KOLPORTER S.A..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza progu rentowności
Advertisements

CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Kielce na rynku od 2001 r.. Minisaloniki Prasowe - wyspecjalizowane punkty sprzedaży prasy i produktów FMCG Powierzchnia: 6 – 18 m2 Saloniki Prasowe.
Cena: 59 zł brutto To prosty w obsłudze program komputerowy do generowania dokumentów sprzedaży za towary i usługi, przelewów bankowych i dokumentów kasowych.
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
PRÓG RENTOWNOŚCI.
FAKTORING JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Systetm informatyczny Kolportaż Prasy
Departament Rozwoju Gospodarczego Kościerzyna,
POLSKA IZBA HANDLU Bruksela, 27 LUTEGO 2013
Bezpieczny zapas wysokiego ryzyka – jak go określić?
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Kontrola sprzedaży, zysków, remanent, rejestry VAT, raport kasowy.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Zaufany partner na rynku e-commerce
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Formuły cenowe.
Koszty systemu dystrybucji
Spotkanie Prasowe 16 maja 2007 r.. „Niesprawiedliwy podział owoców wzrostu gospodarczego” Raport przeprowadzony na zlecenie NSZZ Solidarność, opracowany.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Oczekiwania klientów względem sprzedawcy gazu ziemnego
ANALIZA PRODUKCJI I PRZYCHODÓW
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Promocja listopadowa 2015 Aby zarobić już za miesiąc dużo pieniędzy - musisz te informacje przekazać dalej i nauczyć je przekazywać jeszcze dalej…
VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2015
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
Logistyk.
Problemy zrównoważonego rozwoju różnych formatów handlu w Polsce Autor: dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. IBRKK PRZEDSIĘBIORSTWA SEKTORA HANDLU I USŁUG.
Fizyczna dystrybucja.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Przykłady do sporządzenia biznes planów. STACJA PALIW Projekt inwestycyjny polega na uruchomieniu stacji paliw zlokalizowanej w centrum dużego osiedla.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Model ekonomicznej wielości zamówienia
__________________________________________ Andrzej Roter Dyrektor Generalny GOSPODARCZE I SPOŁECZNE ZNACZENIE EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI.
KONIUNKTURA GOSPODARCZA ŚWIATA I POLSKI Polska – koniunktura w 2015 r. Prognoza na lata Warszawa, lipiec 2016.
Ewidencja zakupów towarów i materiałów
KOLPORTER S.A..
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
Dodatkowy przykład przedsięwzięcia biznesowego Produkcja 1
Kancelaria Medius SA | Raport: Rynek wierzytelności w Polsce
Obserwatorium kultury
Zarządzanie sklepem internetowym
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
PRZEPŁYW WIERZYTELNOŚCI FIZYCZNY PRZEPŁYW ENERGII
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Ewidencja rozchodu materiałów i towarów
Szkolenie Działu Handlowego
Zarządzanie sklepem internetowym
Opracowano na danych Polskiego FADN
Zapis prezentacji:

KOLPORTER S.A.

60 000 szacowana liczba PSD obejmująca cały rynek dystrybucji prasy POTENCJAŁ RYNKU LICZBA PSD 60 000 szacowana liczba PSD obejmująca cały rynek dystrybucji prasy

Rynek SPRZEDAŻ EGZEMPL. ŚREDNI OBRÓT PSD Wojna cenowa Źródło danych PKB: www.stat.gov.pl

Koszty KOSZTY LOGISTYKI (paliwo, magazyny, sprzęt, energia) Dynamika 99% KOSZTY LOGISTYKI (paliwo, magazyny, sprzęt, energia) Źródło: GUS Dynamika 1999/2007 67% Dynamika 78% Dynamika 73% KOSZTY PRACY (uciążliwość, rotacja, wzrost płac) 4

Koszty Nakłady na sprzęt info oraz infrastrukturę Dynamika 1042% Nakłady na sprzęt info oraz infrastrukturę Koszty dystrybucji – mutacji i dodatków (objętość), koszt podziału na prasę i towar Koszt 3,5 razy większy Koszty windykacji należności od bankrutujących psd Na tle wzrostów kosztów we wszystkich obszarach w ciągu 10 lat, średni obrót psd wzrósł o jedyne 16% 5

Rentowność rynku Spadek liczby tytułów i wydawnictw – coraz mniejsza liczba wydawców małych i średnich Liczba wydawnictw generujących 80% dochodów dystrybutorów oraz PSD: Spadek 50% Niepłatne formy rozpowszechniania: rozdawanie prasy na ulicach, w pubach, taxi, Mc Donald’s, supermarketach, stacjach benzynowych. 6

Rentowność rynku Wielocenowość tytułów Mutacje ze względu na rodzaje dodatków Regionalizacje Prasa jako towar 7

Rentowność rynku Koniec ery atrakcyjnych produktów wydawniczych (kolekcji) Dane na podstawie opisów w awizacji Rozpoczęcie wojny cenowej między wydawcami 8

Rentowność rynku ŚREDNIA CENA EGZEMPL. NETTO (II 2007 – IX 2009)

Obsługa sieci Spadek drobnych niskomarżowych PSD i bardzo duża rotacja Rozwój sieci super i hipermarketów, stacji benzynowych Rozwój sieci dyskontów, salonów prasowych i sieci typu convenience Rozwój sieci regionalnych i grup zakupowych zrzeszających małe sklepy spożywcze a nawet kioski 10

Obsługa sieci Terminy płatności Realny termin płatności: Kilka, kilkanaście miesięcy - wydłużanie terminów płatności przez wiele PSD - problemy z dokumentacją PSD sieciowych jako podstawa do odrzucenia zasadności płatności Sieci: 30 dni - 3 mies. Inne PSD: 1-7 dni

Obsługa sieci Koszt obsługi sieci: opieka Ekipy Handlowej meble, konserwacja specjalistyczna, indywidualnie dopasowana dokumentacja opieka merchandisingowa specjalistyczna logistyka

Rentowność PSD Zysk PSD? Jak zarobić na sprzedaż prasy? Średni obrót PSD: 3600 zł marża dla PSD (21%): 756 zł Koszty podstawowe utrzymania PSD: ZUS właściciela lub pensja pracownika; lokal koszty bankowe, inna obsługa błędy w rozliczaniu prasy (braki, pomyłki) -koszty psd liczone w cenach detalicznych Koszty uzupełniające: Merchandising Wyposażenie, meble wizualizacja alternatywne towary (FMCG) Badania w USA: odpowiednie ekspozycje powodują wzrost sprzedaży o 15% - 20% (Na podstawie: „Sztuka merchandisingu” - D. Stopczyński, Marketing w Praktyce 12/96)

Źródło: badania własne Rentowność PSD Ekspozytory prasy w PSD Ekspozytor prasy w PSD jest traktowany jako koszt – a koszt trzeba równoważyć przychodami Przychodem mogą być klienci – którzy przy okazji kupią coś innego bardziej rentownego Traktowanie sprzedaży prasy jako zysku uzupełniającego powoduje oczekiwania kontrahenta w stosunku do dystrybutorów prasy typu: Ograniczanie oferty do listy tytułów Ograniczenie ilości tytułów do ilości max Ograniczanie i blokada pewnych tematyk Irracjonalne z poziomu dystrybucji zamówienia Źródło: badania własne

Rentowność PSD Problemy z ekspozycją prasy brak rentowności PSD sprzedaż deficytowa, utrzymywanie prasy uzupełniająco jako ‘przyciągacz’ klienta ograniczanie oferty tytułowej: stałe oferty tytułowe: 10 183 PSD (38%) blokady wybranych tematyk: 5600 PSD (21%) Źródło: dane własne

Rocznie drukujemy 20 mln. dokumentów Rentowność PSD Dokumentacja – sprzedaż czasopism „towarów” Przygotowanie dokumentów i wysłanie do PSD Punkty dokumentację muszą przetworzyć (sprawdzić i potwierdzić) Koszty zawarte w kwocie marży PSD 756 zł Dokumenty D/Z - 25 sztuk Specyfikacje zwrotów - 25 sztuk Faktury za sprzedaż - co najmniej 4 Faktury za dostawę - co najmniej 4 Korekta Faktury za dostawę - co najmniej 4 62 podstawowe wydruki w miesiącu do większości PSD Dokumenty należy wydrukować podzielić, rozdystrybuować, rozliczyć – zarówno od strony Dystrybutora jak i w DUŻO WIEKSZYM STOPNIU W PSD – błędy to KOSZTY Rocznie drukujemy 20 mln. dokumentów

Rentowność PSD » HANDEL NEWS Gazety wciąż dają zarobić, ale coraz mniej Co trzeci właściciel sklepu spożywczego twierdzi, że nie opłaca się handlować prasą – wynika z najnowszej sondy miesięcznika „Wiadomości Handlowe”, w której wzięło udział ponad 350 osób. Procentowo marża uzyskiwana przez detalistów ze sprzedaży gazet jest na dobrym poziomie – wynosi przeciętnie około 22 proc. Problem leży w malejącej wartości sprzedawanych gazet. W efekcie, przegrywają one z innymi towarami FMCG, których nie dotyczą przytoczone tendencje. Do tego dochodzą wszechobecne „mutacje” i gadżety dodawane do wielu tytułów, które są dużym problemem, burząc czytelność ekspozycji i zabierając cenne miejsce. Tymczasem dodatki nie spełniają już swej roli. Takie, które wywołują zwiększone zainteresowanie czytelników, pojawiają się bardzo rzadko. Czy w sklepie spożywczym opłaca się handlować prasą? Źródło: "Wiadomości Handlowe"

Rentowność Prenumeraty Spadek rentowności prenumeraty: Coraz wyższe oczekiwania co do marży Płatność z dołu Coraz dłuższe terminy płatności Ilość płatności Różne godziny dostaw Ilość paczek i wiele miejsc dostaw dla jednego klienta Koszty związane z pakowaniem (oczekiwania klienta)

Podsumowanie Utrzymuje się spadek sprzedaży egzemplarzowej; Gwałtownie spadają obroty w skutek obniżania cen detalicznych; Rosną koszty dystrybucji i obsługi sprzedaży w psd; Spadają średnie obroty psd i rośnie liczba nierentownych psd; Sprzedaż prasy migruje do psd sieciowych o wysokich wymaganiach finansowych oraz dużych kosztach obsługi; Maleje zainteresowanie prasą nie tylko konsumentów, ale również sprzedawców wskutek spadku rentowności oraz wysokich nakładów pracy; Wynagrodzenie oparte na marży procentowej od sprzedaży nie uwzględnia rzeczywistych kosztów dystrybucji (poziom zwrotów, parametry pisma); Niskocenowe promocje tytułów są skierowane wyłącznie do konsumentów i są wysokoniedochodowe dla dystrybutorów i psd; Coraz mniejsza liczba tytułów dochodowych w dystrybucji musi finansować rosnącą liczbę tytułów nierentownych; Część wydawców i tytułów musi finansować innych wydawców i ich tytuły;

Obecny model funkcjonowania rozliczeń w dystrybucji jest niewydajny Propozycje zmian wg dwóch modeli: Model 1: Dystrybutor jako pośrednik w kolportażu prasy między wydawcą a psd Model 2: Dystrybutor jako partner oferujący outsourcing specjalistycznej usługi logistycznej Bezpośrednia współpraca wydawców z psd

Kierunki zmian i modyfikacje modelu dystrybucji: Model 1: FIRMA DYSTRYBUCYJNA Model 2: NOWA ROLA FIRMY DYSTRYBUCYJNEJ Negocjowanie warunków współpracy z psd, podpisywanie umów Ponoszenie kosztów i wyposażanie psd (regały, wieszaki) Usługi rozliczeniowe z psd, sieciami (dokumentacja i fakturowanie) Inkasowanie należności i usługi windykacyjne Optymalizacja sprzedaży (nadzielanie, merchandising, promocje, itp.) Optymalizacja logistyki Usługi Ekipy Handlowej, Call Center Negocjowanie warunków współpracy przez wydawców z psd (ewentualne obniżanie marży) i podpisywanie umów Zapewnienie optymalnego wyposażenia różnych rodzajów psd przez wydawców Indywidualny sposób rozliczania z psd (sieci) przez wydawców Ściąganie należności przez wydawców Optymalizacja sprzedaży przez wydawców (merchandising, promocje, itp.) Zewnętrzna obsługa procesów logistycznych

Kierunki zmian i modyfikacje modelu dystrybucji: Model 1: FIRMA DYSTRYBUCYJNA Model 2: NOWA ROLA FIRMY DYSTRYBUCYJNEJ Wynagrodzenie oparte na marżach % progowo dostosowanych do rodzaju produktu (cena, waga, objętość, poziom zwrotów) Zastosowanie marży minimalnej wartościowej dla najtańszych produktów (nie mniej niż…) Dodatkowa marża przy przekroczeniu pewnego poziomu zwrotów (jeżeli wydawca nie realizuje zamówień dystrybutora Realne terminy płatności dostosowane do obsługiwanej struktury sieci sprzedaży Likwidacja zwrotów fizycznych i odpłatności za konfekcjonowanie zwrotów Wynagrodzenie dystrybutora oparte na stawkach kwotowych za outsourcing podstawowych usług logistycznych w oparciu o ceny rynkowe Tabela rozliczeń usług dodatkowych: fakturowanie rozwożenie mebli usługi magazynowe usługi windykacyjne …. Zmiana powyższych stawek w oparciu o zmianę warunków rynkowych (koszty paliwa, magazynów, pracy)

CO DALEJ? Do którego modelu powinniśmy zmierzać?