podczas sporządzania plakatu wykorzystajcie ulotki z różnych sklepów spożywczych, wytnijcie z nich różne fotografie artykułów spożywczych i przygotujcie plakat z odpowiednimi i nieodpowiednimi artykułami spożywczymi. Na koniec odbędzie się wspólna prezentacja, w której porównacie swoje pomysły i doświadczenia.

PROCES 1. tydzień Wyszukajcie aktywności sportowe, które można realizować na podwórku szkolnym. Inspiracją może być literatura, Internet. Opiszcie jakie wybraliście aktywności i jakich przyrządów sportowych będziecie do tego potrzebować. Przygotujcie opis zadań, co dzieci mają realizować na poszczególnych etapach i w jakim odstępie czasowym nastąpi wymiana. Gry powinny być zabawne i wesołe.

Proces Wyszukaj przepis na przygotowanie sałatki. Przygotuj materiałów do produkcji plakatu.

PROCES 2 tygodnie Zacznijcie pracę nad prezentacją. Nie zapominajcie o tym, co powinna zawierać Wasza prezentacja: 1. nazwę i autorów, 2. odpowiednie i wyczerpujące informacje oraz ciekawą grafikę (fotografie i obrazki...), 3. skąd czerpiecie informacje: można poradzić się z rodzicami i nauczycielami.

PROCES Wszystkie informacje powinny dotyczyć tematu. Prezentacja powinna zawierać informacje z materiałów źródłowych. Możecie wykorzystać również inne źródła.

PROCES 3. tydzień Każda grupa przedstawi swoją prezentację. Czas prezentacji nie powinien przekroczyć 10 minut. Grupy prezentować będą również swoje plakaty. Projekt oceni nauczyciel wraz z innymi uczniami.

Źródła https://www.vyzivovo.sk/obezita-u-deti-ako-spoznat-ze-je-vase-dieta-obezne/ https://prevodyonline.eu/sk/bmi-pre-deti-i-dospelych.html https://najmama.aktuality.sk/clanok/225345/vedme-deti-k-sportu-a-pohybu/ https://www.tecemko.sk/projekty/httpsoci-mami-sportuj-s-nami/#! https://benitim.sk/poradna/deti-a-pohyb/ http://www.mapasportu.sk/nasledky-nedostatku-pohybu-nadvaha-obezita-cukrovka-a-dalsie-choroby-u-deti/ https://www.google.sk/search?q=nedostatok+pohybu+u+det%C3%AD&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0ahUKEwic2cXtrdbaAhVQblAKHbmoCFgQsAQIRQ&biw=1366&bih=637 http://aerobic.cvicte.sk/aerobic-1/deti-su-viac-chore-a-maju-nadvahu-m-ze-za-to-le https://www.vyzivovo.sk/vysoky-prijem-bielkovin/ https://casprezeny.azet.sk/clanok/105845/je-to-stale-horsie-z-deti-nam-rastu-mlandrosi-co-vsetko-im-hrozi

OCENA Każda grupa otrzyma za swoją pracę ocenę zgodnie z tym, jak wykonała swoje zadanie. Oceniana będzie estetyka i treść prezentacji, plakat, wykorzystanie źródeł, wzajemna współpraca i końcowa prezentacja projektu. Oceniany będzie cały projekt, dlatego ważne jest ogólne wrażenie.

OCENA Ilość punktów 1 2 3 Treść Mało informacji, które nie są związane z tematem. Słabe wykorzystanie źródeł. Dużo informacji, które związane są z tematem. Dobre wykorzystanie źródeł. Wyczerpujące informacje, które związane są z tematem, wykorzystanie wszystkich określonych źródeł, ewentualnie innych materiałów źródłowych. Estetyka Praca mało czytelna, nieestetyczna. Złe rozplanowanie informacji na stronie. Brak elementów graficznych. Praca czytelna i estetyczna. Dobre rozplanowanie informacji na stronie. Praca estetyczna, czytelna, przejrzysta, motywująca do zapoznania się z treścią. Dobre rozplanowanie informacji. Odpowiednia grafika.

Zaangażowanie grupy i zdolność do współpracy OCENA Ilość punktów 1 2 3 Zaangażowanie grupy i zdolność do współpracy Brak zaangażowania wszystkich członków grupy i słaba współpraca. Dobre zaangażowanie wszystkich członków grupy. Współpraca na zadawalającym poziomie. Dobre zaangażowanie wszystkich członków grupy. Wzajemne motywowanie się do pracy. Zdolność współpracy grupowej na bardzo dobrym poziomie. Prezentacja Prezentacja czytana. Brak odpowiedzi na pytania nauczyciela. Prezentacja częściowo mówiona z pamięci, częściowo czytana. Brak zadawalających odpowiedzi na pytania nauczyciela. Prezentacja mówiona z pamięci. Odpowiednie odpowiedzi na pytania nauczyciela.

OCENA PUNKTY OCENA <4 niedostateczny 4-5 dopuszczalny 6-7 8-9 dobry 10-11 bardzo dobry 12 celujący

PODSUMOWANIE W ramach tego projektu mieliście możliwość dowiedzieć się jak ważne jest uprawianie sportu i zdrowe odżywianie w Waszym wieku. Dowiedzieliście się dużo o różnych sportach i dlaczego artykuły spożywcze dzielimy na zdrowe i niezdrowe. Poznaliście zasady współpracy i komunikacji w grupie. Nauczyliście się wyszukiwać i wykorzystać różne źródła informacji.

PODSUMOWANIE Mieliście możliwość zaprezentować swój plakat. Dowiedzieliście się, że w Internecie można znaleźć dużo potrzebnych informacji, które można wykorzystać przy wykonywaniu zadania. Sami prezentowaliście swoją pracę. Wasza praca była wzorem dla Waszych kolegów.

PORADNIK DLA NAUCZYCIELA WQ można wykorzystać na zajęciach wychowania fizycznego i podczas zajęć sportowych w godzinach popołudniowych. Przed samym WQ nauczyciel powinien zapoznać się z jego treścią, zobaczyć oferowane źródła i w razie potrzeby zmienić je, poprawić lub zastąpić innymi. Grupy należy podzielić w zależności od zdolności poznawczych uczniów, ich zręczności, zainteresowania, aby siły w grupie zostały rozłożone równomiernie. Ważne jest, aby uczniowie umieli tworzyć prezentację w programie Power Point. Należy zapewnić uczniom dostęp do komputera i pracować na wielkim ekranie – stworzyć przyjemny klimat roboczy.

PORADNIK DLA NAUCZYCIELA Należy obiektywnie oceniać swoją pracę i pracę swoich kolegów z grupy. Czas na realizację projektu powinien być dostosowany do możliwości uczniów. Nauczyciel po zapoznaniu się z WQ powinien przeznaczyć określony czas na realizację projektu. Nauczyciel powinien być pomocny dla ucznia przy zdobywaniu odpowiednich danych, powinien wyjaśniać, tłumaczyć. Nauczyciel powinien dostosować ocenę pracy do całej klasy. Po prezentacji projektów nauczyciel powinien podsumować zdobytą wiedzę.