CELE, STRATEGIE, TECHNIKI CZYTANIA. POWTÓRKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 FRAZEOTRANSLACJA ORAZ JEJ ZNACZENIE W KSZTAŁCENIU I DOSKONALENIU TŁUMACZY MONIKA SUŁKOWSKA Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytet Śląski,
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Studia? Tak, ale tylko w Wielkiej Brytanii. Dlaczego warto wybrać Wielką Brytanię ?
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
PODSTAWY TAKSONOMII NAUCZANIA Tomasz Cecot
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Literary Reference Center Przewodnik
Klasa humanistyczna (B). Co to jest humanizm? Humanizm jest to prąd filozoficzny, etyczny i kulturowy wywodzący się z epoki Odrodzenia, a także postawa.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Zarządzanie zmianą Sesja 4 Skuteczne współdziałanie w ramach organizacji.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
Prezentację przygotował:
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Potrzeba jednej godziny byś poznał jego talenty.
Co to jest spacer edukacyjny?
Savoir-vivre SZKOŁA-TEATR -MUZEUM
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
CZĘŚCI ZDANIA Co to w ogóle jest?.
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Dlaczego warto czytać?.
Internet to nie tylko gry
Wprowadzenie do ekonomii
Zadania na dowodzenie w gimnazjum przygotowanie uczniów do egzaminu Opracował Grzegorz Derbis z Chorzowa.
Rachunki zdań Tautologiczność funkcji
Style i strategie uczenia się
Dlaczego trzeba się uczyć?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Człowiek w systemie transportowym
Hermeneutyka i hermeneutyczne ujęcie prawa
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
dr Marzena Żylińska Łódź
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Studium Języków Obcych Politechniki Warszawskiej
Hiszpańskie natchnienia
Film
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Dyplomant: Magisteriusz Inżynierski Promotor: Stanisław Flaga
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Dlaczego warto czytać?.
Zajęcia organizacyjne
To naprawdę bardzo proste!
ZAJĘCIA DODATKOWE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 1 I 2
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Negocjacje - Cień przyszłości
OPIS PROCESU. ĆWICZENIA
To naprawdę bardzo proste!
BUDOWA KSIĄŻKI. ĆWICZENIA
dr Robert Kowalczyk, PWSZ Płock
DEFINICJA KLASYCZNA. ĆWICZENIA
Zapis prezentacji:

CELE, STRATEGIE, TECHNIKI CZYTANIA. POWTÓRKA WYKŁAD WSTĘPNY CELE, STRATEGIE, TECHNIKI CZYTANIA. POWTÓRKA Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

1 B 2 C 3 A 1. Połącz kolumny. CEL STRATEGIA TECHNIKA (SPOSÓB) JAK CZYTAM PO CO CZYTAM CO ROBIĘ, BY UŁATWIĆ SOBIE ROZUMIENIE 1 B 2 C 3 A Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

CEL, STRATEGIA CZY TECHNIKA? 1. Skaczę po tekście. TECHNIKA (CZYTANIE SELEKTYWNE) 2. Próbuję zgadywać znaczenie słów. STRATEGIA 3. Aktywuję swoją wiedzę na dany temat. 4. Szukam innych źródeł informacji (po polsku i w moim języku ojczystym). 5. Czytam dokładnie. TECHNIKA Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

CEL, STRATEGIA CZY TECHNIKA? 6. Przygotowuję prezentację na zajęcia. CEL 7. Rozumiem, po co czytam tekst. STRATEGIA 8. Czytam, przetwarzam informacje (selekcjonuję, porządkuję) notuję, robię listy terminów. TECHNIKA (CZYTANIE AKTYWNE) 9. Chcę i muszę się uczyć. 10. Ślizgam się po tekście. TECHNIKA (CZYTANIE DLA GŁÓWNYCH MYŚLI) Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

CEL, STRATEGIA CZY TECHNIKA? 11. Szukam struktury informacji. STRATEGIA 12. Chcę ocenić jakość tekstu. TECHNIKA (CZYTANIE KRYTYCZNE) 13. Czytam i symultanicznie robię notatki. 14. Chcę pogłębić swoją wiedzę. CEL 15. Szukam przykładów z doświadczenia i wiedzy. Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

CEL, STRATEGIA CZY TECHNIKA? 16. Wracam do ważnych i trudnych sekcji tekstu. STRATEGIA 17. Muszę ocenić, czy to jest mi potrzebne. CEL 18. rozmawiam z nauczycielem i kolegami o trudnościach 19. Chcę mieć podstawową wiedzę na dany temat. 20. Przeglądam tekst, by mieć jego ogólny obraz. Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1

NA www.studiologia.edu.pl źródło clipartów www.openclipart.org (domena publiczna) WIĘCEJ PREZENTACJI NA www.studiologia.edu.pl Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1